Vraag

Ik weet niet wat het is?????

  • 3 January 2018
  • 2 reacties
  • 666 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hoi
ik ben een meisje van 14 en ik heb denk ik een probleem maar dat weet ik niet zeker dus daarom de vraag wat ik er mee moet ik heb namelijk de laatste tijd last van een soort flauwval gevoel bijvoorbeeld dan sta ik te douchen en word ik een soort van duizelig/licht in mijn hoofd en begint alles een beetje te draaien en hoor ik mensen dingen zeggen terwijl er helemaal niemand is en dan val ik bijna en moet ik gaan liggen en na een tijdje gaat het dan wel weg en kan ik weer opstaan en verder met wat ik aan het doen was weet jij misschien wat dit is

xxx panda.04

2 reacties

Ik denk dat je dat met jouw ouders of met je huisarts moet bespreken.
Het klinkt alsof het aan je hersenen ligt, maar erg veel zorgen moet je je daar nog niet over maken.
Hoi!

Flauwvallen kan een hoop oorzaken hebben. Een te lage suikerspiegel, te weinig frisse lucht, te weinig slaap...

Krijg je het vooral in de douche? Het kan gebeuren dat, wanneer je lang en met warm water doucht, er te weinig zuurstof in de badkamer aanwezig is. Vooral in de winter, wanneer je de ramen vaak dichtlaat terwijl je doucht, kan dit gevaarlijk zijn. Je zet dus best een raam of deur goed open, zodat er genoeg zuurstof kan binnenkomen. De deur op slot doen doe je ook best niet, voor het geval je zou flauwvallen. In dat geval kan iemand je komen helpen.

Eet je goed? Sla je geen maaltijden over? Een te lage suikerspiegel kan ook een oorzaak van flauwvallen zijn. Zorg ervoor dat je drie maaltijden per dag hebt, en liefst nog een tussendoortje ertussen. Je hoeft niet per se zakken chips naar binnen te werken. Een appel, banaan of nootjes zijn al goed als tussendoortje.
Genoeg drinken is ook heel belangrijk. Probeer daar ook goed op te letten.

Je kunt ook flauwvallen door te weinig slaap. Hier is maar één oplossing: genoeg slaap krijgen. Liefst 8 uur of meer per dag.

Het kan handig zijn om jouw omgeving in te lichten over het flauwvallen. Je gezin bijvoorbeeld. Als ze weten van het flauwvallen, kunnen ze, wanneer jij bv. aan het douchen bent, in de gaten houden of alles wel goed gaat, om te checken of je niet flauwgevallen bent.

Ik ben geen dokter, dus als je je zorgen maakt, is het zoals @MensPersoon zegt een goed idee om dit met de huisarts te bespreken. Jij bent het best geplaatst om te voelen hoe het met je gaat, dus luister goed naar je lichaam.

Groetjes
x

Reageer