Vraag

Ik plas 's nachts in mijn broek

  • 20 March 2023
  • 3 reacties
  • 319 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo Allemaal,

Ik  ben 16 jaar oud.

Ik heb een heel vervelend probleem: ik plas 's nachts in mijn broek. Het probleem is zo groot dat ik tegenwoordig een Tena super Flex M om moet doen om mijn bed zo droog te houden. Ik vindt het zelf verschrikkelijk dat ik deze luier aan moet doen, maar ik weet zelf niet wat ik eraan kan doen.

Hebben jullie dit probleem ook of weten jullie wat ik eraan kan doen? 

 

Liefs, Anonieme Kikker

 

Tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm anonimiteit


3 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Ik ken het probleem heel erg goed omdat ik er zelf ook nog bijna iedere nacht last van heb. Ik heb hier helaas ook nog steeds iedere nacht luiers voor om, al moet ik zeggen dat ik dat beter vind dan een nat bed. Ik heb Tena Slip en geen flex luiers, de pasvorm daarvan zorgt dat ik net als bij broekjes vaker lek.

Ik ben eerder toen ik 8-9 was met heel veel moeite en een combinatie van een plaswekker training en medicijnen om minder urine aan te maken in mijn slaap bijna helemaal doog geworden. Ik heb toen al die tijd de medicijnen doorgeslikt maar kreeg er op een gegeven moment hoofdpijn van en moest stoppen. Het is daarna nog een tijd goed gegaan tot ik begon te groeien en tegelijk mijn ouders zijn gescheiden. Mijn blaas is volgens de arts minder snel gegroeid als de rest en daardoor kwam het probleem terug.

Ik ben inmeddels ook helemaal klaar mee maar had nog geen succes met een nieuwe poging met medicijnen en plaswekker training. Bij de laatste poging had ik knallende hoofdpijn en was iedereen in huis behalve ik wakker als het bed nat geworden was. Ik ga er best wel open mee om en mijn beste vriendin weet er gelukkig van, daardoor is het dus gelukkig geen probleem bij logeren enzo.

Blijf sterk en de combinatie medicijnen en plaswekker kun je altijd eens met je huisarts bespreken denk ik. Misschien werkt het wel bij jou.

Groetjes!

Hoi @Anoniemste meisje.

Ik had in het begin snachts ook een Ultima Flex nodig, maar nadat ik naar de huisarts ben gegaan en medicijnen en een plaswekker heb geprobeert ging het weer beter met mijn incontinentie. Maar nu ik ouder ben is het weer helemaal ruk. En die tabletten en wekker werken niet helemaal meer🫥

Ik ben gewoon bang dat dit nooit meer weg gaat.😪

 

Ik heb nog een paar vragen voor je in de hoop dat ik nog iets van je kan leren.

1. Welke maat en sterkte incontinentie materiaal gebruik je?

2. Zit je incontinentie materiaal 's ochtends helemaal vol net als bij mij?

3. Heb je ook last van incontinentie overdag?

 

Alvast bedankt,

Anonieme Kikker

Reputatie 4
Badge +2

Hey Kikker,

 

ik snap niet helemaal hoe je van deze vragen iets moet leren maar hier mijn antwoorden:
 

Ik heb nog een paar vragen voor je in de hoop dat ik nog iets van je kan leren.

1. Welke maat en sterkte incontinentie materiaal gebruik je: Ik heb Betterdry, Tena Slip Ultima en Maxi en Abriform Slips

2. Zit je incontinentie materiaal 's ochtends helemaal vol net als bij mij: Het varieert, maar eigenlijk meestal nat, maar nog niet kompleet doorweekt

3. Heb je ook last van incontinentie overdag: Ik heb een zwakke blaas en moet op passen dat ik optijd naar het toillet ga, wanneer ik dat doe is er niets aan de hand.

Groet

Reageer