Vraag

ik wil afvallen

  • 7 March 2021
  • 3 reacties
  • 71 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi, ik wil graag 7 kilo afvallen op een gezonde manier. Heeft iemand tips of tricks alles is welkom!


3 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Anoniemgirl.x,

Je wilt 7 kilo afvallen. Dat is niet niks. Zorg altijd dat je gewicht gezond blijft. Heel veel mensen vinden zichzelf te dik, maar dat is een algemeen beeld van die mensen. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de oude Grieken, zij vonden volle mensen juist mooi. Dus niet van magere graten. Dat je wat voller was, was daar een teken van rijkdom. Je had namelijk genoeg te eten. Maar nu dwaal ik af. Om te controleren of je nog een gezond gewicht hebt, kan je kijken op de site van het voedingscentrum. Je hoeft alleen je geslacht, leeftijd, gewicht en lengte in te vullen. Je ziet het vanzelf wel.

Om af te vallen moet je zeker niet maaltijden gaan overslaan. Dat is alleen maar slecht voor je. Beter kan je gezonder gaan eten. Je valt dan op een gezondere manier af. Bovendien voel je je veel beter.

Dit is zo ongeveer wat gezond is om te eten:

  • 200 gram groentes (of meer) per dag
  • Alles volkoren, dus brood, pasta, rijst, enz
  • Iedere dag een beetje yoghurt of melk
  • Iedere dag een stuk fruit (geen geconcentreerde troep ofzo maar gewoon een appel)
  • Wat nootjes tussendoor eten
  • Geen frisdrank maar gewoon water of thee (tussen de 1 en 2 liter per dag)

Probeer ook alle suiker te vermijden. Hiermee bedoel ik de snoepsuiker, zoals rietsuiker of poedersuiker enzo. Suikers als glucose kunnen wel, dat is namelijk de brandstof van je lichaam. En natuurlijk geen koek, cake en snoep meer. Als je toch wilt snoepen raad ik je aan om pure chocola te eten, dit is niet heel verslavend, maar wel lekker.  En het is een stuk beter dan melk of witte chocolade.

Verder kan je wat extra bewegen. Zo kan je een hardloop schema volgen. In 10 weken train je om 30 minuten lang te joggen. Of op youtube staan ook nog workouts die je kan doen. En de app 7 minute workout is ook wel goed. Zorg wel dat je begint bij beginner. Doe het rustig aan, hou tussendoor pauzes en drink genoeg. Als je op een te hoog niveau begint heb je kans op blessures.

Ik heb nog een paar oefeningen per lichaamsdeel op een rijtje gezet. Maar nog steeds: overdrijf niet, dan krijg je blessures.

  • Benen: squats, lunges, muurzitten, bergbeklimmen (de oefening niet de sport)

  • Armen: Opdrukken, tricep dip

  • Buik: sit-ups, russian twist, superman (of was deze nou voor je rug?)

  • Billen: squats, lunges

  • Borsten: opdrukken (doe dit wel goed anders is het slecht voor je rug dus laat je rug niet doorbuigen)

Dit waren wel zo’n beetje mijn tips om gezond af te vallen en in conditie te blijven geloof ik. Hopelijk heb je er wat aan. En onthoud wel dat ik hier niet op gestudeerd heb, ik ben geen professional. Je moet er dus niet van uit gaan dat het allemaal klopt. Als je het serieus aan wilt pakken kan je naar je huisarts, of naar een fysiotherapeut of  diëtist gaan.

Succes!

 

Groetjes,

Paardebloem

T zit denk k in de kleinere dingen: eet je normaal jam of hagelslag op je brood. Neem nu kaas of worst. Eet je normaal een koekje bij de thee. Neem nu een appel. Ipv frisdrank kun je water nemen. Je kan bijv elke dag een stukje gaan lopen, of een andere sport. Maar wel belangrijk: ga jezelf niet verhongeren. Als je honger hebt, eet dan wat. Maar neem wel iets gezonds.

Badge +1

Je kan misschien een schema maken, met sporten en dagen van de week, bij mij helpt dit altijd!

Reageer