Vraag

is mijn ongesteldheid normaal?

  • 8 October 2023
  • 2 reacties
  • 48 Bekeken

Badge

Hoi allemaal,

Ik ben een meisje van 14 jaar (bijna 15)

Ik ben vlgm nu 4x ongesteld geweest maar ik weet niet zo goed of het normaal is dat ik 7 tot 10 nachtmaandverbanden gebruik op 1 dag? Hoe zit dat bij jullie?

Toen ik voor de 1e x ongesteld werd heb ik het ook niet aan m'n moeder verteld een dag later vroeg ze aan mij of ik ongesteld was... telkens als ik nu ongesteld ben dan stuur ik dr een appje ofz want ik krijg het woord gewoon niet uit m'n mond hoe ik ook probeer. 

Heeft er iemand tips?

Oja weet iemand ook nog iets tegen dit bloedverlies en tegen buikpijn? Iets van pilletjes ofz?

Groetjesss


2 reacties

Badge

ik ben nu ook 14 en ik gebruik ook ongeveer zoveel nachtmaandverbanden.

het is bij mij nog niet regelmatig, maar aan bloedverlies kan je vlgm niet veel aan doen.

aan die buikpijn doe ik meestal wel wat, bijv. paracetamol nemen of masseren. Er is volgensmij ook een hack op tiktok. Als je opzoekt ‘buikkrampen ongesteldheid hack’ vind je het vast wel!

xxx- nanoniempje

Reputatie 7
Badge +9

ik zou niet die hacks gaan kijken op tiktok of youtube of waar dan ook. dat laat eigenlijk allemaal zien van hoe je kan verbergen dat je ongesteld bent.

je kan proberen om een ibuprofen te nemen. mijn schoolarts ging het aanraden. het heeft bij mij niet gewerkt omdat ik meestal een zwak heb voor pijnstillers en dan of werkt het niet of ik moet overgeven waardoor hij er weer uitgaat.

voor die buikpijn kan je proberen om op je rug te liggen en iets op je buik te leggen. het kan een knuffel zijn maar het kan ook een zware waterzak zijn. het is maar net wat je fijn vind. ik ga persoonlijk voor een warme kruik of kat als hij er zin in heeft.

en misschien kan je cups gebruiken? ik weet niet precies hoe dat werkt maar ik weet wel dat je het leeg moet gooien.

bij mij op school heeft iemand eens verteld over ongesteld zijn ik weet er niet veel meer van maar ik heb twee dingen onthouden. ding 1 is dat hij een kind uit mijn klas en een docent van mij heeft gemarteld met zo'n apparaat. en ding 2 is dat ze in (volgensmij) China de regel hebben als een vrouw ongesteld is dan blijft zij thuis, doet zij niks en mag ze zichzelf niet inspannen. daardoor zijn de vrouwen en China veel korter ongesteld dan hier. misschien heb je er wat aan

verder kan je er niet veel aan doen dan gewoon lekker rustig aan en bergen met maandverband meenemen.

Reageer