ik wil niet slapen

  • 11 March 2020
  • 3 reacties
  • 81 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik wil niet slapen. Vlak voordat ik ga slapen gaat mn hoofd nadenken en malen. Ik ben depressief. Ik ben elke nacht gewoon bang om te gaan slapen want ik wil die kut gedachtes niet meer die ik krijg als ik mn afleiding weg leg. Ik loop bij een Psycholoog maar niks helpt.

hebben nog meer van jullie dit. Wat doen jullie er aan?


3 reacties

Hoi

 

Wat vervelend dat je geplaagd wordt door nare gedachten. Wel goed dat je naar een psycholoog gaat. Denk je dat je daar aan durft geven dat je je daar nauwelijks door geholpen voelt? Op die manier zouden jullie op zoek kunnen gaan naar een andere manier van werken. 

 

Net voor ik ga slapen, gebruik ik een app die bosgeluiden afspeelt. Ik stel een timer van een half uurtje in, en laat de bosgeluiden zo lang spelen. Tegenwoordig heb ik de geluiden zo geassocieerd met slapen, dat ik vaak voor het einde van dat half uurtje in slaap val. 

 

Als er vervelende gedachten in me opkomen, probeer ik als volgt te denken: ‘Oh hey, nare gedachte. Daar ben je dan. Nu wens ik je vaarwel.’ Vervolgens probeer ik de gedachte te laten gaan, en richt ik me weer op de bosgeluiden. Vaak beeld ik me dan ook in dat ik door een bos loop, of verzin ik een verhaaltje in mijn hoofd. 

 

Gr. Kenshin

Dankjewel voor je reactie. Mijn psycholoog dat het niet echt helpt en gaat me waarscheinlijk over plaatsen. Ik heb al vaak zo’n meditatie, bosgeluiden en asmr etc geprobeerd maar steeds blijft mn hoofd maar aan die negatieve dingen denken als ik wil gaan slapen. Het is zo vervelend

Badge

Ik wil niet slapen. Vlak voordat ik ga slapen gaat mn hoofd nadenken en malen. Ik ben depressief. Ik ben elke nacht gewoon bang om te gaan slapen want ik wil die kut gedachtes niet meer die ik krijg als ik mn afleiding weg leg. Ik loop bij een Psycholoog maar niks helpt.

hebben nog meer van jullie dit. Wat doen jullie er aan?

Ik weet niet of het voor jou helpt maar misschien zou je kunnen soortvan mediteren?

Reageer