ik heb wss wel een eetprobleem, maar ik wil echt geen hulp krijgen! wat moet ik doen? kan iemand me advies geven?

  • 7 January 2021
  • 6 reacties
  • 178 Bekeken

Badge

Hoi,

ik ben een meisje 13 jaar oud, weeg momenteel 51,3 kilo en ben 1.70 lang. ik vind mezelf te dik. ik vind het ook erg prettig om ergens controle over te hebben.  het begint steeds erger te worden en mn vrienden zeggen dat ik hulp moet gaan zoeken. m'n ouders zijn heel erg streng en ook heel bang, ik heb ze al een hele traumatische gebeurtenis laten meemaken dat wil ik ze graag besparen. 

 

ik sla m'n lunch over en als het mogelijk is ook m'n ontbijt. ik word gek als ik meer dan 600 kcal op heb gegeten. ik kots het dan weer uit of gebruik een kleine overdoses laxeermiddel. ik weet dat het niet normaal is maar het lukt niet om zomaar meer te gaan eten dat past niet meer in m'n buik ofzo. ik ben best bang om ziek te zijn/worden en ben heeeeeel erg bang (ook door een traumatische gebeurtenis) voor artsen en eigenlijk alles in de medische wereld.

ik heb ook een docent die zich zorgen om me maakt en goed weet waar ze het over heeft omdat ze zelf anorexia heeft gehad. ik probeer haar te vertrouwen maar zij heeft ook aangegeven dat als ik niet (met haar advies/hulp) m’n kcal ga verhogen  ze echt m'n ouders op de hoogte moet brengen.  ik moet van haar binnen een week op de 1000 kcal zitten. ik ben heel bang dat het me niet gaat lukken.

heeft iemand een het zelfde mee gemaakt of heeft een idee wat ik nu het best zou moeten/kunnen doen? 

alvast bedankt!


6 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Hoihoi, heel erg weinig calorieën eten is niet gezond, je kan ook proberen om meer calorieën te verbranden dan je binnenkrijg. Ook kan je eten eten waar heel weinig vet inzit, als je dan genoeg beweegt, dan val je wel af hoor. Groetjes

-flopflop13

Badge

oh ja vergeten in mn verhaal te zeggen. ik sport zo ongeveer 3 uur per dag ook om kcal te verbranden. maar bedankt voor je reactie flopflop13

Badge

heyy,

 Het komt misschien vervelend aan, maar het is niet gezond wat je doet. Helemaal niet gezond. Ten eerste, sla geen maaltijden over! Ik zie dat je al een beetje confused en paniekerig bent over je eetschema. Anorexia is echt geen grapje. Het is erf heftig. 
 

 

Ik ben geen expert, maar heb wel menseb gekend met Anorexia. Vertrouw je vrienden over wat ze je zeggen! Dat sporten kan wel, maar 3 uur per dag is echt teveel, en ook nog zonder onbijt en lunch..

Meid, probeer met je ouders het echt erover te hebben en een nieuw eetschema aan te maken. Ga met je ouders bijvoorbeel ontbijten , lunchen en avondeten samen. 

Je zegt dat je bang bent voor de ‘artsenwereld’, het is misschien heel lastig, maar stop ermee, want als je er langer mee doorgaat, zijn er kansen dat je in het ziekenhuis belandt..

 

Heel veel succes <3

 

Denk erom: 

mensen die je kennen willen je alleen maar helpen.

Badge

hallo anoniemmeisje123,

Als ik jouw was zou ik het advies van  jou vrienden opvolgen en hulp zoeken/krijgen, ook al wil je het niet. Anders kan het alleen maar erger worden. De eerste stap is denk ik om het tegen je ouders te vertellen. Als je er goed voor gaat zitten en het duidelijk uitlegt/vertelt, zullen ze echt niet boos worden en kunnen ze dat ook niet want het ik niet jou schuld. XXX

Reputatie 3
Badge +2

Ten eerste, supergoed dat je dit zegt. Mijn zus heeft anorexia en heeft 5 weken in een kliniek gezeten. Daarvoor was ze nog depressief en we zijn met mijn gezin al 2 jaar aan het vechten tegen haar eetstoornis. Ik kan je vertellen; dat is echt geen pretje. Ik heb het ook moeilijk gehad maar zorg alsjeblieft goed voor je zelf. Geniet please van eten, stop hier alsjeblieft mee ik ken je niet maar je maakt de wereld zoveel mooier als je stopt. 

Ik raad aan om hier heen te gaan: https://www.weet.info/hulplijn/

misschien kan dat je helpen? schat, als je me nodig hebt of een vraag hebt wil ik er ECHT heel graag voor je zijn. je moet het dan echt vragen of zeggen. ik wil heel graag helpen

Liefs van mij x

Reputatie 1
Badge

Eerst je bent niet te dik geloof me❤ ik ben 1.70 50 kilo je gewicht past bij je lengte

Ik snap dat het moeilijk is omdat je denkt dat je te dik bent

Ik heb een tip😀

 

Volgende keer dat je wakker word probeer 600 kl te eten die dag en hoop dat op tot je gewoon 

Ontbijt

Lunch

Avondeten en 2 fruitstukken per dag kan eten

Ik denk dat je je dan wat beter kan voelen 

Reageer