Skip to main content
Vraag

is mijn eetstoornis wel echt?

• June 7, 2025
  • 3 reacties
  • 66 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi, ik ben een meisje van 15 en gediagnosticeerd met een eetstoornis. Maar soms heb ik heb ik het gevoel alsof ik het allemaal verzin en dat het niet echt is, is dat normaal? Het gevoel dat ik eten zie en dat ik dan denk: nee dat mag je niet eten. Dat ik dan opeens denkt: waarom denk ik dat nou eigenlijk, dat is bullsshit en dan vervolgens toch niks eten, want het mag nogsteeds niet van mezelf. Het is natuurlijk niet mijn bedoeling om het te faken en als ik dat doe dan wil ik er vanaf, maar ja ik kom er niet vanaf dat ik her mezelf steeds laat denken. Is mijn eetstoornis wel echt??

3 reacties

• June 7, 2025

Hoi ​@Anoniem068 

Als je al zegt in je tekst ik mag niet eten  van mezelf, dus ja ik denk wel dat je eetstornis echt is.

Groetjes badeend 

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+6

Een eetstoornis is niet dat je niet kan eten, maar zoals jij het beschrijft, niet willen eten.

xx-me
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • June 12, 2025

hey ​@Anoniem068 

ik denk niet dat je het verzint! het is goed dat je erover nadenkt en weet dat het eigenlijk bullshit zou zijn alleen heb je de pech dat je eetstoornis hebt en jezelf niet laat eten. ik heb ook een eetstoornis gehad, gelukkig nu minder maar niet helemaal weg. ik denk dat het bij mij weer erger aan het worden is en voel me precies als jij. toen ik het las herkende ik het meteen. je kan er niet veel aan doen nu maar weet dat je niks hebt fout gedaan en alles komt wel goed. ik geloof in je! ♡

veel liefs

xx me