Vraag

jongens lichaams problemen

  • 19 January 2024
  • 9 reacties
  • 247 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9

Hoi. Ik ben een meisje van 14.

Ik ben op dit moment ongesteld en wens nu dat ik een jongen was. Nu vraag ik me af. Hebben jongens ook dingen zoals menstruatie die ontzettend veel pijn doen of je mood enorm beïnvloeden?


9 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Nee, denk het niet. Tenzij je een stijfe hebt en die pijn doet omdat je onderbroek strak zit. 

Meer weet ik ook niet. 

Groetjes mij @Anoniemxv 

Reputatie 7
Badge +7

Er zijn vast wel dingen die jongens hun mood behoorlijk beinvloeden , niet dat ik zo echt dingen kan opnoemen alleen. Ik denk niet alleen 'natuurlijke' dingen zoals menstruatie, ik snap wel dat het echt vervelend kan zijn hoor.

Reputatie 7
Badge +17

De puberteit kan sws je mood heel erg beïnvloeden. Iets als menstruatie hebben jongens niet. De groeispurt kan wel pijnlijk zijn, vooral in de benen maar daar heeft niet elke jongen last van.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi,

Nee, niet echt, maar het is wel super irritant als ik moet staan voor de klas en ik krijg een stijve… Het enige wat je dan kan doen is hopen dat niemand naar je broek kijkt, want ik heb een best wel grote voor mijn leeftijd….

Groet, 3costaboy

Reputatie 7
Badge +2

Hoi, in mijn topic staan ook wel een paar goede antwoorden. Die van Tover01 bijvoorbeeld. 

https://forum.kindertelefoon.nl/lichaam-en-gezondheid-37/wat-merken-jullie-van-de-puberteit-82686?tid=82686&fid=37

 Groetjes, Sjardy 

 

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt allemaal. Ik begrijp hierdoor dat ik liever een jongenslichaam op sommige momenten wil hebben.

Reputatie 7
Badge +7

@ikweethetnietmeer2009 , ​​​​ als je dat hebt, kan je er over nadenken om trans te worden? Maar hoeft niet hoor

Reputatie 7
Badge +9

het is eigenlijk niet dat ik trans wil zijn. soms voel ik me wel een jongen maar dan niet zo erg en vaak dat ik het meisje zijn ervoor opgeef. en het is dus ook meer dat ik alleen tijdens mijn menstruatie vol op een jongen zou willen zijn. maar dat komt gewoon omdat de menstruatie zo vervelend is.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi,

Ja, dat kan zeker door menstruatie horen. In de puberteit ga je anders denken, en dat is niet erg! Dat betekent niet dat je meteen jezelf de vraag moet gaan stellen of je trans bent. Kan wel, maar denk eraan, dat je nu misschien anders erover denkt dan, bijvoorbeeld, volgend jaar.

 

Groet, 3costaboy

Reageer