Vraag

is mijn armbreedte/spieren normaal voor mijn leeftijd

  • 24 April 2020
  • 8 reacties
  • 306 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi allemaal ik heb een vraag . Of mijn armen normale breedte hebben ik ben een jongen van 15 ik ben 189cm  schoenmaat 49.5 tot 50 en ik weet niet of mijn armen normale breedte hebben.

Voor de corona kwam zeiden veel klasgenoten dat ik dikke/ brede armen heb in de vorm van spieren vaak keken ze naar me toen ik me deed omkleden bij de gym op school en als ik mijn armen vergelijk met die van hun zijn  ze inderdaad stukken breder. Ik ga zelf nooit naar de sportschool ( ben er nooit geweest )en ben niet echt atletisch laat ik maar zeggen , als ik korte mouwen aanheb dan kijken veel mensen naar me om ,mijn armen hebben een omtrek van 36.3 cm zelf weet ik niet of dit goed / gezond is , als ik mij er over nadenk word ik er best onzeker van . Ik zelf ben geen krachtsporter ofzo dus ik weet niet waar dit vandaan komt , ik denk van de oefeningen die ik elke dag doe met mijn armen. Als ik mijn armen met vrienden vergelijk Of praat zeggen ze dat ze mijn armen zouden willen hebben , en dan zeg ik dat ik hun armen wil zodat ik gewoon door de school kan lopen met korte mouwen zonder dat er iemand mij aankijkt of naar mij kijkt. Ik ben trouwens wel dik dus ook hoog vetpercentage dus weet niet hoe ik deze armen zo zichtbaar zijn ,  je kan ook zien bij mij dat ik een echte buik heb ik noem het zelf een zwemband  van een schip , en mijn conditie is ook echt slecht dus ik weet niet hoe ik deze armen heb. Zelf weet ik niet of meiden dit aantrekkelijk vinden mijn armen en een dikke buik. Mijn vrienden zeggen dat meiden mijn armen  als ik ze aanspant wel aantrekkelijk vinden maar zelf betwijfel ik het. Als er meiden zijn die dit aantrekkelijk vinden laat het even weten dan weet ik of ik mij hiervoor wel of niet druk hoef te maken. Vaak is het ook zo dat als ik met mijn klas doe omkleden dat sommige jongens zeggen: Wil je vechten en voor ik het antwoord NEE wil zeggen ,zeggen andere tegen mij die kun je wel aan ,en blijven pushen om met hem te vechten, terwijl ik helemaal niks met vechten heb. Hebben jullie hier nog tips voor?  Ik word er namelijk erg zenuwachtig en rood van als ze dat roeppen sommige jongens zijn soms ook bang als de mij denken beledicht  te hebben, en denken gelijk dat ik boos word en ze een klap wil geven maar dat is helemaal niet zo , integendeel ik heb juist een hele lange  termijn voordat ik echt boos ben. Hebben jullie tips hoe ik ook dit kan verhelpen , want ik wil niet dat mensen voor mij bang zijn en ook dingen over mij roepen en fluisteren.  Want vaak hoor ik van vrienden dat als ik in de aula loop dat sommige mensen dan dingen fluisteren naar elkaar van. Kijk die armen. En zelf heb ik dit niet in de gaten en als ik het in de gaten heb negeer ik het ,maar dat komt juist telkens terug.  

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen hiermee en ik ben serieus dus geen dingen van RAM ZE IN MEKAAR want dat doe ik niet.

Alvast bedankt. 

 

 

 

 

PS . Als je deze topic al eens bent tegengekomen met mijn accounts dat kan want heb toen perongelijk toen in verkeerde onderwerp / categorie gezet.


8 reacties

Waarschijnlijk heb je gewoon veel vet opgeslagen in je armen. Ik betwijfel ten zeerste of mensen echt zoveel fluisteren over andermans armen.

@Gastgebruiker bedankt voor je reactie. Alleen bij mij is er wel iets van vet bij mijn armen maar best weinig. Ik kan gewoon mijn armspieren/ triceps goed zien als ik ze aanspan. Het is niet zo dat mijn armen echt hangen ze zijn gewoon strak niet dat ze echt hangen dat is het bij mij niet.

