Skip to main content

hoi iedereen ik ben een 16 jarige jongen 177cm lang en laatste keer dat ik mezelf heb gewogen was ik 66,7kg. ik heb sinds een paar weken een beugel en voordat ik een beugel kreeg at ik heel veel snacks (ik probeerde wel te stoppen) en nu eigenlijk alleen maar yoghurt met fruit en volkorenbrood als snacks. hierdoor is m'n gewicht van ~75kg (ongeveer 2 jaar geleden, ik weet niet wanneer mijn gewicht begon met afnemen maar ik heb sinds 2022 al deze gedachtes dat ik te dik ben) naar ~67kg gegaan. maar ik zie geen verschil, 2 jaar geleden zag ik er exact hetzelfde uit.
ik wil graag gezonder eten maar mijn vader kan niet koken (en ik kan niet GOED koken) dus we eten vaak veel bewerkt voedsel met allemaal rotzooi erin. dat is ook een reden waarom ik alleen maar yoghurt met fruit, volkorenbrood met whatever en avondeten eet. ik weet niet hoe ik gezond kan eten zonder te koken. misschien moet ik op kookles ofzo?
is het normaal om zoveel gewicht te verliezen en geen verschil te merken? en is het gevaarlijk? ik denk niet dat het spierverlies is want ik voel me niet zwakker.
heeft iemand een idee?

Hallo ik weet niet hoe het is om dat mee te maken maar ik ben 12 jaar en ik weeg 73 kilo dus ik vind dat dat nog mee valt dus maak je geen zorgen

 


Gezond koken kan best makkelijk zijn zoek op tiktok een receptje om probeer het naar te maken. Je kan ook altijd naar de sportschool gaan. Dat doe ik ook daardoor let ik veel beter op wat ik eet enzo. En heb ik een stuk meer zelfvertrouwen gekregen. Maar het begint altijd met het gewoon doe. Probeer gewoon een keer zo'n makkelijk gezond receptje na te maken. Je kan er alleen goed in worden als je het vaak doet. Veel succes ermee!!


Reageer