Vraag

Ik vind mezelf veel te dik

  • 5 June 2024
  • 1 reactie
  • 26 Bekeken

Badge

Hoii,

Ik vind mezelf heel erg dik. Ik doe een vechtsport en mijn maatjes kregen allebei een worp niet bij mij (je moet iemand dan over je schouder heen gooien geen zorgen het doet geen pijn;)* Ik krijg hun wel gegooit. Ze zeggen dat het aan mij ligt. Ik ben 12 bijna 13 en ik ben  1 meter 60 of iets meer en ik ben rond de 65 kilo dat wisselt af het gaat nooit boven de 65 kilo. Ik sport 1 keer in de week heb 2 keer gym en fiets iedere dag naar school eet niet heel erg ongezond want mijn moeder is op dieet en wij eten het zelfde eten ongeveer. Ben ik erg dik? Heeft iemand dit ook? Wat kan ik daar aan doen om af te vallen?

 


1 reactie

Reputatie 6
Badge +1

Hoi @izzi,

Ik snap je helemaal, ik doe namelijk ook aan vechtsport, ik doe judo, om precies te zijn. Ik doe ook mee aan wedstrijden en dan moet ik me regelmatig laten wegen. Ik begon onzeker te worden, omdat ik in een jaar tijd tien kilo ben aangekomen. Ik dacht steeds: is dit wel normaal? Ik wist niet hoe het kwam, want ik eet best gezond, ik fiets bijna iedere dag naar school en ik sport daarnaast ook veel. Bij judowedstrijden is het zo dat je ingedeeld wordt in een categorie afhankelijk van je gewicht. Ik ben ongeveer anderhalf jaar geleden begonnen met judo, wat eigenlijk best laat is voor mijn leeftijd. Daardoor waren de kinderen van mijn gewicht op een hoger niveau en kon ik nooit van ze winnen. Maar nu ik zwaarder ben geworden is het alleen maar moeilijker voor mij, omdat de kinderen van mijn categorie een nog hoger niveau hebben. Ik ben hierdoor eigenlijk een beetje mijn motivatie voor de wedstrijden verloren. Ik vind de lessen wel hartstikke leuk. Maar voor jou wil ik graag zeggen: blijf vooral lekker sporten en gezond eten, let maar niet al te veel op je gewicht, je wilt geen eetstoornis krijgen. Hopelijk heb je iets aan mijn verhaal.

Groetjes, @hoiii47 

Reageer