Skip to main content

Ik ben een meisje van 14 jaar, ik ben heel zwaar en ook best klein, ik wil super graag afvallen maar het lukt gewoon niet ik kom zelfs aan, ik probeer vaak over te geven maar het lukt gewoon nooit, ik eet zo min mogelijk alleen als het moet en ik tel elke calorie en ik eet altijd onder 1000 en meestal onder de 500 maar het liefst blijf ik op 0 ik eet meestal niks behalve wnr iemand die dag bij me is en me dwingt te eten (niemand irl kent mn situatie op 1 vriendin na maar haar zie k niet veel meer) ik weet niet wat ik moet doen maar ik wil echt lichter worden en minder dik zijn

ik heb een gezonde bmi van 20,7 maar ik ben niet dun en dat wil ik wel zijn, ik kan niet mn vriendinnen allemaal in mooie kleding zien en zo mooi zien zijn en dat ik dr dan naast loop dat is zo fk kut dus kan iemand me helpen? 2 vriendinnen zeggen dat ik anorexia heb maar dat geloof ik niet

ik probeer te sporten maar ik heb geen energie en ik zie meteen zwart en ik val ook vaak bijna flauw en ben heel snel misselijk, ik zie eigenlijk de hele zag door best vaak zwart en daar irriteer ik me ook wel aan, iemand tips hoe ik kan afvallen? (Ik wil 10/20 kg kwijt eigenlijk) 

ik eet trouwens al best lang amper meer maar ik val niks af en k kom soms zelfs aan dus iemand tips?

 

- Deze tekst is aangepast door De Kindertelefoon in verband met forumregel 10. Plaats geen illegale, schadelijke, triggerende en/of choquerende (seksuele) inhoud of links op het forum. -

Je zou een dieet kunnen gaan volgen, of naar de huisarts gaan en raad vragen.


ik wil niet vervelend zijn, maar dit klinkt heel erg als anorexia. Je zou je kunnen laten diagnosticeren bij de huisarts.  Maar ik weet niks over afvallen dus daar kan ik niet mee helpen.

Either way succes!!!!


Hallo, ik ben een jongen en ik vind het ook klinken als anorexia. Het is belangrijk dat je genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt en genoeg sport en gewoon gezonde dingen eet. Ik denk ook dat je gewoon een beetje bang bent wat andere van je vinden, maar dat moet je nooit doen. Het ligt niet per se aan wat je eet, bij iedereen is het anders: bij de ene maakt het niet uit wat ze eten en ze blijven in goede vorm en bij de ander niet. Wat iemand anders hier ook al voorstelde is dat je naar je huisarts zou kunnen gaan! Ik wens je er nog veel succes mee. 

 

- Deze tekst is aangepast door De Kindertelefoon in verband met betere leesbaarheid én forumregel 10. Plaats geen illegale, schadelijke, triggerende en/of choquerende (seksuele) inhoud of links op het forum. -


Heehee,

Dit klinkt -zoals de rest ook al zegt- een beetje als anorexia. Jezelf laten overgeven is nooit een goed idee. Dit is niet heel gezond. Dat je zwart ziet en flauwvalt, komt waarschijnlijk doordat je veel te weinig voedingstoffen en energie binnenkrijgt. Wat je het besten kan doen is wel al je maaltijden blijven eten, maar dan wel gezond blijven eten. (Aangezien je wilt afvallen.) Eet iets met genoeg energie, maar wat minder calorieën. 

Je zou ook naar de huisarts kunnen gaan en daarmee een dieet afspreken, dat goed bij jou past. 
 

Weet ook dat je vriendinnen jou waarschijnlijk heel veel anders zien dan jij jezelf ziet. Je vriendinnen zullen naar je persoonlijkheid kijken en niet alleen naar je uiterlijk. Ik snap dat het vervelend is dat zij zo ‘makkelijk’ ‘dun’ blijven, maar dat ligt helaas voor iedereen anders. De een komt nooit aan, en heeft daar problemen mee. De ander komt juist wel aan, ook al eet ze bijna niks. Dit is dus een kwestie van goed met jóúw lichaam omgaan.

 

Ik hoop dat je er iets aan hebt en veel succes!

 

-Yodema


Reageer