Hoi,
Ik heb een vraag:
Ik krijg al heel lang pijnlijke ongesteldheid. Ik krijg veel buikkrampen, hoofdpijn, er komt heel veel bloed, en altijd diarree.
Ik huil heel vaak als ik weer ongesteld moet worden, ik krijg er heel erg veel stress door. Huilen tot het punt waar ik oprecht aan het hyperventileren ben en bijna overgeef.
Als ik ongesteld ben, hou ik mezelf wakker omdat ik de tijd dat ik lig zo min mogelijk wil maken om doorlekken te voorkomen. Het bezorgt me veel vermoeidheid, en dit is iedere nacht. Het sloopt me echt.
Ik gebruik op de eerste vier dagen minstens 5 10-uur maandverbanden (die zijn eigenlijk voor in de nacht) en in de nacht draag ik 3 daarvan omdat ik anders heel erg doorlek.
Ik wil eigenlijk heel graag op de pil of iets anders gaan dat mijn periodes minder pijnlijk maakt, maar ik durf hier niet over te praten met mijn moeder. Ik denk dat ze me te jong daarvoor vindt (ik ben 14, ben al 2.5 jaar ongesteld) en dat ze weigert een afspraak met de huisarts te maken.
En als ze ja zegt ben ik ook bang dat de huisarts me het weigert, omdat sommige mensen ook gaan overgeven of flauwvallen. Dan zijn mijn symptomen erg mild.
Wat moet ik doen?