Vraag

ik zit met mezelf

  • 6 July 2020
  • 2 reacties
  • 46 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hallo allemaal ik ben een jongen van 16 jaar, ik zit een beetje met mezelf mijn vriendin heeft het uitgemaakt omdat zij met zichzelf in de knoop zit. Maar ik ga aan mezelf twijfelen, ik heb sws al geen goed zelfbeeld ik haat mezelf en ik loop met de gedachten om mezelf te gaan snijden wat moet ik doen?


2 reacties

Hallo,

Probeer je eigen leven op te pakken als je vriendin het echt niet meer wil, je kan haar niet dwingen om terug bij je te komen, soms heeft iemand ook gewoon even tijd voor zichzelf nodig, uiteindelijk zal JIJ je leven moeten leiden en niet het meisje jou leven, probeer in moeilijke tijden jezelf te blijven en praten over problemen die je hebt, ook zal het moeilijk zijn om te doen maar goed je zal wel moeten het leven zal niet op pauze gaan staan, en probeer zelfmoord zeker te vermijden desnoods kan je naar de hulplijn 113 of 0800-133, iedereen heeft wel eens een moeilijke tijd maar je moet zorgen er sterker uit te komen

 

Groetjes.

hi @2004Boy,

Ik begrijp je sommige mensen geven je een rot gevoel. Maar je moet jezelf niet pijn gaan doen, het helpt niet en je houd er (meestal) littekens aan over. Ik heb het zelf ook gedaan maar het is super moeilijk om die cyclus te verbreken. Begin er alsjeblieft NOOIT aan. Het lijkt misschien een fijn idee om de pijn op die manier te uiten maar het is niet gezond of goed voor je. Muziek heeft me heel erg geholpen, mijn gedachtes opschrijven, boeken lezen en gewoon afleiding zoeken. Sporten en wandelen door het bos helpt me ook nog steeds heel erg. (Mijn frustratie en stress eruit boksen helpt me ook altijd omdat ik vaak boos op mezelf ben).

Verder zou ik beginnen om positiever over jezelf proberen te denken. 1 negatieve gedachte omzetten naar 2 positieve gedachtes vind ik altijd een leuke om de dag mee te beginnen. Bijvoorbeeld: Ik wordt wakker en zie ineens een pukkel op m’n gezicht zitten (ik vind het verschrikkelijk terwijl het niets uit zou moeten maken) dus zeg ik tegen mezelf: “1 Wow! Ik werd wakker vandaag, en 2 ik heb een dag boven mijn hoofd.” Die positieve gedachtes helpen mij altijd om dankbaar te zijn dat ik nog leef en niet zo negatief in het leven sta! Ik ben namelijk een best positief persoon van mezelf maar het is nog steeds lastig.
 

Als je verder nog vragen hebt kun je ze altijd stellen!

Met vriendelijke groetjes,

Lilac_22 💫

Reageer