Skip to main content

Ik 🗣📢hoor sinds gisteren  maar voor de helft met mijn linkeroor 🔇.... kan je dit met een trucje of huismiddeltje weer oplossen of moet ik naar de dokter 💉💊

  • 8 July 2024
  • 36 reacties
  • 425 Bekeken

Hoi iedereen,

 

sinds gisteravond hoor ik maar voor de helft met mijn linkeroor. Rechts is alles goed.

Het doet geen pijn en ziet ook niet rood. Ik heb geen koorts, ben wel wat verkouden sinds gisteren/vandaag en het is vooral vervelend. Ik moet steeds vragen of ze willen herhalen wat ze gezegd hebben…. Ik begin het een beetje beu te worden.

Denken jullie dat dit vanzelf over gaat en hoe lang moet ik dan nog wachten en wat moet ik ondertussen doen.

 

Ik ga nog wel even vertellen hoe het gekomen is, nou ja, dat weet ik niet 100% zeker, maar ik denk dat het er wel mee te maken heeft.

 

Ik was gisteravond aan het douchen en dan was ik me natuurlijk overal, dus ook mijn oren. Toen ik zo met mijn wijsvingers aan de binnenkant van mijn oorschelp voelde/veegde toen zat er een beetje vettigheid aan. Ik dacht dat het misschien wel oorsmeer zou kunnen zijn. Ik ging toen ook voorzichtig met mijn pink zo voorzichtig een beetje in mijn oor en weer zat er een beetje iets wat op oorsmeer lijkt aan.

Toen vroeg ik aan Kenji of hij eens even in mijn oor wilde kijken en wilde zeggen wat ie allemaal zag. 

Uh, we stond de hele tijd al samen onder de douche, dus ik dacht dat ie net zo goed even kon helpen.

Toen hoorde ik nog gewoon goed.

Kenji zei dat het wel een beetje vettig leek, maar kon het ook niet allemaal heel goed zien. Hij zei dat ik gewoon water in mijn oor moest laten lopen en dat het dan er allemaal misschien wel uit zou komen. Dus ik mijn hoofd op z'n kant gehouden en oor voor oor even gespoeld met water.

Toen er water in zat kon ik al iets minder horen, maar als ik even met hoofd weer recht hield liep dat water er weer uit en hoorde ik gewoon weer als normaal. Ik had nog even voorzichtig met mijn pink zo weer even in mijn oren gevoeld en toen zei Kenji 'zal ik dat ook even doen, want ik kan beter zien wat ik dan doe.

Dat leek me een goed plan en toen had Kenji zijn pink erin gestoken en een beetje zo bewogen.

 

We dachten dat het gewoon even tijd nodig had en gingen verder met douchen.

Kenji zei dat ik het beste nu nog een keertje kon spoelen met lauw water, omdat hij dacht dat alles wel een beetje aan het oplossen was. dus, dat hebben we gedaan. Hij had de sproeier even losgemaakt en voorzichtig in mijn oren gespoten.

 

Toen verder wassen en afspoelen, gewoon met shampoo en toen hadden we ons afgedroogd en toen merkte ik voor het eerst dat mijn oor wel verstopt leek te zitten.

Soms heb ik dit ook wel eens gehad na het zwemmen in de zee of zwembad en ik dacht dat het wel weer over zou gaan, maar nu is het een dag later en is het nog niks verbeterd.

 

Wie heeft er een tip die kan helpen. Mats zei dat ie er wel een klein druppeltje olie in wilde gooien, zodat wat er in mijn oor in de weg zit op kan lossen. Is dat slim om moet ik gewoon naar de dokter en er niet zelf aan gaan prutsen?

 

Wat zouden jullie doen en wat is slim?

 

Wel graag duidelijk praten, want ik hoor niet zo goed op het moment 😅

 

Nee, maar serieus, wie heeft de gouden tip.

Het doet nog steeds geen pijn en het is niet rood en ik heb geen koorts.

 

Alvast bedankt voor de tips.

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

 

Heyy @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer,

Aii dat is rottig.. Ik zou persoonlijk wel even langs de huisarts gaan morgen dat is denk ik beter dan zelf dingen proberen. Dat je geen pijn hebt is in ieder geval wel een goed teken, maar ja denk dat je beter het zekere voor het onzekere kan nemen en een bezoekje aan de huisarts kan nooit kwaad en hopelijk kan hij/zij je verder helpen. 

Wel graag duidelijk praten, want ik hoor niet zo goed op het moment 😅

Haha hier moest ik om lachen hopelijk was dit duidelijk genoeg😂🤣

Hopelijk is je gehoor snel weer terug!❤️

Liefs van ItsJustMe <3


Hoi hoi lieve @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer  klinkt alsof er toch nog een beetje water in je oor zit.  Volgens mij is het niet zo goed om met vingers of andere dingen in je oor te gaan. Mijn vader heeft ook zoiets en zijn oor werd uitgespoeld (stelt weinig voor qua gevoel) en hij kreeg "zure oordruppels" . Bestaat echt!   Kijk ook hier eens, mijn grote bron van helpende info ☺️😄

https://nl.wikihow.com/Je-oren-schoonmaken

Veel succes met je oor! 😘

Groetjes liefs Tartan X


Heyy @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer ,

 

Dit heb ik soms ook.... wat ik doe is m'n oren klaren je knijpt je neus dicht en zet druk op je oren meestal hoor je ze open ploppen let wel op dat je het niet té vaak doet, want je kunt duizelig worden en is niet goed voor je oren. Als dat niet werkt kun je baby olie misschien van Zwitsal proberen.   En anders misschien de huisarts.

