Vraag

Jezelf snijden en die sneeën verbergen


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi allemaal
Ik snij mijzelf op mijn onderbeen maar van mijn moeder moet ik een korte broek aan en ik ga aan het eind van het jaar met school zwemmen, hoe verberg ik mijn sneeën dan? Mijn moeder heeft ze als eens gezien en de smoes "gevallen" hielp maar het aantal sneeën ik verdubbelt ze zal die smoes niet nogmaals geloven wat moet ik doen?!

Xx Linhe

11 reacties

Ik zou het echt niet weten
Het beste is natuurlijk om hierover met je moeder te praten, dat je sneeën hebt. het zal veel makkelijker zijn dan een leugentje.
Je kan dan ook aan je moeder vragen of ze zwem dag voor je af wilt zeggen en ze zal begrijpen waarom je geen korte broeken wil dragen. Denk wel na, dat als je haar vertelt over je sneeën dat je haar ook moet vertellen, waarom je die hebt/hoe het allemaal in stand is gekomen. Dit kan erg moeilijk zijn, maar lucht wel heel erg op.
Voor de rest weet ik dat er zalfjes/crèmepjes bestaan die de littekens verbergen. Ik heb hier zelf nooit onderzoek naar gedaan maar misschien vindt je wat resultaten op google? (kijk dan wel of de site vertrouwbaar is). Ook bestaan er voetbal broekjes. Ik weet niet waar je, jezelf precies snijdt maar voetbalbroekjes komen ongeveer tot aan je knie. Ook bestaan er driekwartbroeken die je kan dragen.

nog één vraagje, ben je al clean?
@xygenthief bedankt voor je tips maar wat is clean?
Clean houdt in het algemeen in dat je 'schoon' bent van iets.
Iemand die verslaafd is aan drugs is clean wanneer hij van zijn verslaving af is.
Wat hiermee met clean wordt bedoelt is: ben je gestopt met snijden? (en ik de meeste gevallen hoort bij die vraag dan ook, hoelang al)
@oxygenthief nee
Hoi!

Ik heb ook wat littekens die ik moet verbergen.

Bij mij helpt het om er lippenbalsem op te smeren. Doe dit alleen op dichte wonden, geen wonden die nog niet genezen zijn. Ga voor de meest natuurlijke lippenbalsem, liefst zonder geuren of te felle kleuren.

Je hebt van die zalfjes tegen acne. Soms staat daarop: 'Verzorgt littekens'. Dat kan helpen. Doe dit ook alleen op wonden die al een beetje genezen zijn.

Je kunt je sneden wel verbergen, maar eigenlijk moet je het hoofdprobleem aanpakken. Dat weet je zelf ook wel.
Reageer je op iets anders af. Teken je frustraties en verdriet op een papier en verscheur dan dat papier als een leeuw die een prooi verscheurt. Misschien helpt sporten jou? Hardlopen of een kleine boksbal in je kamer zetten.

Groetjes
x
@100divergent11bedankt ik ga zeker die lippenbalsem proberen dankje
Hoi ,

Ja , erg lastig hé ! Je kan er ook pleisters op plakken of een tekening rond maken zodat het niet opvalt.

Veel succes en natuurlijk is het het beste om te stoppen hé !
Groetjes, Lot

Wat je moet doen is jezelf niet snijden

 

Reputatie 1
Badge

Hoi allemaal
Ik snij mijzelf op mijn onderbeen maar van mijn moeder moet ik een korte broek aan en ik ga aan het eind van het jaar met school zwemmen, hoe verberg ik mijn sneeën dan? Mijn moeder heeft ze als eens gezien en de smoes "gevallen" hielp maar het aantal sneeën ik verdubbelt ze zal die smoes niet nogmaals geloven wat moet ik doen?!

Xx Linhe

Sorry dat ik het vraag maar waarom snij je jezelf... ik doe het ook en ik weet niet hoe ik ze moet verbergen

@XxLinheXx ik weet niet of het helpt maar als je de volgende keer die gedachten krijgt probeer dan want anders te doen of eet wat chocholade (als je het doet omdat je deprie bent) en zie het maar zo een liteken hoef je je niet voor te schamen want  iedereen heeft wel een liteken (ik 2 zelfs) en uiteindelijk zijn we allemaal uniek op onze eigen manier!

 

Reageer