ik heb obesitas en denk dat me moeder me dikker wil

  • 25 June 2022
  • 3 reacties
  • 231 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi ik ben een jongen van 16jaar ik ben 1,83m en weeg nu 151,6kg en begin best wel heel dik te worden. Ik heb moeite met traplopen ben snel buitenadem door lopen en ben laatst door me bed heen gezakt. Ik woon bij mijn moeder en mijn vader heb ik nooit gekend. Waarom ik denk dat ze me dikker wilt is omdat ze altijd vraagt of ik iets wil eten en dan zeg ik wel eens nee en geeft ze bijvoorbeeld nog steeds een zak chips en ze haalt nooit iets gezond ik eet eigenlijk elke dag fast food voor elke maaltijd ik heb me moeder wel eens gevraagd om wat gezonds te halen alleen dan haalt ze het die dag en daar niet meer. Ik heb vorig jaar de middelbare school af gemaakt en moest nu naar het mbo en door corona en online les dachten ik en me moeder dat het slim was om een online opleiding te gaan doen dus nu doe ik een ict opleiding met alleen online lessen en kom ik echt nauwelijks uit huis de laatste keer was denk ik 3 weken geleden en toen brak ik een goedkope tuinstoel dus ik kan nou ook niet meer in me tuin. Nou vind ik het niet heel erg omdat ik eigelijk alleen maar lekker eten eet en kan naast school chill gamen of series kijken en kom zoizo niet veel buiten dus dat ik snel buiten adem ben merk ik niet echt. Ik maak dit bericht omdat ik wou weten wat jullie zouden doen en wat jullie er van vinden.


3 reacties

Badge

Sorry dat ik het zeg maar voor je leeftijd en lengte ben je veel te zwaar. Probeer gwn meer te bewegen en doe zelf boodschappen en koop dan gezonde dingen. En als je chips krijgt zeg dan dat je geen trek hebt en ga meer naar buiten. Gwn een rondje lopen elke dag is al prima om mee te beginnen. Ik hoop dat je er iets aan hebt. 🙃

Sorry dat ik het zeg maar voor je leeftijd en lengte ben je veel te zwaar. Probeer gwn meer te bewegen en doe zelf boodschappen en koop dan gezonde dingen. En als je chips krijgt zeg dan dat je geen trek hebt en ga meer naar buiten. Gwn een rondje lopen elke dag is al prima om mee te beginnen. Ik hoop dat je er iets aan hebt. 🙃

hallo M.O.S Crow ik probeer de laatste tijd wat meer buiten te zijn ook met het lekkere weer nu. Maar het is lastig omdat ik snel buiten adem ben en  dat ik veel zweet schaam ik me er een beetje voor. En ik zou wel boodschappen willen doen alleen ik heb geen baantje en krijg geen zakgeld dus ik kan niet veel kopen en ik zoek voor een baan nu met de zomer maar de meeste banen moet je lang staan en na een paar uur doen mijn knieën veel pijn. Maar thx voor de reactie

Reputatie 7
Badge +7

Hoi,

Ik zou dit goed in de gaten houden. Het komt inderdaad wel eens voor dat iemand een geliefde bewust vetmest voor hun eigen plezier. Ik heb geen zicht op jouw thuis situatie, maar als je vreest dat je moeder het bewust doordraaft en/of je je hierbij niet veilig voelt, neem aub contact op met iemand die je kan helpen en op een veilige plek kan brengen. Als dit niet zo zeer het geval is, kan je altijd nog proberen afvallen met je moeder bespreekbaar te maken.

Reageer