Vraag

ik vind mijn lichaam echt niet mooi

  • 4 June 2024
  • 2 reacties
  • 39 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

hey, ik ben een meisje van bijna 13 en ik vind mijn lichaam echt niet mooi.

ik heb te veel buik vet en mijn benen zijn te dik en ik ben best klein dus lijk ik nog dikker. eigenlijk weet niemand dat ik hier mee zit. ik draag ook vaak wat wijdere kleding omdat ik dat fijn vind, zo ziet niemand mijn buik namelijk. en ik weet eigenlijk ook niet als dit gewoon mijn lichaam is of als ik te veel eet.

soms wil ik wel minder eten, maar het lukt gewoon niet ik kan het gewoon niet. als ik dan een dagje geen suiker wil,  pak ik dan net weer die lekkere koekjes. ik kan gewoon niet van die suiker en koekjes en snoepjes afblijven. ik denk niet echt dat iemand mij zal begrijpen. dit gevoel hebben volgensmij niet heel veel mensen.

ik word trouwens niet gepest of dik genoemd ofzo, maar dat komt dan waarschijnlijk omdat ik geen strakke topjes enzo draag. eigenlijk hebben al mijn vriendinnen een mooi lichaam en ik dan als enigste niet. al mijn vriendinnen zijn mooi dun, hebben mooie borsten (ik heb nog bijna niks).  en zijn al ongesteld en zijn langer dan mij. mijn moeder vertelde wel dat ze ook wat later ongesteld werd (ongeveer op haar 14e pas). en dan ga je ook je groeispeurt enzo. dus ik zal denk ik ook pas wat dunner worden als ik ga groeien.

maar goed even terug naar het onderwerp, ik weet niet zo goed waarom ik altijd zo bezig ben met eten en waarom ik altijd zin heb ik koekjes en snoepjes en lekker eten! en ik vind het echt heel irritant want ik wil ook gewoon zonder onzeker te zijn leuke topjes kunnen dragen, van die leuke flair broeken dragen (die er bij mij niet mooi uit zien omdat ik dikke bovenbenen heb), leuke korte broeken kunnen dragen zonder dat mijn benen tegen elkaar aanschuren en leuke bikini’s kunnen dragen en samen gaan zwemmen op het strand.

mijn vraag aan jullie is, hebben jullie hetzelfde probleem of hebben jullie nog tips? want ik weet echt niet wat ik moet doen. moet ik hier met mijn moeder over praten?

 

heel erg bedankt voor het lezen ik vind het heel fijn als je dit gelezen hebt en je reageert ❤️

 


2 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hey!  Als je hier zo mee zit, is het zeker een goed idee om met je moeder te praten! En je kunt ook de Kindertelefoon bellen https://www.kindertelefoon.nl/bellen   of ermee chatten https://www.kindertelefoon.nl/chat

Maar weet wel dat je niet alleen staat en ik hoop dat je nog meer reacties en tips krijgt! 

Liefs Tover xxx

Reputatie 5
Badge +5

Hai pipxc Je bent mooi zoals je bent, al heel erg fijn dat je niet word gepest. (Bij mij helaas wel is anders) Misschien als je meer in de puberteit komt dat het allemaal wel veranderd.  Ik kan de lekkere dingen ook moeilijk laten staan. Het is wel een lastig onderwerp, maar snap jou helemaal. 

 

Groetjes liefs, 

(echte naam verwijderd door de Kindertelefoon ivm regel 3)

Reageer