Vraag

Ik voel me te dik

  • 25 February 2021
  • 2 reacties
  • 57 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Ik ben 14 en een meisje. Ik ben 170 cm maar 70kg ik voel me te dik ik ben de dikte in mijn klas. Mijn familie heeft veel getest of ik een ziekte had maar heb ik niet ik ben heel gezond en eet best weinig hoe kan ik nou dik zijn. Mijn vader zegt dat ik moet sporten en dunner moet worden. En als ik zeg dat ik blij ben met mijn lichaam zegt hij als ik dik blijf niemand met me wil trouwen. Is dit allemaal normaal??


2 reacties

Reputatie 2
Badge +4

Van weinig eten ga je niet afvallen omdat je stofwisseling dan slomer word

Je kunt het beste genoeg en gezond eten en dan sporten

En als iemand verliefd op je is gaat die echt niet kijken hoe zwaar je bent dat is onzin

En als je echt er iets aan wilt doen kun je het beste naar een diëtiste gaan dat die je kan helpen en kijken hoe dat kan

Reputatie 7
Badge +19

Hee,

Je bmi is 24,2 dat betekent dat je te zwaar bent voor je lengte. Maar het is niet heel ernstig.

Het is niet aardig van je vader dat hij dat zegt. Ik vind het goed van jou dat jij gwn zegt dat je tevreden bent met je lichaam.

Je moet alleen wat aan je lichaam doen als jij dat wilt. Je zou kunnen sporten als je dat wilt, of op je voeding letten. Maar dat moet je zelf bepalen. Je vader kan je er in ieder geval mee helpen omdat hij het wil.

Reageer