Vraag

Ik krijg te weinig slaap.

  • 18 December 2023
  • 6 reacties
  • 133 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hallo, ik ben 13 en zit nu op de middelbare dus ik moet best vroeg opstaan. Alleen val ik nooit inslaap ik lig vaker gewoon tot 1 of 2uur 's nachts te denken en kijken naar me plafond. Ik wil graag slapen omdat ik de dag daarna weer vroeg op moet en dan merk ik dat ik heel moe ben aangezien ik maar 4/5 uurtjes slaap krijg per dag voor meerdere dagen. Dus mocht je tips hebben of advies zo ik dat graag horen alvast bedankt.


6 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hey,

Wat vervelend dat je zo slecht slaap! misschien kan je van die mindfullness oefeningen doen, daar vind je wel gratis apps voor! Je kan ook slaappillen halen bij de apotheek. Probeer voor je gaat slapen niet op je telefoon te zitten. Als ik gesport hebt slaap ik ook altijd heel lekker!

Liefs Julie ❤️

Reputatie 2
Badge

Hey @Julie09 

Dankjewel voor de tips ik zou ze eens uitproberen. En nog echt superbedankt

Reputatie 7
Badge +5

Vervelend voor je, misschien later op de dag gaan sporten zodat je wel moe bent.  En anders een afspraak maken met je huisarts 

Reputatie 7
Badge +11

Ik heb een paar tips:

1. 3/4 of een halfuur voordat je naar bed gaat geen scherm meer.

2. Drink nog even iets warms, dit maakt je vaak rustiger.

3. Beweeg nog even voordat je naar bed gaat, bijvoorbeeld een stukje wandelen.

4. Een voetenbad, maakt je rustiger.

5. Lavendelgeur rond je bed.

6. Rustige muziek opzetten.

Hopelijk helpt het! 

 

Liefs,

          M.

Reputatie 2
Badge

@Natureflower Dankjewel voor de tips ik ga ze proberen

 

Reputatie 4
Badge +1

Ik heb hier ook een tijdje last van gehad soms zet ik rustgevende geluiden aan via mijn telefoon (hier zijn apps voor) maar tegenwoordig gebruik ik Valdispert Slaap & Nacht. Ik neem het ongeveer een uur voor het slapengaan in ik wordt er rustig van en slaap er veel beter door. Ik had vooral dat ik niet rustig werd in mijn hoofd door deze pilletjes gebeurt dat niet meer.

Reageer