Hopelijk heb je hier wat aan!

Succes en liefs van mij 🙂

 

 

 


Hoi @ItsJustMe ,

 

Heyy @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer,

Aii dat is rottig..

ja klopt, niet echt heel vervelend, maar ja, leuk is anders

 

Ik zou persoonlijk wel even langs de huisarts gaan morgen dat is denk ik beter dan zelf dingen proberen.

ja die kan er in kijken en snapt dan ook wat ie er aan kan doen

 

Dat je geen pijn hebt is in ieder geval wel een goed teken,

 

het is alleen een beetje een raar gevoel, alsof mijn oor verstopt zit ofzo  en als ik over mijn wang zo vlakbij mijn oor wrijf dat 'klinkt’ dat heel gek

 

maar ja denk dat je beter het zekere voor het onzekere kan nemen en een bezoekje aan de huisarts kan nooit kwaad en hopelijk kan hij/zij je verder helpen. 

 

je hebt gelijk

 

Wel graag duidelijk praten, want ik hoor niet zo goed op het moment 😅

Haha hier moest ik om lachen hopelijk was dit duidelijk genoeg😂🤣

HAHAHA, ik probeer de humor er wel in te houden 😁

 

Hopelijk is je gehoor snel weer terug!❤️

w a t  z e g  j e !!! 🤣😅

 

Liefs van ItsJustMe <3

voor jou ook van mij en een klein beetje ook van Kenji (hij weet nog niet dat ik dit topic heb gemaakt, ik ga 'm zo nog wel even appen en vertellen hoe het nu gaat) en bedankt voor het meedenken

 

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

 


Hoi @Tartan14 ,

 

dat linkje ziet er wel interessant uit...het zou zo maar kunnen dat ik dat nog even ga proberen….

 

Ik maak mijn oren nooit echt schoon met een staafje of iets anders. Alleen zit ik soms wel eens met mijn pink zo in het eerste stukje en ik heb er nooit problemen mee gehad. Alleen nu is het dus anders en hoor ik maar de helft……

Ik kan altijd nog Kenji de schuld geven, maar hij deed niks geks met zijn pink, dus het is gwn pech denk ik.

 

Ik schrijf later nog wel iets uitgebreider, want de check gaat zo dicht…

 

 

Alvast bedankt voor je lieve berichtje en hopekijk kan ik jou morgen ook weer beter horen 😉

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

 


@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer nog wel een toevoeging ga niet te veel prutsen in je oor. Dit heb ik vroeger gedaan met een wattenstaafje en ging ondersteboven op bed staan met als gevolg dat het wattenstaafje naar binnen schoot en iets had geraakt... nu heb ik 1 keer in het jaar oorontsteking...😖 en dat wil je echt niet! Was trouwens alleen bij mijn rechte oor. 

Hoop dat je snel weer alles goed hoort❤️👂


Hoi @Tinkerbell ,

 

bedankt en ik ga het proberen en de rest hoor je later wel

 

slaap lekker

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

 


Olijfolie in je oor druppelen is prima. Mocht dat niet werken, dan ff langs de huisarts om je oor te laten uitspuiten. Stelt niks voor, meestal doet de assistent dat.

Vooral GEEN wattenstaafjes of andere zaken in je oor proppen.


Hoi iedereen,

 

nog even een (korte) update.

Ik heb de tips van @Tartan14  van de wiki gedaan en daarom was ik bij Mats (mijn oudere broer, nepnaam) blijven slapen. Volgens @Tartan14  moet je dan een oplossing maken van bijv. babyolie met water en dat in je oor laten lopen en even in laten werken en er daarna weer uit laten lopen.

Zelf iets in je oor druppelen is niet zo makkelijk, dus heeft Mats dat gedaan.

Hij zei ook dat ik moest gapen, omdat dat ook helpt, maar ik kan niet op commando gapen, wat denkt ie wel. Kauwgum kauwen helpt ook, zei die, dus ik heb vlak voor het slapen nog wel kauwgum genomen…. Als het zo lukt dan hoef ik niet naar de dokter, denk ik.

Nou hadden we het er in bed ook over dat we soms als we in de zee (zout water) hadden gezwommen in de zomer, dat er dan 's avonds soms ineens water uit onze oren en neus kwam lopen en nou zegt Mats dat ik daarom morgenochtend even moet gaan zwemmen, maar ik ben toch niet gek? Het water is nog geen 18 graden bij ons aan het strand…..en dan zou  ik koppie onder moeten….nou mooi niet.

