Skip to main content

Ik 🗣📢hoor sinds gisteren  maar voor de helft met mijn linkeroor 🔇.... kan je dit met een trucje of huismiddeltje weer oplossen of moet ik naar de dokter 💉💊

  • 8 July 2024
  • 36 reacties
  • 425 Bekeken

Hoi iedereen,

 

sinds gisteravond hoor ik maar voor de helft met mijn linkeroor. Rechts is alles goed.

Het doet geen pijn en ziet ook niet rood. Ik heb geen koorts, ben wel wat verkouden sinds gisteren/vandaag en het is vooral vervelend. Ik moet steeds vragen of ze willen herhalen wat ze gezegd hebben…. Ik begin het een beetje beu te worden.

Denken jullie dat dit vanzelf over gaat en hoe lang moet ik dan nog wachten en wat moet ik ondertussen doen.

 

Ik ga nog wel even vertellen hoe het gekomen is, nou ja, dat weet ik niet 100% zeker, maar ik denk dat het er wel mee te maken heeft.

 

Ik was gisteravond aan het douchen en dan was ik me natuurlijk overal, dus ook mijn oren. Toen ik zo met mijn wijsvingers aan de binnenkant van mijn oorschelp voelde/veegde toen zat er een beetje vettigheid aan. Ik dacht dat het misschien wel oorsmeer zou kunnen zijn. Ik ging toen ook voorzichtig met mijn pink zo voorzichtig een beetje in mijn oor en weer zat er een beetje iets wat op oorsmeer lijkt aan.

Toen vroeg ik aan Kenji of hij eens even in mijn oor wilde kijken en wilde zeggen wat ie allemaal zag. 

Uh, we stond de hele tijd al samen onder de douche, dus ik dacht dat ie net zo goed even kon helpen.

Toen hoorde ik nog gewoon goed.

Kenji zei dat het wel een beetje vettig leek, maar kon het ook niet allemaal heel goed zien. Hij zei dat ik gewoon water in mijn oor moest laten lopen en dat het dan er allemaal misschien wel uit zou komen. Dus ik mijn hoofd op z'n kant gehouden en oor voor oor even gespoeld met water.

Toen er water in zat kon ik al iets minder horen, maar als ik even met hoofd weer recht hield liep dat water er weer uit en hoorde ik gewoon weer als normaal. Ik had nog even voorzichtig met mijn pink zo weer even in mijn oren gevoeld en toen zei Kenji 'zal ik dat ook even doen, want ik kan beter zien wat ik dan doe.

Dat leek me een goed plan en toen had Kenji zijn pink erin gestoken en een beetje zo bewogen.

 

We dachten dat het gewoon even tijd nodig had en gingen verder met douchen.

Kenji zei dat ik het beste nu nog een keertje kon spoelen met lauw water, omdat hij dacht dat alles wel een beetje aan het oplossen was. dus, dat hebben we gedaan. Hij had de sproeier even losgemaakt en voorzichtig in mijn oren gespoten.

 

Toen verder wassen en afspoelen, gewoon met shampoo en toen hadden we ons afgedroogd en toen merkte ik voor het eerst dat mijn oor wel verstopt leek te zitten.

Soms heb ik dit ook wel eens gehad na het zwemmen in de zee of zwembad en ik dacht dat het wel weer over zou gaan, maar nu is het een dag later en is het nog niks verbeterd.

 

Wie heeft er een tip die kan helpen. Mats zei dat ie er wel een klein druppeltje olie in wilde gooien, zodat wat er in mijn oor in de weg zit op kan lossen. Is dat slim om moet ik gewoon naar de dokter en er niet zelf aan gaan prutsen?

 

Wat zouden jullie doen en wat is slim?

 

Wel graag duidelijk praten, want ik hoor niet zo goed op het moment 😅

 

Nee, maar serieus, wie heeft de gouden tip.

Het doet nog steeds geen pijn en het is niet rood en ik heb geen koorts.

 

Alvast bedankt voor de tips.

