Vraag

ik val af zonder dat het de bedoeling is.

  • 20 April 2021
  • 3 reacties
  • 49 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

heyy ik probeer het kort te houden,

ik ben dus in 2 maanden tijd 2 kilo afgevallen maar het is niet eens echt me bedoeling. ik eet genoeg. ik ontbijt niet heel goed maar ik kan gwn niet ontbijten. soms ontbijt ik wel een crackertje met past. als middag eten doe ik of 2 boterhammen of 3 a 4 crackers. en avondeten gwoon een bord vol. en dan in het weekend savonds een bakje chips. dus ik vind niet echt dat ik weinig eet maar toch val ik erg af. ik ben bang dat ik snel heel veel af ga vallen of dat het misschien wel een eetstoornis word. wat moet ik doen?

alvast bedankt <3

liefs nyny


3 reacties

heyyy,

gewicht, lengte en lichaamsbouw ligt aan genen, als je niet weet wat dat is. je krijgt ze van je ouders en als je ouders heel dun gebouwd zijn, ben jij dat ook. iedereen heeft dus andere genen. de een valt sneller af de ander komt sneller aan. als je gewoon de normale portie eet en afvalt ligt het waarschijnlijk aan je bouw en kan je er niet heel veel aan doen. het is daarom ook helemaal nie erg dat je afvalt. gewicht schommelt ook heel erg. dus + of - 2 kilo in 2 maanden is niks om je zorgen te maken. een eetstoornis is dat je moeite hebt me eten, en daardoor express te veel of te weinig eet. het lijkt er op dat je gewoon een normale hoeveelheid eet en dat het dus geen eetstoornis is. het zou wel zo kunnen zijn dat er iets mis met 1 van je organen is, maar dat zou nu nog lang niet heel geval zijn. die kans is namelijk ook zeer klein, maar als je bijvoorbeeld opeens 5 kilo afvalt in 2 weken en je gewoon normale hoeveelheid eet dan zou je misschien een keer naar de dokter moeten, maar dat is nu nog lang niet het geval. als je echt precies wil weten hoeveel iemand van jou leeftijd/gewicht/lengte moet eten dan zou je dat kunnen opzoeken, dan kan je zien of je te weinig of te veel eet. zelf raad ik dat niet aan, kalorien tellen is namelijk niet iets leuks, vaak haalt het het plezier van eten weg en dan kan je een eetstoornis ontwikkelen. als ik jou was zou ik lekker eten wat je wilt. je bent mooi zoals je bent

Wat meer eten, 1 boterham meer voor ontbijt bervoorbeeld

Badge

2 kilo in 2 maanden in niet heel extreem 

Je kunt ook je BMI uit rekenen als je zeker wild zijn van een gezond gewicht

In lekkere dingen zitten calorieën maar je kan ook gewoon gezond fruit eten.

Praat er over met je ouders als je je niet veilig voeld met je gewicht

Reageer