Skip to main content

Ik mag niet de HPV vaccinatie van ouders omdat het ''Gay'' is, Hoe kan ik hem alsnog krijgen?

  • 6 June 2024
  • 8 reacties
  • 187 Bekeken

Ik ben een Biseksuele 14 jarige jongen. Het ding is, ik ben opgegroeid in een Islamitische familie met zeer strenge en traditioneel gelovige ouders  (Dus ik moet dit verborgen houden of ik riskeer uit huis gegooid te worden 😅) En ben zelf eigenlijk niet meer zo gelovig. We hebben laatst een brief gekregen die zei dat ik een HPV-vaccinatie moest halen. Mijn moeder kraste hem gewoon door.

'’Omdat het gay is'’

Nu wil ik wel gewoon de vaccinatie, omdat ik beschermd wil zijn tegen de SOA, zeker als ik onder andere ook op mannen val. Dus nu de vraag: Wat zijn goede argumenten die ik kan gebruiken zodat ik haar kan overhalen dat de vaccinatie niet alleen voor Homoseksuele mannen is zonder haar te vertellen dat ik Biseksueel ben? En als dat niet lukt, is er een manier om de vaccinatie zonder haar toestemming te krijgen, of als ik later volwassene ben?

Heel erg bedankt voor het lezen~! :3

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Lastig zeg!

Je hebt wel een handtekening nodig van minimaal 1 ouder, het is wel mogelijk om als je 18+ bent om de vaccinatie te nemen.

Praat er met je moeder over. Misschien als je haar de ernst van de situatie uitlegt, dat ze instemt.

Liefs, @boekenworm 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @FishFursona ,

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we.  
Met 14 jaar mag je nog niet zelf beslissen over een medische behandeling. Vanaf je 16e mag je wel zelf beslissen over een behandeling.

je kunt op deze site meer lezen over je rechten: 

https://www.kinderombudsman.nl/leeftijdsladder

Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. 

Veel sterkte!

Mariska (De Kindertelefoon)

Hoi @FishFursona 

HPV is geen SOA. Je verward het waarschijnlijk met HIV. HIV is het virus dat aids veroorzaakt. Hopelijk helpt dit. Zeg maar tegen je moeder dat HPV dus niet 'Gay' is.

Liefs @NoahLovesYou 

Reputatie 7
Badge +12

Hii!

HPV is geen SOA. Je verward het waarschijnlijk met HIV. HIV is het virus dat aids veroorzaakt. Hopelijk helpt dit. Zeg maar tegen je moeder dat HPV dus niet 'Gay' is. ​​​​ 

@NoahLovesYou HPV is vgm wel een soa net zoals idd HIV, maar dat maakt HPV idd niet gay nee want dat is het niet. Meer info over HPV staat in de link hieronder van het RIVM!

https://www.rivm.nl/hpv-humaan-papillomavirus/hpv

@FishFursona Ik sluit me aan bij de reacties van de anderen en raad je ook aan om dit met de kindertelefoon te bespreken ik denk dat die je wel verder kunnen helpen! 

Liefs van ItsJustMe :)

Reputatie 3
Badge +1

Dank jullie allemaal voor jullie reacties!!

Hii!

HPV is geen SOA. Je verward het waarschijnlijk met HIV. HIV is het virus dat aids veroorzaakt. Hopelijk helpt dit. Zeg maar tegen je moeder dat HPV dus niet 'Gay' is. ​​​​ 

@NoahLovesYou HPV is vgm wel een soa net zoals idd HIV, maar dat maakt HPV idd niet gay nee want dat is het niet. Meer info over HPV staat in de link hieronder van het RIVM!

https://www.rivm.nl/hpv-humaan-papillomavirus/hpv

@FishFursona Ik sluit me aan bij de reacties van de anderen en raad je ook aan om dit met de kindertelefoon te bespreken ik denk dat die je wel verder kunnen helpen! 

Liefs van ItsJustMe :)

Oepss.. Misschien toch nog even opletten bij bio als het onderdeel 'geslachtsgemeenschap' word gekozen.

Liefs @NoahLovesYou 

Reputatie 2
Badge +2

ik denk ook dat ze het verwart met HIV. 

maar ik vraag me ook af waarom een moeder haar kind niet zou laten inenten tegen alle(rlei) dingen zoals  

alle kinderziekten, polio, corona,  griep, HPV,  enzo 

helaas het zal met godsdienst te maken hebben zeker? sorry dat dat moet concluderen (*)

 

 

(*) mooi woord he? :-) 

Reputatie 7
Badge +4

Hallo @AnAnIEm!

In Islam is er niks dat een verbod legt op het vaccineren voor ziektes. Vanuit de godsdienst is er dus geen belemmering.

Wat je wel kan hebben is dat mensen sceptisch zijn over het gebruik van vaccineren of niet weten dat het toegestaan is vanuit Islam. 

Reageer