Vraag

Ik heb slaap tekort want ik slaap te kort

  • 6 January 2023
  • 10 reacties
  • 109 Bekeken

Reputatie 7
Badge +14

Heyyy, 

Zijn er meer mensen die nog wakker zijn? Het lukt me gewoon niet om te slapen vannacht. :) 

(het is slaaptekort trouwens XD) 

Oh en heeft iemand misschien goeie tips om te slapen? 

xx Eenmeisje004 


10 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Ja, ik heb daar ook last van. Ik heb elke maand wel een paar dagen dat ik slecht slaap, zoals nu dus.

Meestal ga ik dan even uit bed en iets lezen of zo, op de telefoon zitten moet je eigenlijk niet doen dan, maar ja 😄 Als ik gewoon in bed blijf liggen ga ik alleen maar nadenken over van alles en dan slaap ik helemaal niet meer.

Welterusten (Als het lukt)

 

Reputatie 7
Badge +14

hoi @Eenmeisje004,

 

wat vervelend dat je nog wakker ligt. Ik ben ook nog wel wakker, maar dat komt omdat ik nog gewoon wat aan het posten ben. Het is nog vakantie en ik kan uitslapen. Ik ben sinds tijden weer eens op het forum.

Ik heb eigenlijk nooit dat ik wakker lig. Ik slaap eigenlijk altijd binnen een minuutje ofzo, iig zo snel dat ik het me niet kan herinneren.

Misschien als tip, ik weet niet of ie werkt, maar ik ga zo nog even een bordje havermout maken…...het recept kun je vinden in 

 

Let wel op dat als je melk kookt dat het ineens ‘op begint te zwellen’ en het voordat je het weet over de rand van de pan kan gaan…...dus zodra het kookt en je ziet dat de melk omhoog begint te komen, het vuur laag zetten of de pan even van het vuur halen en roeren met een houten lepel…. ik had dat beter in het recept erbij kunnen zeggen, dus sorry aan iedereen die het fornuis schoon heeft moeten maken toen ze mijn recept uit probeerden..

 

Ze zeggen toch wel eens dat een glaasje warme melk kan helpen om in slaap te komen en havermout is met warme melk, dus…..

 

@tim16 ,

niet fijn dat je het elke maand wel eens hebt, misschien ook een keertje havermout of gewoon warme melk proberen…..weet dat je niet de enige bent die zo in de keuken melk aan het warm maken bent…..of chocolademelk, ook lekker

 

Ik denk dat je idd dan beter even opstaat en daarna weer probeert te gaan slapen alsof er niks aan de hand was. Ik hoop dat het werkt. Beeldschermen raden ze af, maar ja, je moet een beetje afleiding hebben hè, dus ja

 

Oh ja, soms heb ik wel eens 'last’ van een te warm kussen en dan helpt het kussen omdraaien vaak wel. Weet niet of jullie daar nu last van hebben?

Als ik koude voeten heb dan kom ik niet in slaap. Ik slaap altijd bloot (zomer en winter) en heb het verder nooit koud, soms alleen mijn voeten…...maar dan doe ik gewoon sokken aan in bed en is alles opgelost….ziet er niet uit, maar werkt wel 😁

Tot zover de tips, oh ja, nog eentje dan:

niet nu je moeder wakker maken om te vragen of jullie havermout in huis hebben, want als het werkt slaap jij dan straks en ligt je moeder wakker…… dat wil je ook niet 😂

 

Gr. MickeyMouse

 

PS ik merk zelf dat ik (nog) lekkerder slaap als ik lekker buiten ben geweest die dag en iets gedaan heb, zoals lopen of fietsen of iets van sport. Van een hele dag binnen rondhangen en je eigen adem steeds opnieuw inademen ga ik me niet beter voelen… Slaap wel, jullie allemaal 😴

 

Reputatie 7
Badge +19

Irritant he, ik heb dat zoooo vaak. Ik waxht meestak gwn tot ik in slaap val. Ook al gaat de tijd dan zoo sloom

Reputatie 7
Badge +15

Ja itritant! 
@MickeyMouse , chocolademelk….. niet doen van veel suikers voor het slapen slaap je onrustiger, en minder snel, en dan doen sopmmige er nog slagroom op 🤔☺️
 

groetjes 
@Mij_niet_gezien 

​​​​​​​(Onnodige quotes verwijderd)

Haiii ja heb ik ook weleens alleen ik heb m’n mobiel nooit op m’n kamer liggen (:. Mij helpt het om heel erg op je ademhaling te letten. En heel rustig te ademhalen. Hopelijk kun je gauw beter slapen! Liefs Tai 

Bij mij werkt het om op je ademhaling te letten en heel rustig te ademhalen. Hopelijk helpt dit liefs Tai 

Ik had ook nog een langer bericht maar die is weg 😞🥲

Reputatie 7
Badge +17

Hoi lieve @Eenmeisje004  ja ik ken dat. Soms als ik om kwart voor tien er in kruip ben ik om 3 uur weer wakker en slapen lukt dan pas weer om 5 uur ofzo. Vaak ga ik dan maar lezen. En als ik om 5 uur bv wakker wordt ga ik maar naar beneden en mijn ouders wat helpen met het melken of andere dingen. In de vakantie is dat ook gewoon leuk. Als ik dat in een schoolweek heb vinden ze het niet goed want slaaptijd blabla ;)  maarja je kunt beter iets doen dan wakker liggen.  Vaak kan ik de nacht daarna weer heel goed slapen. Leuke ideeën en tips van iedereen hier! :D

Groetjes liefs Julian X

Reputatie 7
Badge +17

@MickeyMouse melk is idd een goede tip.  Nog niet aan gedacht.

Vannacht sliep ik uiteindelijk om 3:40. En dan om 08:00 weer wakker worden en niet verder kunnen slapen.

Wat voor mij ook wel eens helpt is een uur of 2 voor ik naar bed ga een douche nemen (niet te warm).

Reputatie 7
Badge +19

oh en btw… Als je vaker echt niet kunt slapen kan je ook iets van melatonine, droomsap of slaap thee kopen bij de drogist of online. Doe ik ook nml en werkt wel.

Reageer