Skip to main content

hai,

ik ben een meisje van 15 jaar en ik wil een keer proberen te roken. Ik heb een pak cigaretten gevonden ergens bij een sportverening een tijdje geleden en had er eentje uitgehaald. Ook heb ik een tijdje geleden een cigarette gepakt uit mn neef zn jas en die heb ik meegenomen naar huis. Ik heb dus nu twee cigaretten verstopt in mn kamer en wil het een keertje proberen te roken in mn kamer. Ik woon met mn moeder en zij rookt zelf niet en drinkt ook niet, dus als ze er ooit achter zou komen zou ze wel schrikken.  Ik heb ook een streng gelovige familie dus dit zou best ernstig zijn. Ik sta bij mn familie bekend als het mesije die zich altijd gedraagd en niet 'domme' dingen gaat doen. (Eff serieusik durfde niet eens voor de eerste keer een energiedrink te drinken vandaag) Maar in ieder geval wou ik weten of jullie misschien tips hebben over hoe ik dit moet doen?  op shooldagen moet ik binnen een half uurtje thuis zijn tenzij ik zeg dat ik ga winkelen of ergens ga eten. En als ik dat zeg willen mn vriendinnen vaak meekomen en hun zijn ook streng tegen roken.  en als ik het buiten zou doen (kan opzich wel) maar gaat het dan ruiken als ik thiuskom? Verder in de nacht kan het op zich wel maar ben bang dat het gaat ruiken en ik dus betrapt wordt. iemand tips hierover?

 

(btw srry voor alle typfouten, heb nepnagels gezet en kan dus niet typen)

dankee alvastt

Hoi @anonymous23648 ,

Hoe leuk en spannend het ook lijkt, doe het niet! Door te roken maak je je lichaam kapot. Je wilt echt geen longziekte krijgen! Als ik jou was zou ik dat pakje sigaretten gewoon weggooien en voortaan als je zoiets vindt er ver bij uit de buurt blijven. Hopelijk heb je hier wat aan!

Groetjes, @hoiii47 


Heyy @anonymous23648,

Roken is zoals je waarschijnlijk ook wel weet echt enorm slecht voor je dus ik wil je het advies geven om het gewoon niet te doen. Er zitten alleen maar nadelen aan roken en het is ook enorm verslavend dus ik zou het echt niet proberen en zou de sigaretten gewoon weggooien.

Ook is de geur van roken en sigaretten echt amper te verbergen je ruikt het enorm dus je ouders komen er zeer waarschijnlijk ook wel achter als je het toch wel probeert.

Groetjess van ItsJustMe <3


En heb je het al gedaan intussen ? 


Hoop dat je het niet hebt gedaan. En zoals @ItsJustMe al zei, het verbergen kun je wel vergeten. Ze gaan het 100% ruiken. Misschien niet na 1 sigaret maar als je vaker gaat roken zeker wel. En er komt een keer een moment dat ze toch je pakje peuken vinden.


nee heb het niet gedaan, ik denk denk dat ik eff de weg kwijt was ofzo.  Ik ben ook niet van pln het te gaan doen sinds ik heb gehoord dat bij 1 sigaretje je al de kans op een ziekte vergroot. ty voor alle reactiess

mvg s


Hey! Top! Sterke beslissing! 💪Ik ga dit ook nooit doen! 

Liefs Tover xxx


Heyy,

Dat is idd een goede beslissing van je! Gewoon niet aan beginnen dat is echt het beste!👍

Groetjess en liefs van ItsJustMe<3


Reageer