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

 

hey @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

ik ga meestal gewoon aan mijn oor prutsen net zolang tot ik verschrikklijke oorpijn krijg of tot hij weer open plopt 😅😅😅. maar dat net zolang eraan prutsen is geen aanrader vrees ik… en als mijn oor dan echt niet open gaat ga ik wel naar de dokter om het ui te laten spuiten. Alhoewel… daar word het meestal alleen maar erger van bij mij, omdat ik hele kleine gehoorgangen heb. maar dan na een dag of 2 loopt het water er eindelijk uit, en dan hoor ik weer XD

 

nederland heeft de wedstrijd helaas verloren, 2-1 voor Engeland 😭😭😭. Ik zat hier met onze hele groep te supporten maar nee hoor, ze verliezen alsnog. stelletje gehaktballen 💀

joeee

@froggo.123 


 @ItsJustMe en wie denkt je vader dat er gaat winnen?

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer Oeps dit zie ik nu pas! Mijn vader dacht ook 2-1 voor NL, maar we hadden het deze keer allebij fout🙃🤭

Liefs van ItsJustMe <3


Hey lieve @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer ! Aahw pechvogels zijn jullie toch! 😘 Wees maar voorzichtig en gauw alles weer beter laten worden! Liefs, Tover xxx


Hey lieve @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer ,

Gaat het nu wat beter? Anders idd nog maar een keer naar de dokter! En vervelend voor jou en Mats…

Was het wel mooi langs de kust?😊 Ik beb eergisteren ook gaan fietsen langs de kust, jammer dat ik jullie niet ben tegengekomen 😅😉 maar fantaseren kan wel gelukkig 😁 


Heyy @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer,

Ik ben ook benieuwd of het nu wat beter gaat met je! Ben je nog naar de huisarts geweest vandaag of was dat niet meer nodig? En hoe gaat het nu met Mats zijn oog gaat het ook weer wat beter met hem?

Hopelijk gaat alles goed daar bij jullie!💖

Liefs van ItsJustMe <3


Hey @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer  Wat een gedoe allemaal. Ik hoop dat alles nu goed met jullie gaat. Als je nog last heb van je oor en mocht je nog niet bij de huisarts zijn geweest, blijf dan iig wel doorgaan met de olie. Dan gaat het uitspuiten makkelijker. 


Hoihoi @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer!

Wat irritant! Wat ik altijd doe als ik dit heb, is deze manier

Druk uw neus dicht, haal diep adem door uw mond, doe uw lippen dicht, blaas uw wangen op en adem voorzichtig door uw neus uit. De druk die gevormd wordt, zorgt ervoor dat uw oren ontstopt worden. Daarna kauwgom kauwen zorgt ervoor dat uw buis van Eustachius openblijft.

Werkt fantastisch!

Liefs @Anoniema 


 Hoi iedereen,

 

sorry ik was er even niet en mijn laptop deed het ook niet meer…...updaten duurde al 2,5 uur ofzo, maar nu lijkt ie het weer te doen...thnx @tim16

nu ik het toch over updaten heb zal ik jullie even bijpraten over Mats en mij en ga ik ook gelijk alle nieuwe reacties van jullie langs.....TOP…...jullie zijn te gek en ik ben er ook blij mee dat jullie zoveel moeite doen voor ons...ik ga ze maar even in volgorde beantwoorden. Sommige zal ik even samenvoegen omdat ze ongeveer over hetzelfde gaan, maar dat zie je vanzelf wel.

 

@froggo.123

 

froggo.123 schreef:

hey @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer

ik ga meestal gewoon aan mijn oor prutsen net zolang tot ik verschrikklijke oorpijn krijg of tot hij weer open plopt 😅😅😅.

 

oei , dat klinkt niet best🤔

 

 

froggo.123 schreef:

maar dat net zolang eraan prutsen is geen aanrader vrees ik…

 

ik ben blij dat je daar zelf ook al achter gekomen was😁

 

 

froggo.123 schreef:

 en als mijn oor dan echt niet open gaat ga ik wel naar de dokter om het ui te laten spuiten.