Vanmorgen bij het ontbijt had ie het er weer over, maar mama zei dat dat niet mocht en daar was ik wel blij mee. Ik bedoel als het nu 25 graden is en lekker weer, dan wil ik er nog wel in springen, maar niet voor een experiment van Mats.

Mama vroeg nog wel wat dat lawaai was toen we net in bed lagen of iig op de slaapkamer waren en toen zei Mats dat ik ergens tegenaan gelopen was, maar dat is niet, want hij zei dat ik op één been moest hinkelen met mijn hoofd opzij...dat had ie op wiki gelezen…..ik had het maar gedaan om van het gezeur af te zijn, maar ik weet niet of of dat springen echt geholpen heeft.

Ik denk wel dat het druppelen in mijn oor al een beetje geholpen heeft, maar het kan ook komen doordat ik gewoon geslapen heb en met mijn 'verstopte’ oor naar beneden heb geslapen. Gelukkig is het mijn linker oor en ik slaap meestal een beetje op mijn linker zij, dus dat was een meevaller.

We hebben net nog een keertje gedruppeld en als het vanmiddag echt beter gaat dan hoef ik vandaag iig niet naar de dokter van mama. Ik had trouwens liever uitgeslapen 😴 in plaats van ontbeten, maar ja 🙄

 

Hoi hoi lieve @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer  klinkt alsof er toch nog een beetje water in je oor zit. 

 

ja, maar het klotst niet, iig niet zoals ik het wel eens na het zwemmen heb gehad. Er is vannacht ook niet echt water uit komen lopen….of iig niet veel als er iets uitgekomen is

 

Volgens mij is het niet zo goed om met vingers of andere dingen in je oor te gaan.

 

ik gebruik nooit wattenstaafjes, want dan duw je alles er eerder verder in dat dan het eruit komt. Enige is dat ik soms een keertje even met het topje van mijn pink in mijn oor zit, maar niet echt vaak. Toevallig wel na het douchen met Kenji (mijn vriendje, nepnaam) wel

 

Mijn vader heeft ook zoiets en zijn oor werd uitgespoeld (stelt weinig voor qua gevoel) en hij kreeg "zure oordruppels" .

 

mama zegt dat ik mijn oren sws wel eens uit mag laten spuiten, omdat ze dan hoopt dat ik beter luister 😄

Was ie dan na die 'zure druppels’ wel weer vrolijk dat zijn oren het weer deden?

 

Bestaat echt!   Kijk ook hier eens, mijn grote bron van helpende info ☺️😄

https://nl.wikihow.com/Je-oren-schoonmaken

volgens mij heeft Mats mij ongeveer alles laten doen wat er aan tips in staat 🙃

 

Veel succes met je oor! 😘

Groetjes liefs Tartan X

dankjewel, heb je ook tips om te zorgen dat Mats niet overdrijft met zijn hulp, ik bedoel ik vind het lief van hem, maar soms ….is het too much….

 

hoi @Tinkerbell,

Heyy @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer ,

Dit heb ik soms ook.... wat ik doe is m'n oren klaren je knijpt je neus dicht en zet druk op je oren

 

ik heb dat ook al een paar keer geprobeerd, maar het plopt niet….ik hoor wel even lucht stromen in mijn oren, maar links minder als rechts

 

meestal hoor je ze open ploppen let wel op dat je het niet té vaak doet, want je kunt duizelig worden en is niet goed voor je oren.

 

nee, ze moeten niet te hard gaan ploppen….dat je trommelvlies eruit plopt ofzo. Ik ben er nog niet duizelig van geweest gelukkig🙂 Wel een beetje toen Mats die druppels in mijn oor deed. Mijn ogen gingen toen ook snel heen en weer, zei Mats, maar dat is nu weer voorbij hoor 😉

 

Als dat niet werkt kun je baby olie misschien van Zwitsal proberen.

 

die heeft Mats in het water opgelost en in mijn oor gedruppeld. Dat stond ook in de wiki van @Tartan14 , maar dankjewel dat je het sws even noemde

 

   En anders misschien de huisarts.

ja, klopt, maar mama zegt dat als het vanmiddag nog weer beter is als nu, dat ik dan niet per se hoef

 

Hopelijk heb je hier wat aan!

Succes en liefs van mij 🙂

natuurlijk heb ik hier iets aan. Dankjewel 🙂

 

Ik loop de hele tijd te gapen...ja, nu wel en gisteravond toen Mats het vroeg, kon ik het niet……

Ik denk dat het komt omdat Mats me een paar keer wakker had gemaakt om te vragen of ik me al wat beter voelde…..ik denk dat ik me nog beter had gevoeld als ie mij gewoon had laten slapen 🤔

 

Nou ja, tot zover de update en iedereen alvast dankjewel voor alle tips en beterschap 😘

Ik heb net 5 x achter elkaar gegaapt, denk ik en nu nog een keertje en nog eentje en mama zegt dat ik eerder naar bed moet gaan……. nou, weet je wat ook goed kan helpen mama …. als jij me uit laat slapen en nu doe ik kennelijk weer iets niet goed , want ze zegt 'Mees, houd je hand eens voor je mond als je zo zit te gapen. Ik kan bijna zien wat je gisteren gegeten hebt en houd eens op met gapen, je steekt me aan'.

