Skip to main content
Vraag

ik krijg een katheter in help

• May 31, 2025
  • 21 reacties
  • 532 Bekeken

NN15000
Forum|alt.badge.img+10

Hoi ik ben een meisje van 14 jaar .

Ik krijg overmorgen een katheter in die even blijft zitten

Heeft iemand dat al eens gehad ?

Ik hoop dat er ook meisjes reageren (jongens mogen ook wel )

Maar ik ben er zo bang voor

Ik krijg hem omdat ik niet helemaal leeg kan plassen dus ik krijg hem voor 4dagen in om mijn blaas te laten rusten zo zei de dokter 

21 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • May 31, 2025

Het is helemaal geen ding om bang voor te zijn. Het doet geen pijn en je voelt er amper iets van.  Dit is gewoon iets tijdelijks en het is zo weer voorbij. 

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • May 31, 2025

Dank je wel voor je reactie 

Hopelijk antwoorden er ook nog meisjes 

• June 1, 2025

Hallo,

Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar waarschijnlijk valt het wel mee. Als het goed is krijg je een zachte katheder dus ik denk niet dat het veel pijn doet. Met dit soort dingen (heb ik van anderen gehoord) moet je er gewoon even aan wennen, zoals een beugel. In het begin is het irritant, maar na 1 of 2 dagen voel je het nauwelijks.

Sterkte!

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • June 1, 2025

Dank je ben benieuwd hoe en wat 

maar vind het maar raar een draadje in je onderkant. 

• June 1, 2025

Ja dat begrijp ik. Ik vond het ook raar toen ik een ijzeren stang in mijn mond kreeg, maar het went wel.

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • June 8, 2025

De eerste 3 dagen is het heel raar gevoel geweest dat is niet naar de wc hoefde om te plassen maar ik moet hem helaas langer in moet hem nu in tot aankomende vrijdag in houde omdat er een bacterie in mijn blaas gaatje zit en die dan kan herstellen zo zei de vrouwelijke arts 

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+6