Skip to main content

Ik heb SLE

• August 1, 2025
  • 1 reactie
  • 51 Bekeken

Wolf
Forum|alt.badge.img+19

Zo als in een eerdere topic al benoemd, ik heb Systemische Lupus Erythematodes of terwijl SLE. Dit is een vorm van reuma die naast mijn gewrichten mijn hele lichaam eigenlijk aanvalt. Ik krijg dus ontstekingen op m'n organen en andere vervelende plekken.

Ik heb dit al sinds m'n 11de en slik er echt ongelovelijk veel medicijnen voor. Ik heb er ook een flink poosje voor in het ziekenhuis gelegen. Dit weet ik nog alsof het gister was.

Het gaat nu goed met me, dankzij deze medicijnen. Helaas ben ik hierdoor vaker moe, en kan vaak niet mee doen met gym bijvoorveeld omdat mijn lichaam te veel pijn doet. 

Echter heeft de periode in het ziekenhuis mij ook sterkter gemaakt. Ik heb leren omgaan met mijn angsten. Ook weet ik nu dat je het leven niet voor lief moet nemen en beter er nu van kan genieten, want het is voorbij voordat je het weet. 

xx liefs Wolf 🐺

1 reactie

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hii lieve  ​@Wolf ,

Wat heftig zeg en lijkt me ook heel lastig voor je om mee om te kunnen gaan op sommige momenten  😢♥️. Fijn dat het wel  goed met je gaat en de medicijnen je erbij kunnen helpen.  Het lijkt me echt naar en ik vind het heel knap dat je het zo omschrijft en er zo in staat. En hoop  dat je alles pakt wat te pakken valt. 

Veel liefs en knuffel ♥️🤗