Wat een familie, van de één moet ik gapen en van de ander mag ik het niet.

‘Ik ben toe aan vakantie’, zeg ik tegen mama en ze antwoordt met 'die heb je nu toch', waarop ik zeg ‘ik merk er nog helemaal niks van'……

Ik laat mama even op mijn telefoon lezen wat ik over gapen heb opgezocht…

Is gapen een teken van moeheid?

Echt niet, het is juist een teken dat je extra oplet. Vaak denken mensen dat we gapen omdat we moe zijn of een tekort aan zuurstof hebben, maar dat is niet waar. Onderzoek wijst erop dat gapen een hele andere functie heeft. Voor Bioloog Jorg Massen (Universiteit Utrecht) is gapen z'n leven.

Ik wil zijn als Jorg Massen en kunnen gapen als ik dat wil 😋

Mama zegt dat het goed is en dat ik weer mag gapen als ik de container buiten heb gezet …. ik zeg 'het is vakantie’…...’maar niet voor de vuilnisman’ zegt mama en dus moet de container even buiten aan de straat worden gezet.

 

Ik vraag me af wat ik vandaag verder nog eens zou gaan doen, maar ik weet nu al dat als ik niet snel zelf iets bedenk, dat mama wel iets voor me weet te doen….

 

Ik spreek jullie later wel weer. Maak er een mooie dag van …. ik ga buiten even op de trampoline liggen,  uit het zicht van mama en ik heb zin in een 🍌, maar die zijn op…….nou, dan wil ik in het zonnetje gaan liggen en die schijnt nog niet echt lekker….misschien val ik wel in slaap op de trampoline en krijg ik een mooie droom…. ik neem vandaag ook genoegen met ‘second best’…

 

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

 


Hey lieve @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

Dit heb ik heel vaak.

Heb je ook dat als er water in je oor zit dat je last hebt dat het voel dat er letterlijk water door je heen loopt? Heb ik wel.

Je hoeft trouwens niet naar de huisarts. Het is gewoon tijd om te wachten. Doe ik ook altijd. 

Het kan trouwens ook zijn dat je oor ook verstopt zit door slijm doordat je verkouden bent.

Hopelijk geeft dit wat dudelijkheed. Succes iig.

Liefs @NoahLovesYou 


Haiii cuty!   Ai, niet fijn! Bij twijfel altijd  naar de dokter gaan! Oortjes clean maken en jij hoort weer alles!!   Of is het alweer top? 

Doby X 


Hoi iedereen,

 

ik ben net weer thuis en lees nu al jullie reacties.

Mats en een vriend en ik zijn wezen mountainbiken langs de kust en toen we weg gingen was de check nog niet geweest. Alleen mijn eerste reactie op @ItsJustMe  was gisteravond door de check gekomen, dus al die andere ben ik nu aan het lezen.

Ik ga er zo nog wel even op reageren.

Op zich gaat het wel goed met mijn oor. Ik hoor ook wel al beter als gisteren en ik denk niet dat ik naar de huisarts moet. Het voelt nog wel een beetje raar, een beetje verdoofd ofzo en als het stil is hoor ik een soort geruis in mijn linker oor. Niet heel hard.

Oh, mama belt …. even opnemen.

Mats heeft net een tak in zijn oog gekregen of zoiets, idk precies , want ik was thuis en Mats nog bij die vriend of onderweg naar huis, idk. Hij had mama gebeld en een foto gestuurd en die heeft mama weer naar mij gestuurd en het ziet er niet echt heel lekker uit. Hij kan nog wel gewoon zien geloof ik, maar mama gaat nu de huisarts bellen voor Mats en ze wil dat ik dan gelijk mee ga, want ze is zelf werken en niet echt in de buurt…

Ik moet Mats bij die vriend ophalen of ergens anders en  met hem meefietsen dat ie niet alleen is ofzo, het is nogal een onduidelijk verhaal van mama en weet nog niet precies wat nu de bedoeling is…

Die vriend woont hier vlakbij en de huisarts is ietsjes verder, iets van 2 kilometer.

Waarom kan die vriend niet gewoon mee had ik gevraagd, maar mama zegt nu dat ik gelijk mee moet voor Mats, maar ook om naar mijn oor te laten kijken, want dan hoeven we daar iig strakjes als je het toch niet helemaal goed gaat ook nog een afspraak voor te maken. 

Nou ja, dan ga ik zo maar eerst en geef later wel een update.

PS is het spookweer dat ze voorspelden bij jullie ook nog niet geweest? Bij ons is het allemaal net langs ons gegaan. Alleen strakjes gaat het wel regenen en waaien geloof ik.

 

Tot strakjes.

