Vraag

ik mag niet de hpv prik

  • 31 March 2021
  • 3 reacties
  • 74 Bekeken

Badge

Ik mag niet van mijn moeder de hpv prik omdat zij zegt dat het allen maar voor vrouwen zijn de rondslapen met iedereen.

Hoe moet ik die prik halen???


3 reacties

Reputatie 2
Badge +2

Aan je vader vragen?

Badge

Mijn vader is overleden 

Heey,

Je kunt aan je moeder uitleggen dat het niet te maken heeft met robdslapen met 'iedereen'. Het gaat om seksueel contact, niet zozeer om met hoeveel personen je dat doet.

Daarnaast kun je uitleggen dat de vaccinatie ter preventie van is, dus ter voorkoming van. Ook al slaap je niet met iedereen. Het kan maar net de persoon zijn met wie je wel slaapt.

Je kunt ook samen met haar meer informatie over de prik opzoeken en voor wie het bestemd is. Er is veel informatie, verhalen en filmpjes beschikbaar.

Je kunt ook voorstellen aan je moeder om met de GGD te overleggen hoe hun er tegen aan kijken om wel die prik te halen en dat ze uitleggen met welke reden je wordt ingeënt.

En je zou eventueel de prik gewoon kunnen halen. Als jij je formulieren en een identiteitsbewijs hebt, kun je de prik gewoon zelfstandig halen. Je moeder hoeft daarvoor niet perse mee.

Geef dan aan waarom jij het wel graag wilt en dat je er zelf voor kiest om wel die prik te halen, dat is iets waar je recht op hebt.

Groetjes,
Simply Me

Reageer