Vraag

Ik kan niet goed plassen

  • 18 August 2020
  • 4 reacties
  • 127 Bekeken

Badge

Ik heb al een paar maanden een probleem dat ik niet goed kan leeg plassen. Het voelt alsof m'n spieren het niet aankunnen ofzo er blijft altijd een klein beetje plas achter en komt er met heel veel moeite pas uit, hierna doet m'n blaas meestal ook pijn. Leeftijd: 15


4 reacties

Dit kan van alles zijn, dus ik raad jou aan om dit met jouw huisarts te bespreken, als dit jou zorgen baart.
Misschien is het aan te raden om bijvoorbeeld zittend te plassen, als je dat nu nog niet doet.
Ook kun je je eikel geheel ontbloten, door je voorhuid naar achter te trekken.
Dat hoort het net iets makkelijker te maken en is net iets frisser.

Ik ben zelf ook een jongen van 15 en heb dit soms ook. Mijn moeder zegt dat het ligt aan bijvoorbeeld het drinken wat je drinkt. Bijvoorbeeld als je veel drinken met suiker of zoetstoffen drinkt.

Heeft je moeder dan nog meer uitleg gegeven?
Suikers en zoetstoffen komen niet in de urine terecht, tenzij er iets mis is, dus dat hoort hier geen impact te hebben.
Er hoort ook geen connectie te zijn tussen een hogere inname van suiker en slecht functionerende spieren van de blaas, omdat je lichaam uitstekend kan omgaan met een piek van suikers in het bloed.
 

Misschien heeft zij het bij het rechte eind, maar met die informatie zou je de gebruiker slechts op een “wild goose hunt” zetten.
Mogelijk mis ik dus iets.

Reputatie 7
Badge +5

Je huisarts kan misschien met een catteter (sorry weet even niet meer hoe je het schrijft) via je plasbuis naar je blaas gaan om te kijken of er iets “verstopt” zit

Reageer