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

 

Oh, alvast bedankt @tim16 , @NoahLovesYou  en @Dobymeis13  voor jullie nieuwe reacties en natuurlijk ook @Tinkerbell  voor de nieuwe reacties en natuurlijk alle anderen die al gereageerd hadden

 


Oh KT, vergeten erbij te zetten in mijn net verstuurde reactie, maar alle namen die ik op het forum gebruik zijn nepnamen

 

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

 


Hey! Ik heb precies hetzelfde nu ik hoor ook amper door me linker oor. Ben naar de huisarts geweest en die zei dat ik een ingetrokken trommelvlies heb. Niks ergs dat komt gewoon weer goed. Ik ben ook verkouden dus daardoor


Heyy @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer ,

Hoe gaat het inmiddels nu met je oor, hoor je nog geruis of iets? 🗣️👀

Groetjess en liefs van mij 🙂


Hoi iedereen,

 

ik loop een beetje achter met reageren, maar ik ga even het rijtje af 

 

@Tinkerbell ,

nog wel een toevoeging ga niet te veel prutsen in je oor. Dit heb ik vroeger gedaan met een wattenstaafje en ging ondersteboven op bed staan met als gevolg dat het wattenstaafje naar binnen schoot en iets had geraakt…

 

oei, je bent wel een pechvogel en ik heb alleen onder de douche even met mijn pink en Kenji ook zo een paar seconde 'geprutst', verder niks

 

nu heb ik 1 keer in het jaar oorontsteking...😖 en dat wil je echt niet!

pech op pech, ik heb eigenlijk nooit iets aan mijn oren, behalve soms dat er na het zwemmen uit komt en dit is eigenlijk voor het eerst dat ik dit heb, Ik heb toen ik heel klein was 'buisjes’ gehad, maar ik weet eigenlijk niet eens wat dat is en weet er eigenlijk ook niks meer van

 

Was trouwens alleen bij mijn rechte oor. 

oh, we zijn zo wel een mooi duo

 

Hoop dat je snel weer alles goed hoort❤️👂

dankjewel

 

 

hoi @tim16 ,

Olijfolie in je oor druppelen is prima.

 

Mats en ik hadden babyolie gebruikt, maar dat heb je vast al wel gelezen. Ik moet even goed lezen wie ik wel en wie niet heb geantwoord, want het loopt een beetje door elkaar, omdat ik gisteren ineens met Mats naar de dokter moest en ik dus niks meer heb kunnen beantwoorden

 

 

Mocht dat niet werken, dan ff langs de huisarts om je oor te laten uitspuiten.

goed plan, ik moest van mama met Mats mee om er gelijk naar te laten kijken, maar de dokter stuurde Mats gelijk door naar de spoed om een oogarts naar Mats te laten kijken en toen kon de huisarts niet meer naar mij kijken. Het was allemaal nogal een gedoe, maar Mats was even belangrijker, want opa kwam ons ophalen bij de huisarts en we gingen gelijk in de auto weg om snel naar zijn oog te laten kijken. Hij had toen bij de oogarts iets geels in zijn oog gekregen en dan kon de dokter beter naar zijn oog kijken en dat buitenste laagje van zijn oog was beschadigd, maar hij hoefde niet geopereerd. Hij kreeg zalf en een lapje voor zijn oog en zopas moesten we bij de oogarts voor controle en nu hoeft ie alleen nog een zalf in zijn oog en het ziet nog wel een beetje rood, maar doet al een beetje minder pijn.

 

Stelt niks voor, meestal doet de assistent dat.

opa heeft dat ook al een keertje laten doen, maar soms zegt ie nog steeds 'wat zeg je', dus misschien moet ie nog een keertje, maar dat weet ik niet zeker

 

Vooral GEEN wattenstaafjes of andere zaken in je oor proppen.

bedankt voor de tip, maar ik had het ook wel eens al van mama gehoord dat wattenstaafje eigenlijk verboden zouden moeten worden om wat jij ook zegt dat ze niet goed zijn. Maar wel goed dat je het zegt hoor. Je kunt het beter 2 x horen dan helemaal niet en omdat ik gisteren toch maar de helft hoorde is het niet zo erg, want van die 2 x hoorde ik toch maar de helft 😅

 

Dus, door dat gedoe met Mats (dat is mijn broer voor wie het nog niet wist en het is een nepnaam, net als alle namen die ik op het forum gebruik) ben ik zelf nog steeds niet bij de huisarts of een andere dokter geweest voor mezelf….

 

Mama wil nog wel dat de dokter er naar kijkt, maar vanmiddag toen ik tijd had was ie er niet.

Het gaat op zich best wel goed hoor, maar ik hoor nog niet 100% met dat oor. Het doet niet zeer, maar het voelt ook weer 'niet normaal’.

Ik kan wel goed slapen, alleen zegt iedereen thuis dat ik zo hard praat en de muziek hard aan heb, maar ik vind dat wel meevallen, dus volgens mij overdrijven ze een beetje 🙂

 

Dankjewel @tim16 

 

Ik ga dit stukje maar alvast versturen en dan even kijken wie ik nog moet antwoorden.

