Vraag

Ik vind mezelf dik

  • 15 April 2024
  • 3 reacties
  • 45 Bekeken

Hallo, ik ben een 14 jarig meisje ik ben ongeveer 161 cm en weeg tussen de 55 en 60 kilo, ik schaam me daarvoor

Ik ga nu 1x in de week naar padel (soort tennis), maar ik wil nog meer bewegen, maar ik weet niet zo goed wat

Als ik eet vind ik dat ook lastig, ik heb nadat ik iets ongezond heb gegeten altijd een schuld gevoel en dan voel ik met niet zo fijn

Heeft iemand tips voor mij?

alvast bedankt

groetjes Eva


3 reacties

Reputatie 5
Badge +1

Hoi! Als ik jou was zou ik me aan een bepaald eetschema houden waarbij je niet onnodig weinig eet maar wel dat je een ritme hebt waar je je aan kan houden. Je zou misschien kunnen gaan hardlopen? Muziekje in en een halfuurtje een paar keer per week is al meer dan genoeg! En ga alstjeblieft niet te veel op de weegschaal staan, dit is denk ik beginnend anorexia en dat moet je echt niet willen. Denk eraan: Elk lichaam is uniek en mooi op zn eigen manier!

Badge

Hoiii ij heb precies het zelfde dat vind ik ook lastig zoals ikweetgeennaam ookal zei kun je inderdaad gaan hardlopen maar als het buien regent kun je ook binnen een work out gaan doen er zijn zoveel verschillende soorten zoek het maar eens op ala je wilt!

Reputatie 6
Badge +3

hey! 

als je voor nu niet weet wat wat je leuk vind, kun je inderdaad gaan hardlopen. persoonlijk vond ik dat niet zo leuk. toen ik meer wou sporten  ben ik  begonnen met work outs thuis. heb een sportmatje gekocht en heb eerst gewoon wat workouts van youtube gedaan. probeer dan je hele lichaam te trainen, zodat je spieren niet ongelijk worden.  je kunt ook uitkijken naar workouts die gericht zijn om beter te worden in de sport die je al doet (kun je vast vinden online). ik ben bijvoorbeeld met krachttraining en flexibiliteit  training begonnen om beter te worden in mijn sport. 

voel je niet te schuldig over ongezond eten. dat mag je best af en toe eten. ‘ongezond’ eten is pas in hoge mate ongezond. ik eet meestal 2x  per dag iets ongezonds voor tussendoor. koekjes meestal of ik maak zelf chocolade melk en ik doe het prima.  

ga je niet schamen voor je gewicht. probeer er niet te veel aan te denken. ik had zelf bijna 2 jaar lang een extreme  obsessie over mijn gewicht en die begon omdat ik me schaamde voor mijn gewicht. het was niet leuk en heeft me nergens gebracht, dus zeker een afrader.  het is veel beter te letten op hoe je je voelt. 

Reageer