Skip to main content

Haii, 

Ik ben een jongen (13, bijna 14) en zit in de tweede klas. Ik was voorheen best dik (vooral in groep 7&8). Nu ik naar de middelbare school ga, moet ik 12km fietsen. Hier verbrand ik dus best veel vet mee. Ik ben dus in de brugklas al best veel afgevallen, maar ik was nog steeds redelijk dik. De afgelopen 2 maanden ben ik gestopt met snoepen, frisdrank drinken en ik ben wat gezonder gaan eten en ik ben wat meer gaan sporten. Ik ben in die 2 maanden best veel afgevallen (ik denk 6 kilo ofzo). Ik weet niet of dit helemaal gezond is, maar ik heb er geen last van en voel me prima. 
Maar ik heb een probleem… Ik krijg weer steeds vaker de nijging om wat lekkers te pakken. Heeft iemand een idee hoe ik van dit gevoel af kom, zonder dat ik weer meer ga snoepen?

 

Groetjes

Hoi,

Snel gewicht verliezen is prima op de manier zoals jij dit doet, en het is begrijpelijk dat je wel weer toe bent aan wat lekkers. Daarvoor heb ik wel wat tips voor je. Mijn moeder heeft al een paar jaar diabetes dus ik weet zo langzamerhand wel waar je op moet letten. 

Ten eerste moet zij heel erg goed op Koolhydraten en suiker letten. Koolhydraten zijn namelijk ook suikers. Je kan dan kijken naar snacks die laag in Koolhydraten zijn of “koolhydraatarme” snacks (snacks waar bewust zo min mogelijk tot geen koolhydraten in zitten).

Ik weet verder uit mijn hoofd niet zoveel snacks waar weinig koolhydraten en suiker in zit, maar ik weet wel dat pure chocola het minst ongezond is uit alle smaken, doordat er minder suiker in zit. Dus, de puurder de chocola, de mindere koolhydraten (als je puur/extra puur lekker vindt).

Daarnaast kan je er ook voor kiezen om te snacken en hierna dat weer te verbranden, bijvoorbeeld nadat je iets ongezonds hebt gesnoept een wandeling maken. 

groetjes  


Reageer