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

 


Hoi iedereen, 

 

hoi @NoahLovesYou ,

Hey lieve @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

Dit heb ik heel vaak.

oh, dat lijkt me vervelend

 

Heb je ook dat als er water in je oor zit dat je last hebt dat het voel dat er letterlijk water door je heen loopt? Heb ik wel.

nu heb ik dat niet, maar ik heb het na het zwemmen wel eens gehad dat als je je hoofd dan naar links doet en daarna naar rechts dat je echt het gevoel hebt dat het stroomt, dus ik herken het wel 😄

Nu was/is het meer alsof het verstopt zit. Misschien moet ik er gewoon die plopper van @Jesse08  even over mijn oor zetten en is het opgelost 😂, maar misschien kan ik beter niet experimenteren, want anders ligt mijn hele oor er misschien af 🤔

 

Je hoeft trouwens niet naar de huisarts. Het is gewoon tijd om te wachten. Doe ik ook altijd. 

ik ben er wel al 2 keer geweest, maar de eerste keer moest ik gelijk weer weg met Mats en de 2e keer was ie naar een spoedgeval en kennelijk had die voorrang, dus ik denk dat de dokter vind dat het allemaal wel mee valt…

 

Het kan trouwens ook zijn dat je oor ook verstopt zit door slijm doordat je verkouden bent.

ja, zou kunnen, maar volgens mij ben ik niet zo heel erg verkouden. Ik hoef mijn neus niet zo vaak te snuiten en wat er uit komt is eerder doorzicht dan geel of groen. Ik weet niet of dat een goed teken is, zelf vind ik van wel, mama dan weer niet en die wil dat ik er naar laat kijken, maar ik moest gisteren behalve de container nog andere klusjes doen en vandaag ook, dus het is niet echt dat ze me zielig vindt en rekening met me houdt. Ik denk dat ze van de dokter wil weten wat het maximum is dat ik belast mag/kan worden zonder dat ik uit elkaar val 😁

 

Hopelijk geeft dit wat dudelijkheed. Succes iig.

Liefs @NoahLovesYou 

dankjewel en liefs voor jou. Ik voel me al een stuk beter door jou 🙃

 

hoi @Dobymeis13 ,

Haiii cuty!   

 

ik vind het grappig dat je mij zo noemt en je hebt gelijk, ik vind mezelf ook wel cute 😅

 

Ai, niet fijn!

 

I know, maar ik ben niet zielig hoor, ik heb het alleen heel erg zwaar 😏….. nu ik vakantie heb word ik uitgebuit door mama….nee hoor dat is ook weer niet waar en ik heb nu iig een excuus dat ik het niet hoor als mama iets aan mij vraagt…. ik denk dat ze mij naar de dokter wil sturen om te weten of ik nu wel of niet iets mankeer…...aan mijn oor 😋, dat ik verder niet helemaal 100 ben en word dat weet ze al 🤣

 

Bij twijfel altijd  naar de dokter gaan!

 

ik ben er gister en vandaag al geweest, maar het is niet gelukt om de dokter er naar te laten kijken….misschien morgen…

 

Oortjes clean maken en jij hoort weer alles!! 

 

hahaha, ik hoop het

 

 Of is het alweer top? 

Doby X 

ik ben op de goede weg, maar er nog niet helemaal.

Soms masseer ik mijn oor aan de buitenkant, dus niet erin en dat lijkt wel te helpen, want dan lijkt het of ik niet meer zo'n doof gevoel in mijn oor heb, maar zodra ik stop is dat gevoel ook weer weg, dus ergens gaat er toch iets niet goed.

 

Dankjewel iig, ik vond het leuk dat je even langs kwam in mijn topic  😎 je bent altijd welkom.

Ik heb helemaal niet meer aan mijn oor gedacht, behalve dan bij het beantwoorden van jouw vragen…

 

Ok, deze kan ook naar de check en volgens mij ben ik al aardig op weg met beantwoorden. Lekker bezig Mees, ja, i know, ik praat in mezelf, maar ik hoor het toch niet zo goed, dus idc

 

Doei.

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

 

 


 Hoi, ben ik weer…

 

hoi @Koekjes.2009 ,

leuke naam en ik heb wel zin in eentje hahaha

Hey! Ik heb precies hetzelfde nu ik hoor ook amper door me linker oor.

oh, dat is ook toevallig en wel vervelend voor jou, ook

 

Ben naar de huisarts geweest en die zei dat ik een ingetrokken trommelvlies heb.

 

staat ie dan naar binnen? en ik speel nu even voor dokter, maar ik ben dat natuurlijk niet...heb je al geprobeerd om je neus dicht te knijpen en dan doen wat @Tinkerbell  hierboven ook al ergens heeft uitgelegd te doen en dat hielp bij jou niet kennelijk...dan was je wel aan het goede adres bij de dokter en wat zei ie dat je moest doen?

