Skip to main content
Vraag

incontinentie

• September 25, 2026
  • 3 reacties
  • 30 Bekeken

King.tbdl
Forum|alt.badge.img+4

Hoi allemaal, dit topic is voor mensen die incontinentie hebben en luiers dragen!

ik heb een simpele vraag: Hebben jullie ook fases waarin je een langere tijd minder last heb van incontinentie en sommige dagen/weken minder vaak een natte luier hebben en echt aandrang hebt om te plassen inplaats van dat je veel lekkages hebt?

ik heb heel lang bijna geen urine verlies gehad en veel meer uit mezelf kunnen plassen en dat is nu helaas niet meer zo en ben benieuwd of andere dit ook hebben.

groetjes!! 

3 reacties

Seashell
Forum|alt.badge.img+7
  • Vaak actief
  • September 26, 2026

Niet echt denk ik... Misschien dat soms mijn nachtluier helemaal vol is geplast en andere nachten het lijkt alsof er misschien maar 1 plas in zit. Maar langere tijd droog heb ik helaas nog nooit meegemaakt... 👉🏻👈🏻

Seashell 😘

Klaas2
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • September 26, 2026

Ik heb in de zomer minder incontinentie omdat je meer verdampt denk ik of ik drink te weinig. Ik heb altijd al (enorme) aandrang gevoeld om nodig te plassen overdag en nog steeds. Alleen moet ik binnen 1 minuut of 5 minuten bij een wc staan om te plassen (zonder luiers) anders gaat het mis, broek nat.

Vaak ook meer. In 1 keer erge aandrang en een straal verliezen. En hoelang er het duurt hoe meer verlies. Terwijl ik het al die tijd blokkeer om plas te verliezen. 

Probleem is ook dat ik vaak om het half uur moet. 

Ik ben me er dan altijd van bewust dat een luier wat opvangt, ik heb geprobeert het in te houden maar lukte niet. Ik ben altijd blij dat een luier dan altijd droog voelt vergeleken met boxers en het stinkt niet. 

Met bedplassen is het wel erger.

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • September 26, 2026

He ​@King.tbdl 

Ik heb gewoon me natte luiers helaas .

Al zou het een droom zijn als ik het voel dat ik moet plassen.

Echt in de zomer word ik meer verschoond doordat ik meer drink. 

Dus ja ik zou willen dat ik minder natte luiers heb .