 

dat klinkt beter

 

 

froggo.123 schreef:

Alhoewel… daar word het meestal alleen maar erger van bij mij, omdat ik hele kleine gehoorgangen heb. maar dan na een dag of 2 loopt het water er eindelijk uit, en dan hoor ik weer XD

 

oh, misschien kun je dan de volgende keer beter niet prutsen en hoef je daarna ook niet naar de dokter en gaat het vanzelf over na 2 dagen 🙄

 

 

@Tover01

 

Tover01 schreef:

Aahw pechvogels zijn jullie toch! 😘 Wees maar voorzichtig en gauw alles weer beter laten worden! Liefs, Tover xxx

 

ach ja, een beetje pech hadden we misschien wel, maar als je het vergelijkt met wat anderen soms hebben dan stelt het niet zoveel voor. Dankjewel voor beterschap wensen 🙂

 

 

@Jesse08

 

Jesse08 schreef:

Gaat het nu wat beter?

 

ja, gelukkig wel

 

 

Jesse08 schreef:

Anders idd nog maar een keer naar de dokter!

 

ik ben uiteindelijk donderdag naar de huisarts geweest en hij zei 'ben je daar weer...’ en toen zei ik 'dat klopt en was jij er maar wat vaker, het is de derde keer al van de week dat ik hier ben’….

Nou ja, dat zei ik natuurlijk niet, ik zou niet durven. Ik zei alleen 'dat klopt’ en de rest dacht ik alleen maar.

Ik wilde gaan zitten, maar hij zei 'blijf jij maar even staan, dan zullen we dat varkentje wel even wassen’. Ik dacht 'ligt het nou aan mijn oren of heb ik dat echt verstaan’. Ik had geen idee wat ie er mee bedoelde.

Hij pakte een kijkapparaatje waar een lampje op zat en keek in mijn rechteroor, waarop ik zei ‘uh, het is mijn linkeroor waar ik last van heb. Ik was kennelijk niet de enige met een gehoorprobleem hier….

Ik liet 'm zijn gang maar gaan...hij mompelde 'nu weet ik hoe je goede oor eruit ziet'….'dat gaf niet echt vertrouwen, ik bedoel een dokter die net nog niet  wist hoe een goed oor eruit ziet. Dat heb ik weer.’

Hij kijkt daarna in mijn linkeroor en vraagt hoe het is. Ik zeg ‘het is beter’. Hij zegt ’laat mij de conclusies hier maar trekken'. Ik dacht 'dit wordt een moeilijk gesprek...'

Hij zegt 'het is nog niet beter’, waarop ik denk 'hoe kun jij dat nou weten. Gisteren was het nog slechter, dat weet ik zelf toch het beste......’, maar ik zei maar verder even niks. Toen ging hij verder en zei 'het ziet er goed uit hoor’. Ik dacht 'nou breekt mijn klomp. Het is niet beter, maar wel goed...WTF….

De dokter probeerde het wat duidelijker uit te leggen en het bleek om een spraakverwarring te gaan. Ik bedoelde met beter dat het beter dan daarvoor was, maar de dokter bedoelde met 'beter’ dat het ‘helemaal over zou zijn’. We moesten er allebei om lachen. Ik niet echt, maar ik deed maar gezellig mee om ervoor te zorgen dat dit gesprek snel over zou zijn.

Ik zie nog wel wat oorsmeer, maar ik denk dat dat er vanzelf wel uit zal komen onder de douche of als je gaat zwemmen. Het is niet echt een vaste massa, dus ik gok erop dat je moeder al heeft gedruppeld met olie. Ik zeg ‘nee dat heeft mama niet, maar Mats (dokter Bibber himself, hij gooit de helft van de druppels ergens anders dan in mijn gehoorgang) en Tim had gezegd dat we dat moesten doen. De dokter zegt zo vragend ‘Tim ??’ Ik kijk hem aan en zeg 'ja, Tim’. De dokter wist niet wie ik bedoelde, want ik heb geen broers of familieleden die Tim heten en ik merkte dat ie ergens wel nieuwsgierig was, maar ik hield met lippen stijf op elkaar. Ik ga niks verklappen.

