Ik voel me dik


Reputatie 1
Badge +1

Heyy,

ik ben bijna 16 en ben nu 2 jaar van m’n depressie af. Daar ben ik super trots op en ik ben nu heel blij met mezelf. Behalve dat ik sinds januari ongeveer weer heel onzeker over mijn gewicht ben geworden. Ik was altijd heel dun en heb altijd ondergewicht gehad. Dit was gewoon omdat het in de familie zat, gewoon onze bouw. Mijn zus (24) en m’n zusje (14) hebben voor hun leeftijd en lengte ook nog ondergewicht en zijn ook nog allebei heel dun. Maar ik ben breder geworden en nadat ik aan de pil ben begonnen ben ik ook zeker 8 kg aangekomen(weeg nu 48kg). Ik ben er helemaal niet blij mee en ook omdat iedereen het de hele tijd opmerkt. Ik ben verder wel heel blij met de pil en wil er ook niet mee stoppen omdat mijn menstruatie gewoon echt gevaarlijk werd, ik viel altijd flauw aan te veel bloedverlies en ik voelde me altijd heel ziek. Nu gelukkig niet meer door de pil! Ik eet ook best wel veel maar mijn ouders en zussen zeggen ook de hele tijd dat ik veel eet en stel ze vragen of ik iets wil hebben van wil je ook een kaas soufflé ofs uit de air fryer weet ik veel wat, en ik zeg ja, dan zeggen ze meteen jij zou ook eens nee zeggen tegen eten. Of in een restaurant als iemand zegt das wel veel dan zeggen m’n ouders oh dat krijgt ze wel op die eet toch altijd te veel. Straks ook zei m’n moeder ja jij hebt toch altijd honger en toen zei k das niet waar en toen keek ze m’n opa aan en toen knikten ze allebei zo van jaja. Het doet me gewoon heel veel pijn maar ik durf er niks van te zeggen. Ik ga wel weer beginnen met sporten en workouts doen om wel weer wat af te vallen, want ik vind mezelf ook wel dikker worden, maar het doet gewoon pijn.

 

Thanks voor t lezen

xx mij


7 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Wat mij tijdens het lezen meteen binnen schoot was sporten. Je zou kunnen probeerden te sporten en misschien gewoon leten aan hoe vaak en hoe veel je eet. Ik vroeg me af hoe oud je bent, dit heb je namelijk niet gezegd. Je zou kunnen praten met je ouders dat je het vervelend vindt opmerking te krijgen. Ik zelf wordt wel eens dingen genoemd door mijn ouder, broers en zus maar daar probeer ik me eigenlijk niks van aan te trekken hoe meoijlijk dat ook kan zijn. Ook weet ik nog precies wat er gezegd is maar ja, gezegd is gezegd. Ik zelf heb gewoon geprobeerd te voorkomen dat ze wat over mij kunnen zeggen (dit raad ik niet persee aan). Ik weet niet precies hoe jij het kan toe passen misschien eten buiten hun zicht, maar dat lijkt mij ook gek makend alsof je stiekem eet. 
 

Ik zou zeggen probeer het met je ouders er over te hebben en zeg dan ook dat je het zelf wilt veranderen. Voor de rest heel succes met alles.

Reputatie 3
Badge +1

Ik zei nu dat je bijna 16 bent dus je bent nog 15 en ik ook maar ik weeg rond de 55 volgensmij en ik zou zeggen dat ik het normaal vindt. Het valt wel mee mensen veel meer overgewicht. Ik ben volgensmij rond de 1,65m. Je kan ook nog een online bmi test doen om de verhouding van gewicht en lengte te weten. 
 

Reputatie 6
Badge +5

Hoi! Persoonlijk vind ik 48 kilo erg goed voor een 15 jarige. Ik weet niet hoe lang je bent, maar volgens mij zit je met 48 kilo helemaal goed. Ook al is de bouw in de familie anders, je hoeft echt niet af te vallen.  Sporten is natuurlijk altijd goed, maar ik wil je wel meegeven dat je niet te veel op je gewicht moet letten, je gewicht is al goed! Ga trouwens ook niet minder eten, als je nog trek hebt, moet je gewoon eten, dat is nou eenmaal hoe je lichaam werkt. Stel je wil echt graag afvallen, richt je dan op gezonder eten, wat sowieso natuurlijk goed is voor je. 

Wat betreft je ouders en de opmerkingen die ze maken, ik vind die opmerkingen echt niet kunnen. Het is gewoon echt beledigend en je kan er heel onzeker van worden. Als ik persoonlijk deze opmerkingen naar m'n hoofd zou krijgen, zou ik er ook heel onzeker van worden. Ga dus alsjeblieft in gesprek met ze om aan te geven dat je dit niet chill vindt. Dit kan niet zo doorgaan, straks praten ze je nog een eetstoornis aan. Als ze niet luisteren naar jouw mening, moet je eigenlijk proberen om je er niks van aan te trekken. Je bent mooi zoals je bent!

Heel veel succes en sterkte! Doeii xxx

Reputatie 1
Badge +1

@Cake020 
Ben bijna 16, staat in t begin 🙂. Ik heb n paard en rij hoog niveau, train 6 dagen per week. Ik heb ook een tijdje fitness enz gedaan mr sinds ik corona kreeg ben ik ermee gestopt. Maar ga er na de meivakantie weer mee beginnen.

Reputatie 1
Badge +1

Ik zei nu dat je bijna 16 bent dus je bent nog 15 en ik ook maar ik weeg rond de 55 volgensmij en ik zou zeggen dat ik het normaal vindt. Het valt wel mee mensen veel meer overgewicht. Ik ben volgensmij rond de 1,65m. Je kan ook nog een online bmi test doen om de verhouding van gewicht en lengte te weten. 
 

Ik weet dat mijn gewicht normaal is, maar voor mij ben ik te zwaar als ik binnen 5 maanden van 40 naar bijna 50 kilo ben gegaan. Dat is gewoon moeilijk

Reputatie 1
Badge +1

(….)

Wat betreft je ouders en de opmerkingen die ze maken, ik vind die opmerkingen echt niet kunnen. Het is gewoon echt beledigend en je kan er heel onzeker van worden. Als ik persoonlijk deze opmerkingen naar m'n hoofd zou krijgen, zou ik er ook heel onzeker van worden. Ga dus alsjeblieft in gesprek met ze om aan te geven dat je dit niet chill vindt. Dit kan niet zo doorgaan, straks praten ze je nog een eetstoornis aan. Als ze niet luisteren naar jouw mening, moet je eigenlijk proberen om je er niks van aan te trekken. Je bent mooi zoals je bent!

Heel veel succes en sterkte! Doeii xxx

Dankjewel !! Xx

Ik ben 16 en weeg 58

Reageer