Bij mij op school letten veel mensen op hoe je eruitziet en vaak loop ik met vrienden en vaak doen ze mijn armen vergelijken met die van mijn vrienden. 

Bedankt voor je reactie

Jo man,

Ik weet niet of je je onzeker voelt maar als dat zo is is dat sws niet nodig want hoewel dit tegenwoordig veel word bespot is iemands persoonlijkheid het belangrijkst. Jij bent super aardig en behulpzaam dus jij hoeft je nergens voor te schamen.

Als je er iets aan zou willen veranderen zou jij denk ik wel  echt flink gespierd kunnen worden want zoals je zelf al zegt ben je een stuk groter dan je klasgenoten.  Het belangrijkste blijft dat jij gelukkig bent!

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen hiermee en ik ben serieus dus geen dingen van RAM ZE IN MEKAAR want dat doe ik niet.

En bij dit zou ik gewoon zeggen dat je toch niet met ze gaat vechten verder weet ik het niet sorry man 😔.

Alvast bedankt. 

Ik hoop dat fit een beetje heeft geholpen succes!

 

Quote verwijderd i.v.m. overzichtelijkheid forum

 

 

 

 

Jo man,hey

Ik weet niet of je je onzeker voelt maar als dat zo is is dat sws niet nodig want hoewel dit tegenwoordig veel word bespot is iemands persoonlijkheid het belangrijkst. ja, ik ben nog onzeker ja.  Ookal weet ik wel beter, maar ik ben vooral heel onzeker over uiterlijk helemaal door mijn verleden. En dan hielp het niet dat mensen zo ongemak naar je kijken richting mijn armen en zeker erover praten vind ik gewoon niet fijn.

Jij bent super aardig en behulpzaam dus jij hoeft je nergens voor te schamen.dankjewel!  Jij bent ook heel aardig en behulpzaam!  

Als je er iets aan zou willen veranderen zou jij denk ik wel  echt flink gespierd kunnen worden want zoals je zelf al zegt ben je een stuk groter dan je klasgenoten.tnx, ja haha, dat hoor ik wel vaker , de meeste meiden zijn tussen de 165 tot 175cm lang en de jongens tussen de 169 en de 178cm lang. Dus ja , dat is niet heel groot vergeleken met mij. Het is natuurlijk niet altijd handig, maar ja . Ik moet wel zeggen dat het wel grappig is dat ik meestal een tot halve kop groter ben dan de docent 😅.

ik hoor van vrienden ook wel is dat ik echt gespierd kan worden, maar ja, ik ben echt niet atletisch,  maar ik daar werk ik nu een beetje aan conditie.(lekker krom haha)

 Het belangrijkste blijft dat jij gelukkig bent!ja, das waar! Ik moet wel zeggen dat ik vergeleken met vroeger wel gelukkiger ben.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen hiermee en ik ben serieus dus geen dingen van RAM ZE IN MEKAAR want dat doe ik niet.

En bij dit zou ik gewoon zeggen dat je toch niet met ze gaat vechten verder weet ik het niet sorry man 😔.ja, ik vecht natuurlijk niet nee, maar uitdagen en dan mensen gaan pouchen is niet bepaald fijn nee. Bedankt voor de reactie! 

Alvast bedankt. 

Ik hoop dat fit een beetje heeft geholpen succes!

ja hoor!  Het heeft zeker geholpen! 

ik waardeer dit enorm.

 

PS . Als je deze topic al eens bent tegengekomen met mijn accounts dat kan want heb toen perongelijk toen in verkeerde onderwerp / categorie gezet.

 

Hey IdkAnameDealtwithIt,(Mathijs)

Bedankt voor je reactie! 

Volgens een officiele meting ben ik eigenlijk 190cm , en dat was ongeveer 7 maanden geleden. En ik ben tijdens corona wel weer wat gegroeid,(denk dat ik nu ongeveer 195cm ben ofzo) ik ga niet klooien  met een rolmaat en laat het over een paar manden toch weer doen voor mijn paspoort.  De vorige officiële meting was , omdat ik een operatie moest en dat dat allemaal voor de dosis moest enz. Ik dwaal weer af.

 

Maar bedankt voor de reactie! 

