Skip to main content

Hoi, 

ik ben een meisje van 16 jaar en 1,72 lang. 
Ik woog eerst 66 kilo en ben aangekomen tot 67,68 kilo.

ik baal hier heel erg van.

ik zou graag 60 kilo wegen omdat me bmi dan ook een stuk lager is en wat gezonder.

mijn buikje zou dan ook wat minder zijn.

heeft iemand tips?

ik eet gezond naamenlijk

Ontbijt: 2 volkoren broodjes met boter, kaas, vegetarisch beleg, appelstroop of hagelslag.

lunch: 2 volkorenbrood broodjes met boter, kaas, vegetarisch beleg, appelstroop of hagelslag,

als avond eten gewoon wat me ouders komen. Met 1 vlees vervanger,

Tussen doortjes vaak 2 of 3 stukken fruit verdeelt over de dag zoals banaan,appel,mandarijnen

ik beweeg matig

ik hoor graag van jullie alsjeblieft help mij!

Blijf gewoon gezond eten en genoeg bewegen.  Je hebt een gezond gewicht. Als je toch echt wilt afvallen zou je ook naar een diëtist kunnen gaan.

Hoi!

Het drinken van een glas water voordat je gaat eten helpt! Ook is bewegen handig. Dat kan op verschillende manieren. Doe het vooral op een manier die jij leuk vind. Dat is makkelijker vol te houden. Je kan bijvoorbeeld hardlopen of een workout doen en zelfs wandelen helpt. Cardio zou denk ik het beste helpen. Op youtube kan je allemaal verschillende workouts vinden. Voor het beleg op je brood zou ik misschien niet voor hagelslag gaan. Als je sport zou ik voor pindakaas gaan omdat dat gezond is en omdat daar veel proteïne in zit en daar groeien je spieren van. Ook zou ik inplaats van frisdrank voor water gaan. Als je water niet lekker vind kan je er ook citroen in doen of allemaal ander fruit. Thee is ook erg gezond! Zolang je er maar geen suiker of honing in doet. Water is erg belangrijk! Probeer ongeveer 2 liter per dag te drinken. Zelf gebruik ik een app: plant nanny 2 (er zijn volgensmij 2 versies. De 2e versie vind ik het best!).Daar kan je berekenen hoeveel water je nodig hebt en kun je het ook bijhouden. Een reden waardoor je misschien niet af kunt vallen is door te weinig slaap. Probeer 8 uur slaap te krijgen per nacht. Sommige mensen hebben misschien iets meer nodig maar voor mij is 8 uur goed. Teveel uren slapen is trouwens ook niet goed. Ik weet niet of dat een effect heeft op afvallen maar ik weet wel dat het niet goed is. Ik hoop dat je hier iets aan hebt gehad! Het is goed van je dat je hier aan wilt beginnen, maar vergeet niet dat je al mooi bent zoals je bent!

onnodige quote verwijderd

ik snap helemaal wat je bedoelt ik ben van 48 kilo naar 51 kilo gegaan. Ik snap dus ook als je je echt niet fijn voelt maar je bent gewoon op goed gewicht en zolang dat er staat heeft het niet heel veel zin om af te vallen je wordt dan ook niet heel veel gezonder omdat je al gezond bent. En anders omdat je al gewoon normaal eet zou ik niet anders gaan eten want dan ga je of ongezond eten of te weinig dus ik zou als ik jou was gewoon een beetje meer bewegen. Misschien een keer gaan hardlopen of af en toe een work out. 

En onthoudt dat als jij je goed voelt in je lijf je goed bent en dat je er nu al goed uitziet en dat het ook kan helpen als je gewoon tegen jezelf zegt van: oke ik ben een paar kilo aangekomen zowat ik ben mooi en gezond en ik hoef niet te veranderen.

groetjes sillie78

Reageer