Skip to main content

Hallo iedereen,

 

gisteren woog ik mijzelf bij mijn opa en oma die een weegschaal hebben en ik ben 63kg! Dit terwijl ik 1.65 ben en een 15 jarig meisje. Al twee jaar lang, probeer ik af te vallen. In het begin werkte het. Ik ging van 55 naar 50kg. Maar ik werd ongelukkig en kwam weer aan. Het is sowieso helaas wel in de familie om wat steviger te zijn. Daarom ben ik er ook extra bang voor. Ik klim 6 uur in de week, dit is een training waarbij je klimt maar ook losse krachttraining hebt. Ook fiets ik elke dag 10km heen en weer naar school. Het is dus niet zo dat ik te weinig beweeg. Ik heb geprobeerd mijn eten uit te “kotsen” maar dat lukte maar één keer tot nu toe. Bovendien heb ik cupmaat E, wat ook niet echt meehelpt op je 15e. Ik heb voor de rest sowieso al een vrouwenlijf met heupen en alles. Ik heb ook een tweelingzus met hetzelfde probleem, maar die verhongerd zich nog extremer dan ik ooit heb geprobeerd en die heeft ook een obsessie met sporten doordat het calorieën verbrand. Ik vind het nu ook lastig om ooit nog normaal te kunnen eten. Ik heb namelijk een goed geheugen, dus als ik ooit ergens de calorieën van opzoek vergeet ik ze nooit meer, en mijn hersenen tellen dat nu gewoon automatisch bij elkaar op. Mijn bmi zegt dat ik niet te zwaar ben, maar ik geloof het niet. Heeft iemand tips om snel af te vallen en knap te worden zodat jongens je leuk vinden en je een vriendje kan krijgen? Want heel eerlijk dat is 80% de reden dat ik het wil.

 

groetjes,

Heyy,

Klinkt lastig zeg.. Ik ga je geen tips geven voor het afvallen want geloof me je bent echt niet dik! En je hoeft echt niet af te vallen voor het vinden van een vriendje die ga je echt wel vinden en je bent echt mooi zoals je bent!

Volgens mij struggle je wel best erg met jezelf en ik denk dat je wel hulp kan gebruiken om met je gevoelens om te gaan. Durf je misschien een keer met de kindertelefoon te bellen of te chatten hierover? Ik denk dat dat je wel kan helpen en de mensen bij de KT zijn heel lief en die kunnen je echt steun bieden hierin. Je kan met ze bellen of chatten via deze link: https://www.kindertelefoon.nl/

Verder heb ik van @Jesse08 vaak gelezen dat de site https://www.proud2bme.nl/ ook wel een prettige site is voor dit soort verhalen dus misschien heb je daar ook wat aan! Proud2bme heeft ook een forum waar je tips en ervaringen kan delen daar kan je naartoe via deze link: https://forum.proud2bme.nl/index.php?sid=4a5c482dac7423cac450702d59cdefdb

Liefs, ItsJustMe <3


Hey lieve Someoneokay,

Zoals Itsjustme al zei hoef je echt niet af te vallen (om een vriendje te vinden). Want je bent goed zoals je bent. Een echt vriendje dat van je houd zal van je houden om wie je bent, niet om hoe je eruit ziet.  En een niet goeie relatie met eten is zo veel slechter dan gewoon leven en genieten van het leven. Probeer ook echt niet meer je eten uit te kotsen. Als je die neiging krijgt, ga dan iets doen wat je leuk vind zodat je niet met je gedachten bij dat idee blijft. En zoek ook geen kcal op, alsjeblieft, het verknalt je leven. Als het echt niet goed gaat zo, zoek hulp. En Proud2bme is inderdaad een hele fijne site, ik zit er zelf ook op. Dus daar kun je ook altijd je verhaal vertellen, om hulp of tips vragen. En vergeet niet dat het oké is om om hulp te vragen. Je kan het aan. Ik geloof in je. Het komt allemaal goed, echt waar! <3

Heel veel liefs en een dikke knuffel van mij ❤️


Hallo allebei,

 

Wat zijn er toch verschrikkelijk lieve mensen op deze aarde. Ik ben inderdaad van plan om contact op te nemen met de kindertelefoon, maar ik moet nog even de moed verzamelen. Dit was een soort eerste stapje daarheen. Ontzettend bedankt voor jullie berichtjes. Jullie hebben geen idee hoeveel het mij helpt. 
 

liefs,

someoneokay<3


Hey lieve @Someoneokay ,

Helemaal eens met @ItsJustMe en @RAG2010 . :)

En een goede vriend wil juist dat je gezond bent, en niet dat je jezelf gaat uithongeren. ♥️ Ik zou me dan alleen maar heel erg zorgen maken.. En als iemand dat niks boeit en alleen je uiterlijk belangrijk vind is die persoon jou echt niet waard!

Liefs.


Hallo allebei,

 

Wat zijn er toch verschrikkelijk lieve mensen op deze aarde. Ik ben inderdaad van plan om contact op te nemen met de kindertelefoon, maar ik moet nog even de moed verzamelen. Dit was een soort eerste stapje daarheen. Ontzettend bedankt voor jullie berichtjes. Jullie hebben geen idee hoeveel het mij helpt. 
 

liefs,

someoneokay<3

Aahh wat goed van je. Mega trots op je dat je het hebt gedeeld en van plan bent contact op te nemen met de kindertelefoon!! Ik gun je het allerbeste. Jij kan dit!❤️

Veel liefs,

RAG2010 


Reageer