Skip to main content

Soms wil ik mezelf pijn doen, nou ja, ik wil het niet, maar ergens is er dan de drang om mezelf pijn te doen, en het enige wat ervoor zorgt dat het gevoel stopt is als ik mezelf daadwerkelijk pijn doe. Meestal is er wel een reden, maar die is vaak heel subtiel, iets waardoor ik niet zou verwachten dat ik heel boos of zo zou worden. Ik snij mezelf niet, maar ik doe andere dingen.

( deel van de tekst verwijderd door de Kindertelefoon: het gedetailleerd omschrijven van manieren om jezelf pijn te doen, kan triggerend of choquerend werken voor anderen en wordt daarom weggehaald, zie daarvoor regel 9 )

Ik heb nu een vrij pijnlijke pink hierdoor (hij is niet gebroken/gekneusd of zo, maar het is wel vervelend) en nagelafdrukken in mijn andere hand. Hoe zorg ik ervoor dat dit soort buien niet meer voorkomen? En hoe zorg ik ervoor dat mijn moeder de nagelafdrukken niet ziet?

je kan als je weer kwaad wordteen stok of zo pp een kussen slaan doe ik ook vaak

veel sterkte ermee


Hey @Tal 

Waar komt de drang vandaan? 
Meestal als ik mezelf pijn doe door bijvoorbeeld te snijden ofzo, dan is dat omdat ik vol zit van stress en even niet na wil denken. Wat mij helpt om mezelf heel te houden is keihard schreeuwen in het openbaar, maar dat doe ik dan meestal wel als ik s’avonds laat over de lege straten naar huis fiets.

Groetjes DaVinci


Hey ik heb dit ook gehad. Dan kreeg ik ruzie of zoiets. En dan werd ik zo boos dat ik ging snijden in mijn been. Toen was het ineens weg. Ik doe mezelf nu al ongeveer een halfjaar geen pijn meer. Mijn tip is zoek je problemen op en stop met het snijden. Geloof me op een gegeven moment breek je er doorheen. Ik zeg niet dat het makkelijk is. Maar jezelf pijn doen helpt eigenlijk niets en is juist een reden tot meer problemen. Veel succes❤️


Ik zou een kijkje nemen bij 113

 

Zelle


Reageer