Vraag

jeukende sh littekens

  • 19 February 2022
  • 3 reacties
  • 87 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

hoi lieve allemaal,

ik ben 16 en ik ben nu bijna een maand gestopt met sh maar ik heb er wel littekens aan overgehouden op mijn pols, mijn moeder weet dat ik het een keer heb gedaan maar niet dat het vaker is voorgekomen en ik durf haar dus niet om advies te vragen, ook wil ik andere mensen hier niet mee teleurstellen dus ik vraag hier om hulp.

als ik ga douchen gaan die littekens echt heel erg jeuken en zo erg dat ik mijn huid kapot krab, niet krabben is geen optie want dan word ik echt gek.

weet iemand of ik hier iets aan kan doen??

alvast bedankt

liefs TeaLover


3 reacties

Komt het door misschien door de zeep dat het gaat irriteren? Misschien kun je een andere, mildere zeep proberen. Verder kun je misschien proberen om littekencrème te gebruiken om te wonden/littekens beter en sneller te laten genezen. Dit is natuurlijk geen oplossing voor onder de douche maar het kan het herstel wel bevorderen. Een andere zalfje/crèmepje die de huid vochtig en soepel houdt, werkt ook. Het hoeft echt niet per se littekencrème te zijn. Vaseline of uierzalf werkt bijvoorbeeld ook goed zolang het de littekens maar een beetje vet en soepel houdt. De grootste bron van irritatie is meestal uitdroging. Ook zal dit lekker verkoelend zijn, zeker als je de huid eromheen ook kapot gekrabd hebt. Dit moet je echt proberen te weerstaan! Het is erg slecht voor de heling van de wond en kan zorgen voor vervelende infecties. Probeer jezelf af te leiden tijdens het douchen. Zet bijvoorbeeld wat muziek aan zodat je lekker mee kan brullen.

Kijk anders nog eens op deze site voor wat meer informatie over littekens en hoe je het herstel kunt bevorderen.

Reputatie 4
Badge +1

@xLisa

super bedankt ik neem je tips mee <3

 

Onnodige quotes verwijderd

Anne / De KIndertelefoon

Badge

Heb ik ook bij oude littekens heb ik het niet meer maar bij vrij nieuwe wel ik denk dat het vooral door de warmte komt maar bij mij is het vanzelf over gegaan…. 

Reageer