 

Niks ergs dat komt gewoon weer goed. Ik ben ook verkouden dus daardoor

oh, dat zijn nog eens tips waar je wat aan hebt hahaha, maar gelukkig is er dus kennelijk niet iets ergs aan de hand. Zit je buis van dinges dan verstopt, ik kan even niet op de naam komen, maar er is ook een eiland dat zo heet of ongeveer zo heet, weet je wat ik bedoel...het is niet één van de abc-eilanden, maar een andere...niet Sint Maarten  en ook niet Saba, want ik heb nog nooit van een Sint Maartenbuis of een Saba buis gehoord...vervelend dat ik er niet op kan komen, maar als de dokter zegt dat het vanzelf goed komt dan geloof ik die wel. Gaat het al wat beter sinds je je reactie gepost hebt en heb je goed kunnen slapen?

 

Vanavond gewoon lekker naar de voetbal kijken of vind je dat niet leuk.

Ik vind het wel leuk, alleen snap ik niet alle spelregels 🙄, maar het geeft even afleiding van mijn oor, misschien helpt het bij jou ook wel een beetje….voor wie ben jij?

 

dankjewel voor je berichtje, het stelt mij wel gerust dat dingen soms gewoon vanzelf weer over kunnen gaan 😀

 

 

Hoi @Tinkerbell ,

jij bent sws de topscorer vandaag

ik vind het altijd leuk als je mee denkt, Jouw reacties zijn altijd lief en ik heb er ook nog iets aan, dus ik ga je al bedanken voordat ik jouw berichtje ga lezen. Dat geeft wel aan dat ik vertrouwen in jou heb 🙂

 

Heyy @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer ,

Hoe gaat het inmiddels nu met je oor, hoor je nog geruis of iets? 🗣️👀

W A T T E, ik kan je niet goed horen omdat het soms een beetje ruist of eigenlijk weet ik niet eens precies of je het R U I S  MA G  noemen, nee maar serieus, het gaat beter als gister, toen het al beter als eergister ging, dus het gaat echt wel de goede kant op. Alleen kijkt er thuis niemand meer naar mij om, omdat Mats een tak in zijn oog heeft gehad…...dat is interessanter dan een oor dat het maar half doet. Bij hem kun je tenminste nog zien dat ie iets mankeert en ik zie er niet anders uit als anders, dus das niet zo interessant.

Maar ik heb niks te klagen hoor, want iedereen is wel lief voor mij en jullie ook, dus ik denk dat het wel goed komt.

Misschien lukt het morgen om de dokter er naar te laten kijken, alleen denk ik dat ik binnen een minuut weer buiten sta….. ik laat het wel weten als ik iets meer weet

Groetjess en liefs van mij 🙂

dankjewel weer voor je belangstelling en vanavond is het voetbal, ik denk dat Mats 😎 met een half oogje en ik 🙉 met een half oortje er naar gaan kijken en luisteren, want we zijn niet echt voetbalkenners ⚽️

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer

 


Hoi hoi! @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer  het is weer heerlijk om jouw prachtige verhalen en avonturen te mogen volgen! Het brengt elke keer weer een glimlach op mn gezicht 😉 nu nog wel even stevig duimen voor je oor!  Vanavond kan het handig zijn om wat gedempt te worden want als Nederland wint zal het wel los gaan buiten vermoed ik. Zelfs hier op het stille stukje platteland ergens in ons landje waar het eerste dorp al wat kilometers verderop ligt, zullen we zorgen voor wat feestgedruis 😄 sowieso ook al winnen ze niet want ik heb een hele club hier zitten en we maken er maar meteen een slaapfeestje van met wekdienst xD (ouders en zusje). Gaat wat worden! Jij in ieder geval vast veel plezier daar samen in jullie volgens mij super gezellige gezin!!  Iedereen trouwens, een leuke fijne spannende avond!!! 

Groetjes liefs Tartan X

 


Heyy @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer,

Gelukkig gaat het wat beter met je oor! Hopelijk wordt het de komende dagen weer beter en alvast succes als je toch nog naar de dokter gaat! :)

En aiii wat naar dat je broer een tak in zijn oog heeft gekregen zeg.. Ik heb ooit een keer een steentje in mijn oog gekregen en dat was niet chill ik moest toen zalf in mijn oog smeren omdat ik een wondje op mijn netvlies had.. Nou ja in ieder geval ik ga maar niet te ver off topic maar ik hoop dat je snel opknapt en veel sterkte ook voor je broer!😘

Liefs van ItsJustMe <3


Hey lieve @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

Gelukkig gaat het beter!

Hoe gaat het met Mats?

Liefs @NoahLovesYou 


Heyy @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer ,

Wat fijn dat het wat beter met je oor gaat! Maar dat je broer een tak in zijn oog kreeg is ook naar 😟... Hopelijk heeft hij er niet veel last van en wordt het niet erger...  verder weet ik niet wat ik moet zeggen, maar in ieder geval fijn dat je wat beter kunt horen. Sterkte voor je broer!😘💕

 

Liefs van mij 🤗

 

 


Hoi allemaal,

 

wat een lieve reacties  weer allemaal 💕 en ook nog een klavertje erbij, ook eentje van @Salaam, wat lief en misschien geef jij ook wel een klavertje en noem ik je niet, maar dit is even de tussenstand nu, maar  alvast bedankt als je nog eentje geeft later….

