Skip to main content
Vraag

Incontinentie en toiletgebruik

• September 29, 2026
  • 2 reacties
  • 25 Bekeken

Seashell
Forum|alt.badge.img+7

Ik heb een vraagje voor de mensen die nog incontinentie-luiers dragen maar ook nog gebruik maken van het toilet voor hun ontlasting.

Ik ben alleen urine-incontinent en voor ontlasting gebruik ik nog wel gewoon het toilet. Nu komt het geregeld voor dat mijn luier al nat (niet volledig verzadigd) is en dan moet poepen. Wat doen jullie dan verschonen jullie de luier of doen jullie hem opnieuw om? Ik maak hem meestal aan 1 kant los en kan daarna weer om gedaan worden. Ik verschoon als ik de luier te nat vind wel maar als ik niet zo veel heb geplast doe ik hem soms gewoon weer om (vind het een beetje zonde om een misschien half gebruikte luier weg te gooien als hij nog best wat op kan nemen). Hoe doen andere dat? 

Just curious...

Seashell 🥰

2 reacties

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • September 30, 2026

Ja ik gebruik hem dan ook opnieuw als ik meer naar het toilet moet.

Maar meestal moet ik toch sochtends dus ik verschoon of laat me pas verschonen als ik naar het toilet ben geweest.

Want ja al krijg ik ze vergoed vind ik het wel zonde van de luier  net als jou.

Dus ik kijk eerst altijd goed kan ik dit nog aan doen. 

Ik doe soms iets te volle nog aan dan zegt me moeder nee meisje die hoeft niet opnieuw aan.

Klaas2
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • September 30, 2026

Ik heb ook alleen urine incontintie, gellukig alleen dat. Ik doe hem ook af om te poepen en daarna weer terug om meestal. Ik maak gewoon alle 4 plakkers los. Een andere manier ken ik nog niet eigenlijk. 

Ik verschoon pas echt als het verzadigd is. Verschonen betekent ook soms dat je zichtbaar met een luier in je handen naar een prullenbak loopt of met een schone luier naar de wc, dan is het even zichtbaar voor de mensen om je heen daar. dat vindt ik nog moeilijk soms maar ik heb het nodug. Ik heb nog wel een klein beetje schaamte.

Verder hebben tena luiers van die dubbele plakkers als je het losmaakt heb je 4 reserve plakkers. Eigenlijk voor de 3e keer die plakkers vast zetten doe ik niet vaak omdat de luier dan losser zit of los schiet. 

Verder maakte ik een uitzondering voor gym. Voor gym deed ik de luier altijd af en nam het risico op een ongelukje onder gym zonder luier. Om snel te kunnen hardlopen en het vrije van niks tussen de benen. Vaak was voor gym mn luier 25% verzadigd en de kleedkamer is in de winter bij ons niet meer als 15 graden. Dus als ik na gym dezelfde luier omdeet had ik in keer een koude plank van 15 graden tussen mijn benen die moest opwarmen aan mijn lichaam. Dus dan maar liever een schone na gym. En een 25% verzadigde luier in de bak.