Vraag

Is een beugel op 14 normaal

  • 20 October 2023
  • 5 reacties
  • 80 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Hoi

Ik ben een jongen (14 jaar, 2 maanden)

En moet over een paar weken naar de orthodontist voor misschien een beugel, maar ik vind dat ik er best wel laat mee ben.. is een beugel op 14 normaal? Hebben jullie dat ook?
Eigenlijk is het niet nodig maar alleen een paar voortanden staan een beetje scheef dus duurt de behandeling misschien maar een half jaartje.

En maakt een beugel je minder aantrekkelijk?

Bedant alvast!!!!


5 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Hey @SomeRandomDude,

Tuurlijk is het normaal,  de meeste hebben hem dan wel al iets eerder gehad maar er zijn ook 14 jarigen met een beugel hoor. 

Ikzelf ben over 3 maanden 14 en heb (nog) geen beugel maar ik moet hem denk ik nog krijgen.

En of je minder aantrekkelijk bent, dat verschilt per persoon,  maar mij zou dat niks uitmaken. 

Groetjes, @Monkeyboy08

Reputatie 3
Badge

Hoi, ik ben nu ook 14 maar ik kreeg al op mijn 11de een beugel

Reputatie 7
Badge +8

Mijn zusje van 12 heeft een beugel en in mijn klas hebben meerdere kinderen ook een beugel (hun zijn allemaal rond de 14 jaar)

Het is gewoon hartstikke normaal. Niks om je zorgen over te maken hoor!

Reputatie 7
Badge +9

bijna letterlijk mijn hele klas heeft een beugel. en zij zijn rond de 15-16. mijn broer is 15 en heeft een beugel en ik ken heel veel meer met een beugel.

dus het is heel normaal

Reputatie 5
Badge +4

Hey!

Ik ben 16 en ik heb nog nooit een beugel gehad en volgens mij hoef ik hem ook voor nu niet te krijgen want me tanden zijn helemaal recht

Groetjes!!!

Reageer