Vraag

Ik wil nog niet dood

  • 13 March 2018
  • 1 reactie
  • 207 Bekeken

Badge +1
Ik zit al een tijdje in een depressie en krijg hier ook hulp voor maar week wordt het steeds erger met het het idee dat ik niet meer wil leven en hier een einde aan wil maken. Ik krijg ook medicatie voor me depressie alleen deze helpt me dat ik me beter voel en niet voor me slechte gedachtes, moeilijk uit te leggen. Alleen ergens wil ik helemaal geen einde maken aan me leven maar me energie voor er tegen te vechten begint op te raken.

1 reactie

Hoi!

Je energie raakt op, maar je wilt blijven leven. Dat je wilt blijven leven, is positief. Het is de depressie die het je lastig maakt.

De medicatie die je krijgt doet je beter voelen, maar de negatieve gedachten blijven. Die negatieve gedachten kunnen verminderen door erover te praten. Heb je therapie? Praat je over wat er in je omgaat?

Je gedachten opschrijven kan ook helpen. Je kunt een negatieve gedachte opschrijven, en dan een positieve gedachte erbij bedenken Als je dit lastig vindt, kun je aan iemand hulp vragen om die positieve gedachte te vinden.

Je wilt een einde aan de depressie, maar niet aan het leven. Een depressie kun je overwinnen. Het kan met pieken en dalen gaan, met vallen en opstaan, maar met de juiste hulp en de juiste ingesteldheid, en die heb je volgens mij wel, kun je de depressie overwinnen.

Groetjes
x

Reageer