Vraag

Ik val af!

  • 21 October 2019
  • 1 reactie
  • 58 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Hallo!

Ik zal maar met de deur in huis vallen, ik val namelijk af op het gebied van gewicht. Nou is dat niet zomaar. Mijn moeder heeft een zware operatie gehad en voor dat ze is hersteld duurt het nog zeker een jaar! Dit heeft veel impact op mij maar vraagt ook teveel van mij. Ik heb paar jaar terug (lichte) anorexia gehad en door het sporten is dat eigenlijk aan het vervagen, gelukkig. Maar door alle omstandigheden eet ik onbewust minder, ook doordat ik iemand heb leren kennen die ik leuk vind krijg ik geen hap door mijn keel. Ik weeg normaal gesproken 55.9 kilo. Gister stond ik op de weegschaal en daar zag ik 52.7 kilo staan. Ik ben 19 jaar oud en 1.66 lang. Mijn broer en moeder merken dat ik weinig eet en vooral als je hoort dat ik 4x per week fitness en 3x per week zwem. Ik wil eten maar het gaat niet... Heeft iemand hier ervaring mee of eventuele tips voor mij? Meerdere mensen zeggen dat ik te dun ben en ik niet oppas zo in het ziekenhuis lig, zover wil ik het niet laten komen!

Groetjes, 


1 reactie

Reputatie 1
Badge +1

Hey,

ik heb misschien wel een aantal tips.

  1. Houd een keertje een hele dag brecies bij wat je een en drinkt zodat je een mooi overzicht hebt.
  2. Als je aan wilt komen moet je niet perse vetter gaan eten maar meer gaan eten, kijken of je door de dag heen iets meer tussendoortjes kan eten en bij de ‘normale’ maaltijd iets meer op kan scheppen.
  3. Doe gewoon rustig aan en ga niet in een keer n hele dag 24/7 eten want daar kan je ook heel erg ziek van worden.
  4. Nou is sporten natuurlijk gezond maar jij doet het wel heel vaak (niet perse negatief bedoelt! :kissing_heart: )  ga daarom misschien 1 of 2 keer minder fitnissen in de week (je zou ook minder kunnen gaan zwemmen maar ik weet niet of dat een optie voor je is.).
  5. Als het je zelf niet lukt wees dan niet bang om hulp te vragen! Zoek online naar een goede voedingcoach en maak tgewoon een keer een afspraak om te kijken wat het nou precies is! 

Ik hoop dat je iets aan de tips hebt en heel erg veel sterkte met je moeder! 

X A.

Reageer