 'Die Tim toch’ zei de dokter en ik zei ‘ach ja, Tim is Tim, je weet toch.

Omdat de dokter in de gaten kreeg dat ie niet verder kwam, vroeg ie maar hoe het met Mats was.

Ik zei ‘ook beter, maar ik weet niet of het goed is, want ik ben geen dokter’. De dokter lachte om mijn antwoord en zei 'je bent me er ook één….’ Aan zijn ogen mankeerde iig niks. Hij zag niet dubbel ofzo.

Toen we weer bijgepraat waren zei ie 'gewoon nog even doorgaan met druppelen en dan zou het allemaal goed moeten komen met jouw oor’. Daar ga ik dus maar vanuit en ik moet zeggen dat alles weer als vroeger is, maar dat zou de dokter vast anders zeggen 😅

 

 

Jesse08 schreef:

En vervelend voor jou en Mats…

 

ach ja, soms heb je geluk en soms heb je een beetje pech. Het is voor Mats niet de eerste keer dat ie iets in zijn oog gekregen heeft. De vorige keer (toen we nog klein waren) was het door mij.

We waren ergens waar je zelf suikerspinnen mag maken en toen moest ik de kleurstof en andere ingrediënten in dat apparaat doen en die lagen op een soort een soort plankje en toen raakte ik Mats in zijn oog (wel het andere als nu).

​​​​​​​-Reactie aangepast door De Kindertelefoon i.v.m. anonimiteit-

 

 

Jesse08 schreef:

Was het wel mooi langs de kust?😊

 

ja, dat is altijd leuk en het was droog

 

 

Jesse08 schreef:

Ik ben eergisteren ook gaan fietsen langs de kust, jammer dat ik jullie niet ben tegengekomen 😅😉 maar fantaseren kan wel gelukkig 😁 

 

ik denk dat het best zou kunnen dat wij jou wel tegen zijn gekomen, want we zijn hele leuke en aardige jongens tegen gekomen, sommigen alleen, anderen samen met iemand. Ik denk dat we alleen niet van elkaar wisten dat 'wij’ het waren…..alles kan in je fantasie…..en soms is fantasie ook waarheid, je kan het zo gek niet bedenken en dat het toch waar is 😉

 

 

@ItsJustMe

 

ItsJustMe schreef:

Ik ben ook benieuwd of het nu wat beter gaat met je! Ben je nog naar de huisarts geweest vandaag of was dat niet meer nodig?

 

 

ik heb hierboven opgeschreven en het gaat dus goed en ik zou zeggen dat het beter is en als het zo blijft hoef ik niet terug naar de huisarts

 

 

ItsJustMe schreef:

En hoe gaat het nu met Mats zijn oog gaat het ook weer wat beter met hem?

 

het doet niet echt pijn meer. Het soort beschadiging die hij had herstelt meestal wel binnen een week ofzo. Dan heb je er zelf geen last meer van. Nog wel 3 x per dag een zalfje voor in zijn oog en een beetje rekening houden met wat je doet. Niet stoeien en dingen naar elkaar gooien, van dat soort dingen, dus dat valt niet mee hier in huis 😂

 

 

ItsJustMe schreef:

Hopelijk gaat alles goed daar bij jullie!💖

Liefs van ItsJustMe <3

 

dat gaat helemaal goed komen en dat komt ook door alle lieve wensen van jou (en anderen) en we hopen voor jou (en iedereen) ook dat alles beter en/of goed gaat 💕

 

 

 @tim16

 

tim16 schreef:

Wat een gedoe allemaal.

 

ach ja, bij ons komt niet alles alleen 😏er gebeuren altijd meer dingen tegelijk

 

 

tim16 schreef:

Ik hoop dat alles nu goed met jullie gaat.

 

ik zou zeggen  'dat het beter is’ en dat vindt de dokter goed 😋

 

 

tim16 schreef:

Als je nog last heb van je oor en mocht je nog niet bij de huisarts zijn geweest, blijf dan iig wel doorgaan met de olie.

