jeuk in kontgat

  • 29 August 2021
  • 8 reacties
  • 716 Bekeken

Badge

Hoi allemaal ik ben een meisje van 14 jaar oud en ik heb de laatste tijd de hele tijd jeuk in mijn kontgat. Ik weet niet hoe het komt en ik vind het heel erg beschamend om tegen iemand te vertellen dus daarom zet ik op forum. Weet iemand wat deze jeuk kan zijn en hoe het komt? Vaak heb ik er ‘s avonds/snachts last van en dan ga ik een beetje met mijn vinger soort van bewegingen maken net als vingeren maar dan in me kontgat omdat het daar jeukt ( wel gewoon met me ondergoed aan) maar heeft iemand tips?? Of weet iemand wat dit uberhaupt is? Heel erg bedankt!! 


8 reacties

Heyy

 

Helaas kunnen wij je niet goed vertellen wat dit kan zijn. Het kan komen doordat je het niet goed schoonmaakt, maar ook kan het een schimmelinfectie zijn, het kunnen aambeien zijn of misschien scheurtjes in de anus.

 

Je zou als je het erg vervelend vind altijd even langs de huisarts kunnen gaan. De huisarts kan je namelijk wel een diagnose geven en die zou je misschien een zalfje mee kunnen geven zodat de jeuk minder wordt. Een bezoekje aan de huisarts kan trouwens nooit kwaad en mag altijd! Daarvoor hoef je je echt niet te schamen hoor🙂

 

En misschien heb je nog iets aan deze link van de site thuisarts: https://www.thuisarts.nl/jeuk-in-bilspleet/ik-heb-jeuk-in-mijn-bilspleet

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Reputatie 2
Badge +1

Het klinkt alsof je wormpjes hebt. Dit zijn kleine witte wormpjes. Ze zijn vooral s' avonds actief dus vandaar dat het dan extra kan jeuken. Je kunt ze vaak in je poep zien zwemmen. Ze zijn niet schadelijk maar wel erg besmettelijk dus probeer niet aan je kont te zitten en was je handen regelmatig. Als je dat doet gaan ze na 4-6 weken automatisch weg. Er zijn ook medicijnen voor die je gewoon bij de apotheek kan halen.

Ik zou het aan je ouders vertellen of langs een huisarts gaan. 

lees hier meer: https://www.thuisarts.nl/wormen/ik-heb-aarsmaden

Het kan ook iets anders zijn maar dit is denk ik het meest voorhand liggend.

Badge

Je hebt aambeien dit heb ik ook gehad je kan bij de Kruidvat aambeien zalf kopen en dat dan daar op smeren en dan is het na een paar dagen weg

Allemaal hele mogelijke diagnoses in de reacties, maar uiteindelijk is het het best als je het door de huisarts laat checken en niet door mensen op een forum.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi,

Wat goede dat jullie meedenken! Jullie geven meerdere mogelijkheden aan wat de oorzaak van deze aandoening zou kunnen zijn.

Zoals @AnonRatata al zegt, is het belangrijk dat een huisarts vaststelt wat er aan de hand is. Op dit forum kunnen we dat niet beoordelen. Wees voorzichtig met stellige adviezen hierover.

Het is belangrijk om niet zomaar zelf te gaan 'dokteren', zonder een correcte diagnose.

 

Groetjes, Mariska (De Kindertelefoon)

Reputatie 6
Badge +7

Klinkt als wormpjes. 

Tabletje bij de drogist halen. Dan zou het snel over moeten zijn. Als het dan niet over is kun je altijd nog naar de dokter. 

Ondertussen 3 dingen doen: handen wassen, voor je iets aanraakt handen wassen, en voor het eten je handen wassen.  En vergeet niet je handen te wassen.

Reputatie 3
Badge +3

Je hebt wormpjes heb ik ook

Reputatie 6
Badge +2

Ik denk wormpjes. Heb ik ook.😥

Maar ik ben geen huisarts, dus een tripje naar de huisarts zou slim zijn.

Als het wormpjes zijn: appotheek heeft antiwormtabletjes.

Reageer