 

Mats doet alles voor de aandacht, nee das niet waar, ik vind het ergens wel een beetje zielig, maar ja, het gaat goed komen en er gebeurt hier in huis altijd wel iets met iemand en zolang het niet echt iets ernstigs is dan hebben we niet te klagen. Hij had ook gewoon pech, want kennelijk was er een tak over het fietspad gewaaid en keek ie net niet die kant op, aan de ene kant misschien wel beter anders had ie die tak recht in zijn oog gekregen, maar als ie wel gekeken had had ie ‘m misschien kunnen ontwijken….we zullen het nooit weten. Ik heb al eens een tennisbal in mijn oog gehad, nou ja, erop en toen zat er bloed in mijn oog, maar gelukkig kwam alles goed, dus eigenlijk is de stand Mats:Mees 1:1, gelijkspel qua ogen dan

Ik ga Mats wel een extra knuffel geven van jullie allemaal en ik zal hem wel wat nootjes voeren voor als hij ze niet ziet staan 😎

Ik moet wel in de gaten houden met welke hand ik hem het beste kan voeren 🙄...ik hoef niet weer in het middelpunt van de belangstelling te staan… hoe was het ook weer….links of toch rechts, nou ja, who cares, ik doe gewoon hoe het het beste uitkomt en ik weet nog niet of ik links of rechts van Mats zit… het is zijn rechteroog dus…..I guess I just flip a coin 😅

 

ja, je hebt wel gelijk hoor @Tartan14 , het is ondanks alles toch echt heel fijn thuis zo met iedereen, opa en oma zijn er ook weer en nog een vriend(je) van Jarno en een buurjongen, dus het gaat wel goed komen en jullie ook allemaal een gezellige avond @NoahLovesYou  (lief dat je even vraagt hoe het gaat) en @ItsJustMe en wie denkt je vader dat er gaat winnen?

 

Ik hoop niet dat ze vanavond allemaal in mijn goeie oor gaan schreeuwen…

 

Tot snel boys, wij gaan zo tjappen hier en ik moet hier wegwezen met de laptop, ik krijg er wel een bord voor terug en kan lekker hier blijven zitten…..

 

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

 


hoi @SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

mijn oor zit ook wel eens verstopt, dat komt dan door dat het oorsmeer anders is gaan zitten waardoor het mijn gehoorgang blokkeerd. is dat bij jou ook niet zo? het zou wel kunnen!

greetz

@froggo.123 


Hoi @froggo.123 ,

 

het lijkt er wel een beetje op, maar ik heb het eigenlijk nog nooit zo gehad, dus ik weet het eigenlijk ook niet precies

Er zat wel oorsmeer in mijn oor, eigenlijk al ver aan de buitenkant en ik had even met mijn pink geprobeerd om het water eruit te krijgen en Kenji daarna ook nog, dus misschien is er wel wat oorsmeer verder naar binnen  gegaan.

Ga jij dan naar de dokter of wat doe je er dan aan of gaat het vanzelf weer over bij jou.

 

Ik was na het eten en voor de voetbal nog even met zeerover Mats gaan douchen, Hij had een kapje voor zijn oog onder de douche, want oma had nog zo'n speciaal soort van glaasje van na haar staaroperatie meegenomen. Zijn lid is wel een beetje dik en rood, maar de rest ziet er wel goed uit. Zijn oog zelf is wel beschadigd aan de buitenkant, maar dat kun je zo niet echt zien. Ik mocht het in het ziekenhuis zien toen de oogarts iets geels in zijn oog had gedaan en met een soort blacklight op zijn oog scheen. Dan zag je een soort krasjes op zijn oog. Hij moet er 3 x per dag zalf in doen en dan komt het wel weer goed, zei de oogarts. Ik had gezegd dat ie niet aan mijn oor mocht komen onder de douche, want anders weet ik het wel weer. Voor je het weet, steekt ie zijn vinger weer ergens in ofzo.. Ik had er nu niet speciaal water in laten lopen, maar een uurtje na het douchen,  lijkt het wel weer iets beter, maar ik ga niet te vroeg juichen.

Het is een beetje als bij het voetbal, dan sta je eerst voor en even later gelijk en moet je nog maar  zien hoe het daarna is.

 

Bedankt iig voor je berichtje 🙂

 

@Tinkerbell ,

met Mats komt het ook wel weer goed. Hij begint al weer praatjes te krijgen. Ik zal 'm wel een kusje op zijn wang geven van jou 😊, dat vind ie vast leuk 😉

 

Dankjewel.

 

@ItsJustMe ,

 het lijkt wel een beetje hetzelfde soort verwonding die jij had als Mats nu heeft, Jij met een steentje en Mats met een tak….

 

Btw, wel spannend die wedstrijd ...net een afgekeurde goal van Engeland…..

 

@Tartan14 , ik ben er nog niet zo zeker van voor wie het feest wordt…

 

Tot snel iedereen. Nu maar duimen voor alles en iedereen...nog een kleine 10 minuutjes…

 

 

Doei,

@SpiegeleierenOpMijnZeemanBoxer 

 


Reageer