Vraag

is het raar dat ik elke dag buikpijn heb?

  • 28 November 2023
  • 7 reacties
  • 99 Bekeken

eh ik heb elke dag buikpijn, als ik eet of als ik niet eet ik ben ook vaak gestrest maar het moet niet zo erg zijn dat ik daardoor elke dag buikpijn heb? of wel? ik weet het niet mn moeder zegt dat ik het doe voor aandacht maar ik weet het niet 


7 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Vervelend is dat. Buikpijn komt heel veel voor bij stress. Je kunt  dus het beste wat doen aan de oorzaak van die stress. Misschien wat afleiding zoeken.

Hier vind je meer info over stress; https://wijzijnmind.nl/psychische-klachten/psychipedia/stress

En hier wat ontspanningsoefeningen waar je misschien wat aan hebt: https://wijzijnmind.nl/psychische-klachten/psychipedia/ontspanningsoefeningen

Sterkte

 

Reputatie 7
Badge +11

Hey @lilyfer,

Vervelend dat je elke dag buikpijn heb, ik heb zelf ook altijd buikpijn en ben bang dat er iets mis met mijn buik is. Ik eet zelf ook bijna geen fruit, en denk dat het daardoor komt dat ik daardoor altijd buikpijn heb. Je bent dus niet de enige gelukkig!

Ik heb voor jou helaas geen tips maar ik heb dit ook en ik hoop dat andere wel tips hebben voor jou (en misschien ook voor mij :))

Groetjes, Monkeyboy08

Reputatie 7
Badge +17

@Monkeyboy08 Eet je toevallig vaak vet eten? Dat kan ook een oorzaak zijn. Ik zou sws beginnen met fruit eten. En eet je wel genoeg groente? 

Reputatie 7
Badge +11

Hoi @tim16,

Ik weet niet of ik te vaak vet eten eet, maar ik eet het niet weinig in ieder geval. Groente eet ik niet goed genoeg, maar wel zeker 100 gram per dag ongeveer (soms veel, soms weinig)

Groetjes, Monkeyboy08

Hoi @Monkeyboy08 @lilyfer ,

Hebben jullie misschien ook last van obstipatie (dat je moeilijk kan poepen)? Dat kan ook ervoor zorgen dat je buikpijn hebt. Obstipatie kan komen door bv te weinig vezels eten.

Reputatie 7
Badge +11

Hoi @Jesse_6567,

Soms wel, maar vaak niet. Ik denk idd wel dat ik te weinig vezels eet. 

Ik heb zonet wel iets van 75 gram mango gegeten :)

Groetjes, Monkeyboy08 

Hoi @Monkeyboy08 ,

Ik zou dan proberen meer vezels te eten, maar het kan ook een andere oorzaak hebben, heb jij misschien ook stress?

Je kan voor de zekerheid miss. naar de huisarts gaan ( en @lilyfer natuurlijk ook). 

Reageer