 

ik ben bij de huisarts geweest EN ik druppel nog….als de dokter dit hoort dan stuurt ie me gelijk door naar een collega van hem in het ziekenhuis. Even voor de duidelijkheid, niet ik druppel, maar Mats druppelt ….hmmm, nou ja, hij druppelt zelf niet of eigenlijk wel, hij druppelt mij…. ik hoop dat het nu duidelijk is…...Nederlands is soms best moeilijk😉

 

 

tim16 schreef:

Dan gaat het uitspuiten makkelijker. 

 

klopt, dat  was de dokter met jou eens. Hij zat wel te vissen naar wie je bent, maar ik heb niks gezegd. Iedereen hier blijft anoniem 🙃

 

 

 @Anoniema

 

Anoniema schreef:

Wat irritant! Wat ik altijd doe als ik dit heb, is deze manier

Druk uw neus dicht, haal diep adem door uw mond, doe uw lippen dicht, blaas uw wangen op en adem voorzichtig door uw neus uit. De druk die gevormd wordt, zorgt ervoor dat uw oren ontstopt worden. Daarna kauwgom kauwen zorgt ervoor dat uw buis van Eustachius openblijft.

Werkt fantastisch!

 

bedankt voor deze duidelijke uitleg en ik doe het wel eens als ik in het vliegtuig zit en dan werkt het fantastisch….alleen nu hielp het niet echt voor mijn oor, maar uiteindelijk is alles toch goed gekomen.

Bedankt voor je lieve berichtje .

 

Als laatste wil ik iedereen die in dit topic heeft gereageerd (met een reactie of een klavertje heel erg bedanken voor alle goede tips, het beterschap wensen en gwn alles...dat jullie er zijn...dus dankjewel

 

Ik heb nog één vraagje en dat is dat ik benieuwd ben wie dat liedje bij het suikerspinnen filmpje zingt.

 

Doei, Mats en ik houden van jullie allemaal 💕,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer

 


Heyy lieve​ @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer,

Hoe gaat het nu met je en hoe gaat het met je broer? Is je oor weer helemaal goed en gaat het ook weer wat beter je broer zijn oog?

Je bent alweer een tijdje weg van het forum is me opgevallen ik hoop echt dat alles goed gaat bij jullie!❤️

Liefs van ItsJustMe <3


@ItsJustMe Misschien is hij op vakantie of zo? Maar ja, @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer is wel vaker een tijdje weg

Ik hoop ook dat alles goed met jou en je broer gaat.


ik heb ook meerdere keren na het douchen en in zwembaden gehad dat het water er niet meer uit wou, 3x ofzo. We zijn toen 2 van die keren naar de huisarts gegaan. iedere huisarts zal zeggen: probeer eerst maar eens zonnebloemolie in je oor, gwn een paar druppeltjes ofzo, niet 1 maar dan eerder 5 of 6 ofzo. dan sturen ze je weer naar huis. de huisarts heeft dus geen zin. je kan dat voor het slapen doen en dan niet eruit laten lekken maar dan met dat oor boven slapen. indien je dit meerdere keren hebt gedaan en nog steeds niet werkt kan je weer naar de huisarts. In mijn geval gingen ze een mega-spuit pakken, van een liter ofzo. zonder naald enzo. dan doen ze in de wasbak lauw water en doen ze dat water in die spuit. dan gaan ze met kracht die mega-spuit in je oor leegdrukken en dan komt alles eruit stromen… geloof me:

1 je denkt dat  je ogen eruit vallen

2 het is superongemakkelijk want ze gaan allemaal opmerkingen maken over je oorsmeer

probeer dus te vermijden om naar de huisarts te gaan als je het aan mij vraagt!!!! ik hoop dat ik je nu niet heb bang gemaakt, het is ook een slecht idee om de huisarts voor de rest van je leven te ontwijken vanwege dit bericht. maar dit zijn mijn ervaringen en ik hoop dat je er wat aan hebt gehad!
 

groetjes


Reageer