Ik twijfel over mijn alcohol gebruik.

  • 25 September 2021
  • 1 reactie
  • 81 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo iedereen die dit leest. 
 

Ik ben een jonge van 16 en drink vaak in het weekend alcohol. Het gaat dan vooral om bier en ik denk dat ik met de gemiddelde drinker te vergelijken ben (dus niet overmatig tot coma zuipen). Vaak is het dan ook maar een avond. 
 

Ook zit ik nu op 5 vwo en moet ik vaak werken de dag nadat we met vrienden gingen drinken. Je voelt de bui waarschijnlijk al hangen, maar het lijkt me verstandig om weer te stoppen. ‘Dus dan moet je stoppen’ hoor ik je al denken, maar zo makkelijk is het niet. Aan de ene kant heb ik dus school, werk en mijn gezondheid waarvoor ik zou zeggen: ik wil stoppen, maar aan de andere kant is het altijd gezellig met vrienden en vind ik het totaal niet erg om er eentje mee te doen. 
 

Mijn vraag is dus een beetje: heeft iemand tips of heeft iemand dit zelfde ‘schuld’ gevoel en wil je het met mij er over hebben, ik hoor het graag.

 

groetjes 123denkhetnie


1 reactie

Reputatie 4
Badge +4

Hoi , ik denk dat het er vooral van afhangt hoeveel je op zo’n avond drinkt , met enkele biertjes drinken is niks mis . Ik ben 14  en ik drink niet maar rook wel regelmatig een sigaret , beide zijn slecht maar zolang we er niet té verslaafd aan raken kan het toch ? 

Reageer