ik snij mezelf zonder dat ik erzelf bij ben met me hoofd

  • 8 January 2012
  • 6 reacties
  • 1333 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
heeii ,

ik heb mezelf heel lang gesneden maar ben er uiteindelijk mee gestopt gelukkig! maar nu heb ik de afgelopen weken weer begonnen. ik krijg dan een agressieaanval, dus ik wordt heel agressief dat komt meestal door de stress en ik krijg een huilaanval, ik begin dan uit het niets kei hard te huilen. in zown aanval voel ik een drang opkomen om mezelf te pijnigen. in de tijd dat ik gestopt was sloeg ik vaak tegen dingen aan maar de laatste tijd werkt dat niet meer.

ik vind het helemaal niet fijn om mezelf zo te verwonden maar het lijkt wel of iemand anders dan controle over mij heeft

heeft er iemand tips ?

Kusje

6 reacties

Hee,
Goed verwoord!! Ik heb dit namelijk ook gehad, maar ik wist nooit hoe ik het moest opschrijven.
Misschien kan je gaan rennen of springen of schoppen. Schrijven kan ook helpen, maar dan moet je wel de rust daarvoor vinden.
Waarmee snij je jezelf? En waar? Je kan jezelf ook knijpen, doet namelijk al heel snel pijn, maar je krijgt er veel minder snel littekens van.
het is natuurlijk het beste om er mee te stoppen, maar ik begrijp dat dat op dit moment niet mogelijk is, of veel te moeilijk.
heb je al hulp gezocht?
xxx
@crazychick


heeii, bedankt voor je reactie, ik snijd mezelf meestal op me buik vroeger deed ik het ook op me armen maar nu meestal op me buik.
ik snijd mezelf meestal met kapotte scheermesje..
ik heb inderdaad hulp gezocht en daar ben ik net mee begonnen dus ik hoop dat het snel gaat werken

kusje
Als ik jou was zou ik het scheermesje schoonmaken na het snijden, zo komt niemand erachter, ook al zou diegene het mesje vinden en de wonden gaan minder snel ontsteken. Echt supergoed van je dat je hulp hebt gezocht!! Hoop dat je ook steun krijgt van je ouders enzo! xxx
Heey
Ik heb precies hetzelfde en de mensen op therapie zeggen:
TIP 1: Leg scherpe voorwerpen (passers, scharen, geodriehoeken, linialen, plastic, glas etc.) waarmee je je kunt pijnigen weg of ergens waar ja niet bij kunt.
TIP 2: Huil,schreeuw en brul eens goed uit in je kussen.
TIP 3: Zoek contact met mensen die je goed kent. Dat kan doormiddel van bellen,msn,sms en andere vormen. vriendinnen zijn een goed middel tegen deze aanvallen.
TIP 4: Ga iets doen wat je leuk vind om al die negatieve energie kwijt te raken.
TIP 5: Schrijf een mail naar je mentor of vertrouwenspersoon als al deze stappen niet hebben gewerkt...
Je moet eigenlijk denken dat je dat mannetje die dan de controle lijkt te hebben uit te schakelen door hem voor te zijn. Je moet jezelf een betje bezig houden.
Succes meid mij is het gelukt nu jij nog je kan het
Nou, ik heb gezien dat je al tips van andere hebt gekregen die het ook hebben gehad. Ik probeer me in te leven in jouw, en jou verslaving. En zo noem ik het ook want nadat ik jouw topic is grondig had doorgelezen heb ik mijn laptoptje er bij gepakt en ben gaan googlen. Het ik heb er tien keer hetzelfde uitgekregen: Automutilatie. Heel moeilijk woord maar zo word het gebruikt in de wetenschap en de psychriatrie. Maar hoe heb je hulp gezocht? Even een paar nuttige links die jouw de ogen nog is goed openen. En dit doe ik niet om je te pesten maar dit moet je gewoon even lezen. Ook wat hulp-sites.

Wikipedia informatief
http://nl.wikipedia.org/wiki/Automutilatie

Hulpsite
http://www.zelfbeschadiging.nl/pagina/179/home.html


De 2e site staan ook goede dingen op.

Veel geluk! Gr. Birdy
mooi gezegd
het is moeilijk wat ik begrijp uit jou verhaal is dat je was gestopt en een vervangende uitweg had gevonden. ook zeg je dat het lijkt alsof je zelf geen controle hebt op dat soort momenten. mijn tip is ga sporten als je merkt dat je boos word hang een box bal op en ga ff heel erg los of ga een stuk rennen of ff rustig fietsen sorry dit zijn de enige dingen die ik weet omdat ze bij mij werken en misschien ook bij jou ik hoop dat je er wat aan hebt x

xxx anoniempje

Reageer