Skip to main content

Ik heb al heel vaak wormen gehad en nu heb ik ze weer en mijn moeder dreigt (bijna) elke keer dat ze mij de volgende keer geen pilletje zal geven dus ik durf het niet te zeggen 

Hoe kom je daar nu aan? en hoe kom je daar weer van af? Hey @Paard , ik zou je moeder niet te serieus nemen daarin. ze zal je heus niet met wormen laten zitten. Dat is namelijk echt nalatig. Weet je wel zeker dat de wormen weg zijn als je ze zo vaak heb? Wie weet zijn het wel dezelfde wormen die eitjes leggen ofzo?


Hoi! Ik heb/had ze ook heel lang! Ze kwamen zo nu en dan ongeveer om de 2 maanden. Ik slik mebendazol dat is het medicijn er tegen dat je 1 keer per week kan slikken, bij mij werkte het dus niet echt ik zal je wat meer info geven omdat internet dat niet doet.

1. Wormpjes zijn een bacterie je hoeft er niet bang voor te zijn want gewone wormpjes van ongeveer 1 a 1.5 centimeter kunnen geen schade aanrichten.

2. Je krijgt de bacterie door nagel bijten (je eet de bacteriën onder je nagels) je krijgt de bacteriën door dingen aan te raken die iemand met wormen geeft aangeraakt.

3. Je krijgt GEEN wormen door paarden (dacht ik ik ben net zo'n paardenmeisje als jij ;) 

4. Je krijgt GEEN wormen door huisdieren.

Hoe kom je er van af:

was je bed dek dingens (hoe je dat ook noemt) als je naar de wc bent geweest was goed je handen.  Slik mebendazol.

 

Wat die je tegen het irritante kut gevoel 's nachts (ik snap HELEMAAL wat je bedoeld…

 

Was je daar beneden met een washandje met alleen water. Dep meer wrijven zorgd voor irritatie 

Droog het met een handdoek (ook deppen) 

Smeer er een dun laagje vaseline op (helpt tegen de jeuk) 

Krab niet en ga lekker liggen in je bed en probeer je heel goed op andere dingen te concentreren

Lees je zelf in slaap of ga proberen te slapen.

 

En hey lieverd @Paard je hoeft jezelf niet vies te vinden want jij kan er niets aan doen als je vragen hebt help ik je graag

 

Groetjes

een persoon dat ook lijd aan de zelfde situatie als jij maar inmiddels weet hoe je er mee om moet gaan. Genaamd smokey

 

 

 


Reageer