Is mijn lichaam goed?

  • 1 September 2022
  • 3 reacties
  • 158 Bekeken

Badge

Hoii sorry voor nog een topic.. maar ik ben echt heel onzeker over m'n lichaam... dus meiden, is dit een goed lichaam voor een 13,5 jarige?

 

- Nog niet ongesteld

- Bijna geen borsten 

- Schaamhaar

- 165cm lang

- Been haar

- 43kg 

 

Ik ben echt heel bang voor m'n schaamhaar, want ik weet niet echt hoe je het moet verbergen en scheren ofz, hebben jullie tips?  


3 reacties

Heyy!

 

Je lichaam is helemaal prima, er is niks mis mee.

 

Ongesteld kan je gewoon nog worden;

Borsten komen vanzelf en als je kleine borsten hebt is dat ook helemaal niet erg;

165cm is gewoon een prima lengte (en je groeit totdat je voor het eerst ongesteld bent);

Beenhaar is heel normaal. Als je het liever niet wil kan je het scheren maar dat is niet per se nodig.

43 is een prima gewicht, je kan ook nog wat aankomen zonder dat je echt overgewicht krijgt. 

 

Conclusie: Wees dus niet bang! Je bent een harstikke mooie meid!

 

xxx me

Reputatie 3
Badge +1

heyyy, 

Ik heb hetzelfde. (ben 14 jaar). We moeten gewoon accepteren dat ons lichaam niet hetzelfde is als anderen. Geen lichaam is perfect en iedereen voelt zich (weleens) onzeker over zijn/haar lichaam, maar er is niets om voor te schamen. En @Anoniem226 zei dat je stopt met groeien nadat je ongesteld bent geworden maar dat is niet helemaal waar; Nadat je ongesteld bent geworden groei je nog zo’n 5 centimeter:)

Het punt is dat je het gewoon moet accepteren. Jouw lichaam is misschien wat later aan het stimuleren dan dat van anderen, maar dat is helemaal niet erg. 

Ik hoopt dat dit helpt. Groetjessss!

Reputatie 4
Badge +2

hiii
Ik ben ook 14 nog niet ongesteld en 1.66
Ik weeg 60 kilo dus jij zit sowieso goed:)
als je bijna geen borsten hebt is dat echt niet erg, dat komt vanzelf (of niet en dat is ook oke)
en als je je schaamhaar wil scheren op je benen en oksels enzo dan kan je het beste of je moeder vragen of ze je wil leren scheren met een wegwerpmesje, of vragen of ze een scheer apparaat kan kopen, die werken iets minder goed maar zijn super veilig
Ik hoop dat dit helpt liefsss

Reageer