Vraag

ik mag mijn haar niet laten groeien

  • 6 August 2021
  • 8 reacties
  • 173 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi 

ik ben ene jongen van 16jaar en heb krullend haar en ik wil dat graag laten groeien en elke keer als we naar de kapper gaan moet al mijn haar eraf en ikzelf vindt dat heel erg lelijk. Mijn ouders zeggen dat ik niet zelf mijn kapsel mag kiezen en kinderen op school lachen me uit omdat ik er met kort haar heel lelijk eruit zie. En ik schaam me om naar buiten te gaan omdat ik mezelf gewoon lelijk vindt met kort haar.Heeft iemand tips om mijn ouders over te halen.


8 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hey @Anoniem22433 

Je ouders doen wel erg moeilijk om niks. Misschien kan je het aan de kapper aangeven? Volgens mij mag je gewoon zelf bepalen wat je met je haar doet. Het is een deel van jou. Ik weet dit niet zeker, maar grote kans dat het niet eens mag. Bel je kapper een keer van tevoren  en leg het uit. Misschien heeft ze wel een oplossing of kan ze je helpen het uitleggen dat het kapsel er beter uitziet.

Veel succes

Groetjes NV

Reputatie 2
Badge +1

Hoi ik ben ook een jongen met krullend haar en ik ben het ook aan het groeien. Ik ben 14 en mijn ouders boeit het helemaal niks wat ik met m'n haar doe dus ik snap niet dat een 16 jarige dat ook niet zelf kan bepalen.

Als ik jou was zou  ik het gewoon doen. Je ouders kunnen niet zomaar jouw lichaam controleren tot je 18e. Al helemaal niet als dat jou zo ongelukkig maakt. Je bent al 16. Je kunt best beslissingen maken over je eigen haar. Het is niet eens een piercing of tattoo ofzo.. het is maar haar. Het is niet permanent en als het moet kan het heel makkelijk weer kort. Het is juist erg goed dat je wilt experimenteren met je haar en uiterlijk. Ik zou met je ouders gaan praten over waarom zij niet willen dat je langer haar hebt en waarom jij het graag wilt laten groeien. Praat over hoe vervelend jij kort haar vind etc. Misschien begrijpen ze het dan wel. Zo niet dan kunnen ze je moeilijk dwingen want het is en blijft jouw lichaam.

Reageer pls ik heb het echt nodig ik wil niet meer gepest worden hierdoor en gewoon mezelf kunnen zijn

Vind het sws al raar dat je met je 16e je eigen kapsel niet mag kiezen, maar dan zou ik als ik jou was, gewoon een pet dragen ook al mag je die niet altijd overal op

Mijn ouders zeggen dat ik niet zelf mijn kapsel mag kiezen

Hebben ze ook gezegd waarom dat zo is?
Dat lijkt mij handig om te weten als wij tips moeten geven om hen te overtuigen.

Mijn ouders zeggen dat ik niet zelf mijn kapsel mag kiezen

Hebben ze ook gezegd waarom dat zo is?
Dat lijkt mij handig om te weten als wij tips moeten geven om hen te .

Niet meer reageren het is al opgelost

Niet meer reageren het is al opgelost

Dat is positief I guess, je bent ook gelijk vertrokken zo te zien. Veel plezier met je lange haar! ;)

Reageer