 

Groetjes Gebruiker c 

 

 

Geen probleem man Stay Strong!

Groetjes Matthijs.

 

Quote verwijderd door De Kindertelefoon i.v.m. overzichtelijkheid forum

 

Geen probleem man Stay Strong!
tnx👍
Groetjes Matthijs.

Groetjes Gebruiker c 

Reputatie 1
Badge

Halloo, bij mij zit het iets anders dan bij jou, maar ik herken het ook wel. Ik ben wat jonger dan jij (13 bijna 14, zit nu in 2de klas), maar heb eigenlijk een beetje hetzelfde lichaam (lengte niet), maar heb ook wel een beetje buikje en conditie is nogal slecht. 

Toen we na de gymles om waren aan het kleden gingen een paar jongens hun biceps showen, maar ik ben redelijk bescheiden, dus in ging gewoon rustig verder met omkleden.

Ik ben totaal niet sportief en let eigenlijk ook nooit erop of ik gespierd was ofzo (probeerde wel een beetje op buikje te letten), maar toen ik thuis kwam was ik eigenlijk wel benieuwd hoe het zat met mijn spiermassa (vooral in armen).

Ik ging dus voor de spiegel staan en spande mijn armspieren aan.  Het verbaasde me eigenlijk, want ze waren groter dan ik dacht. Dit was al twee maanden geleden ofzo, maar ik heb wel het gevoel dat ze groter aan het worden zijn, terwijl ik er niks aan doe. 

Ik word de laatste tijd ook meer aangesproken door familie dat ze vinden dat ik grotere armspieren krijg. 

Ik merk ook wel dat ik de laatste tijd een beetje word uitgedaagd. Er is bijvoorbeeld iemand die de hele tijd met me wil armpje drukken. Ik hou echt niet van dit soort dingen, dus heb uiteraard nee gezegd. 

Ik ben er dus nu nog steeds op aan het letten hoe het zit bij ander mans armspieren. Niet alleen bij mijn klasgenoten, maar ook bij jongens die 2, 3, 4 of zelf 5 jaar ouder zijn. Ook bij de veel oudere jongens valt het me op dat mijn armen wat groter zijn dan die van hun. Nu moet ik wel zeggen dat mijn triceps ook wel aan de redelijk grote kant zijn. Dit maakt je armen ook een heel stuk groter.

Een goede vriend van mij is een jaar jonger, maar als heeel erg gespierd voor zijn leeftijd. Dat is echt niet normaal. Redelijk grote borst, wijde rug, redelijk goed zichtbare sixpack, redelijk ronde en grote schouders, maar vooral hele grote armspieren. Hij is ook redelijk lang voor zijn leeftijd. Ik weet het niet precies maar ik denk dat hij 175 lang is, 73 kilo weegt en hij is pas net twaalf! Iedereen kijkt eigenlijk een  beetje tegen hem op. Hij is zelf redelijk bescheiden. Hij is er wel blij mee en trots op, maar niet opschepperig. 

Volgens mij zijn die andere jongens bij ons in de klas een beetje jaloers op hem, en ze waren hem dus een beetje uit aan het dagen. Hij bleef gewoon rustig naast mij staan en de jongens gaven het al vrij snel op, maar toen gingen ze (zoals als eerder verteld) hun eigen armspieren showen. 

Toen ik het er na school met hem over had zei hij dat dat wel vaker gebeurd, dat mensen hem uit gaan dagen. Ik vind het dan altijd knap hoe hij dan zo rustig blijft. 

Bij mijn vriend gebeurt dus een beetje hetzelfde als dat bij jou gebeurt. Je bent dus niet de enige.

Ik zou je er gewoon niet te veel van aantrekken en rustig blijven . Dan andere mensen naar je kijken kan inderdaad erg vervelend zijn, maar probeer het als iets positiefs te zien.

 

Groetjes

Reputatie 1
Badge

Waarschijnlijk heb je gewoon veel vet opgeslagen in je armen. Ik betwijfel ten zeerste of mensen echt zoveel fluisteren over andermans armen.

Bij ons op school zit ook een jonge met een redelijk gespierd lichaam en een paar meisjes bij ons in de klas zijn alleen maar over hem aan het praten, dus het gebeurt wel degelijk...

Reageer