Kale plekken op hoofd

  • 29 April 2020
  • 5 reacties
  • 114 Bekeken

Badge

Hoi allemaal,

Ik heb al een héle lange tijd dat er korstjes op mijn hoofd zijn. Ik vind deze heel irritant en pulk ze steeds weg (ze zitten tussen mijn haren op m'n hoofdhuid). 

Nou is er laatst een kale plek ontstaan en ik vraag me af of het hier mee te maken kan hebben, of wat het anders wel is.  Heeft iemand anders dit ook, en wat hebben jullie hiertegen gedaan? Pulk jij ze ook steeds weg en komt het daarna ook weer terug? Of heb jij ze gehad, liet je ze zitten en zijn ze vervolgens weggegaan? 

Komt het ook vaker voor bij jongens dat dit ontstaat? 

Mijn moeder denkt dat het door het weghalen komt, en ik denk dat het iets anders is. 

P.s. De kale plek zit midden op mijn hoofd. 

 

Ik hoop op serieuze antwoorden. 


5 reacties

Hoi

 

Zelf ben ik geen arts en kan ik je dit niet met zekerheid zeggen, maar vermoedelijk ontstaat de kale plek door het pulken aan de korstjes. Ook zou het kunnen dat de kale plek ontstaat door dezelfde oorzaak van de korstjes. Ik weet het niet. Het verstandigste lijkt me om hiermee langs te gaan bij de huisarts. Deze kan samen met jou achterhalen waar de kale plek en korstjes vandaan komen. 

 

Gr. Kenshin

Badge

Hoi

 

Zelf ben ik geen arts en kan ik je dit niet met zekerheid zeggen, maar vermoedelijk ontstaat de kale plek door het pulken aan de korstjes. Ook zou het kunnen dat de kale plek ontstaat door dezelfde oorzaak van de korstjes. Ik weet het niet. Het verstandigste lijkt me om hiermee langs te gaan bij de huisarts. Deze kan samen met jou achterhalen waar de kale plek en korstjes vandaan komen. 

 

Gr. Kenshin

Oke, ik ga binnenkort dan naar de huisarts. 

Thnx voor je antwoord :)

Reputatie 5
Badge +4

Zoals @Kenshin zei zou je nr de huisarts kunnen gaan en als de kale plek groter word zou ik me zorgen maken.

Badge

Oeii, dit zou veroorzaakt kunnen worden door een droge huid. Ik snap dat het heel frustrerend kan zijn, maar let er niet zo veel op. Het zijn een soort schilfers. Zorg ervoor dat je hoofd huid, en je normale huid niet uitdroogt (regelmatig je hoofd insmeren met vasline of een creme, voor je hoofd de bijbehorende producten te kopen) hopelijk heb ik je goed geïnformeerd!

 

 

~ Malik

Ik had dit ook, is een vorm van exceem. Je moet even een andere shampoo halen en je haar goed uitspoelen. Doe je conditioner of je hoofdhuid? Dat kan je namelijk beter niet doen. Het is heel belangrijk dat je de korstjes er niet afhaalt want dan krijg je littekenweefsel en groeit en mss geen haar meer. Ga lekker een keer in bad en ga lekker lang met je haar onder water zodat de korstjes en af weken 

Reageer