Vraag

irritante tic

  • 15 May 2023
  • 2 reacties
  • 46 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik heb steeds een tic dat ik mijn slakkenhuis aanspan waardoor er een soort ruis komt hoe kan ik het afleren?


2 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Wieisdemol_23,

 

het is natuurlijk niet fijn om een tic (slakkenhuis aanspannen) te hebben, waardoor je nog iets anders vervelends (ruis) hoort.

Het is misschien te simpel gedacht door te zeggen dat je daar gewoon mee moet stoppen en je dan ook geen ruis meer hoort, want als het zo simpel was, dan had je dat zelf vast ook al wel gedaan.

 

Misschien weet de huisarts een manier of is er een soort therapie voor…

 

Ik vraag me trouwens wel af hoe je sws je slakkenhuis kunt aanspannen...ik bedoel dat zit toch ergens binnen in je hoofd bij je oor ofzo. Het heeft volgens mij wel iets met je gehoor of horen te maken, dus ik kan me een beetje voorstellen dat als je iets kun aanspannen dat dat het misschien wel iets met geluid, dus ruis, kan doen, maar ja, verder idk. Het lijkt me iig niet fijn om ruis te horen.

Das best een ingewikkeld ‘ding’ dat slakkenhuis, zie https://www.hoorzaken.nl/het-oor/het-slakkenhuis/

 

Ik denk dat je toch naar de huisarts of KNO arts moet voor een goed advies of misschien iemand die iets weet over gedrag en je het kan afleren ofzo.

Sterkte 🙂

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 7
Badge +9

 

 

Ik vraag me trouwens wel af hoe je sws je slakkenhuis kunt aanspannen...ik bedoel dat zit toch ergens binnen in je hoofd bij je oor ofzo. Het heeft volgens mij wel iets met je gehoor of horen te maken, dus ik kan me een beetje voorstellen dat als je iets kun aanspannen dat dat het misschien wel iets met geluid, dus ruis, kan doen, maar ja, verder idk. Het lijkt me iig niet fijn om ruis te horen.

Ik kan dat ook alleen kan ik het dan ook stoppen.

Een soort ouwe tv storing maar dan op een lage pitch. 

hoe dat werkt weet ik niet. Ik kan het op commando maar ik zou niet weten hoe ik dat doe.

 

het afleren ervan is lastig. Ik weet niet of je het de hele dag hebt. Maar het afleren lijkt mij niet te doen. Want niemand behalve jij kan dat horen.

 

Reageer